Ξεσπά ανάπηρος ακτιβιστής για το τροχαίο στη Βάρκιζα: «Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει»
- «Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει»
- «Η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, νιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί;»
Ένα τροχαίο δυστύχημα έγινε στις 22:30 βράδυ της Κυριακής(20/08) στη Λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, με θύμα έναν 40χρονο ο οποίος κινούνταν με ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ οδηγός του ΙΧ ήταν ένας 87χρονος ο οποίος έχει συλληφθεί όπως προβλέπεται στις περιπτώσεις τροχαίων δυστυχημάτων.
Το ΙΧ παρέσυρε και σκότωσε τον άτυχο άνδρα μαζί με τα δύο του σκυλιά που τον συνόδευαν. Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται πως ο οδηγός του ΙΧ είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.
Ο 40χρονος μεταφέρθηκε στο Ασκληπιείο Βούλας και λίγη ώρα αργότερα διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
«Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει»
Ο κ. Ρέλλας, μέλος και ο ίδιος του αναπηρικού κινήματος και δραστήριος ακτιβιστής, αποχαιρετά τον 40χρονο Γιώργο, βάζοντας ξανά στο «τραπέζι» το θέμα της προσβασιμότητας για τα ανάπηρα αλλά και τα εμποδιζόμενα άτομα, που αποτελεί ζήτημα ζωής, αλλά – όπως αποδεικνύεται συχνά – και θανάτου.
«Ο Γιώργος ήταν ένας δραστήριος ανάπηρος και συνήθως συναντώμασταν σε καλλιτεχνικές δράσεις που ήταν προσβάσιμες. Χαμογελαστός και λιγομίλητος. Αντιμετώπιζε τα καθημερινά εμπόδια που έχουμε όλα τα ανάπηρα άτομα στην καθημερινότητά μας με πείσμα», γράφει ο κ. Ρέλλας.
«Χθες το βράδυ ο Γιώργος επέστρεψε από την βόλτα του με τα δυο spitz του και τον παρέσυρε αυτοκίνητο. Σκοτώθηκε ακαριαία και μαζί του το ένα από τα δυο σκυλιά του», σημειώνει.
Για να τονίσει ότι «το ρίσκο που πήρε ο Γιώργος και του στοίχισε τη ζωή, το παίρνουμε όλα τα ανάπηρα άτομα καθημερινά», καθώς «οι πόλεις μας είναι σχεδιασμένες για το ανθρωπομετρικό πρότυπο της κανονικότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ρισκάρουμε αν θέλουμε να ζήσουμε όπως οι μη ανάπηροι».
«Καθημερινά βγαίνουμε στο οδόστρωμα με τα αμαξίδιά μας, διότι δεν υπάρχουν πεζοδρόμια για να κυκλοφορήσουμε και όσα υπάρχουν είναι ακατάλληλα για να μετακινηθείς με αμαξίδιο», επισημαίνει ο κ. Ρέλλας.
«Η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, νιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί;»
Όπως αναφέρει, μάλιστα, «τα ανάπηρα άτομα αποτελούμε το 15% της κοινωνίας και αν υπολογίσουμε και τα εμποδιζόμενα πρόσωπα αγγίζουμε το 50%», προσθέτοντας χαρακτηριστικά:
«Αν στην καθημερινότητα δεν μας συναντάτε, δεν συμβαίνει εξαιτίας της βλάβης στο σώμα μας, αλλά του τρόπου που έχουν δομηθεί οι κοινωνίες μας και μας αποκλείουν από την κοινωνική αλληλεπίδραση».
Και τονίζει: «Αν ακούσετε σήμερα στα ΜΜΕ ότι την ευθύνη του δυστυχήματος έχει αποκλειστικά ο υπερήλικας οδηγός και η υπερβολική ταχύτητα ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΟΛΗ την αλήθεια. Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει».
Τέλος, ο κ. Ρέλλας, αφού εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια του Γιώργου και στην Ειρήνη, κλείνει την ανάρτησή του με δύο αξιοσημείωτα υστερόγραφα:
«ΥΓ: Λανθασμένα αναφέρουν ότι ο Γιώργος κινούνταν με «ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο». Ο Γιώργος ήταν με χειροκίνητο αμαξίδιο στο οποίο τοποθετούσε προαφαιρούμενο εμπρόσθιο μηχανισμό ηλεκτροκίνησης.
»ΥΓ2: Το συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας, υπαγόμενο στον πρωθυπουργό, η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, νιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί για το ζήτημα;
Τουλάχιστον τα ανάπηρα μέλη του;».