Η επιτυχημένη αποστολή της Ινδίας στη Σελήνη κόστισε λιγότερο από την παραγωγή του «Interstellar» (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Η επιτυχημένη αποστολή της Ινδίας στη Σελήνη κόστισε λιγότερο από την παραγωγή του «Interstellar» (vid)
Ιστορική ήταν η χθεσινή μέρα (23/8) για την Ινδία, καθώς έγινε μόλις η τέταρτη χώρα που «πάτησε» στη Σελήνη. Έγινε μόλις η πρώτη χώρα που έφτασε στο νότιο πόλο.

Η πρόσφατη επιτυχής προσεδάφιση της Ινδίας στη Σελήνη έχει καταπλήξει τον κόσμο, όχι μόνο για το επιστημονικό της επίτευγμα, αλλά και για το απίστευτα μικρό κόστος που συνεπάγεται. Το κατόρθωμα επιτεύχθηκε με κόστος χαμηλότερο από αυτό της δημιουργίας κινηματογραφικών θαυμάτων όπως το «Interstellar».

Το επίτευγμα αυτό οφείλεται στην ινδική διαστημική υπηρεσία, η οποία ανακοίνωσε με υπερηφάνεια την «ομαλή προσγείωση» στον νότιο πόλο της Σελήνης, σηματοδοτώντας ένα ιστορικό ορόσημο. Η αποστολή Chandrayaan-3 της Ινδίας πέτυχε αυτό το αξιοσημείωτο κατόρθωμα με έναν εξαιρετικά περιορισμένο προϋπολογισμό, περίπου 6,15 δισεκατομμύρια ρουπίες, δηλαδή μόλις 75 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Reuters.

Ο προϋπολογισμός αυτός επισκιάζει το οικονομικό μέγεθος των περισσότερων διαστημικών ταινιών blockbuster. Συγκεκριμένα, το «Gravity» κόστισε 100 εκατομμυρία δολάρια, και ακόμη και αυτά τα νούμερα επισκιάστηκαν από τα εντυπωσιακά 165 εκατομμύρια δολάρια που επενδύθηκαν για τη δημιουργία του «Interstellar».

 

Το κόστος αυτού του σεληνιακού εγχειρήματος είναι ακόμη και πιο μικρό από την αξία κάποιων σπιτιών υψηλών προδιαγραφών. Για παράδειγμα, η ακριβότερη κατοικία του Ηνωμένου Βασιλείου βγήκε στην αγορά στα 200 εκατομμύρια λίρες, σχεδόν τρεισήμισι φορές το κόστος της αποστολής μιας αποστολής στη Σελήνη.

Το επίτευγμα αυτό είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι κοστίζει λιγότερο από ό,τι διέθεσε η Ινδία για το Chandrayaan-2, την προηγούμενη προσπάθεια προσελήνωσης στη Σελήνη το 2019 που κατέληξε σε συντριβή. Αυτό δείχνει την προοδευτική καμπύλη μάθησης της Ινδίας, καθώς πολλές γνώσεις από την αποτυχημένη εκτόξευση ενσωματώθηκαν στην επόμενη επιτυχημένη.

Η προσέγγιση της Ινδίας ήταν να δημιουργήσει μια φήμη για οικονομικά αποδοτικές διαστημικές αποστολές χωρίς συμβιβασμούς στα επιτεύγματα. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τις προσπάθειες της χώρας να προωθήσει τις επενδύσεις της ιδιωτικής διαστημικής βιομηχανίας και τις επιχειρήσεις που επικεντρώνονται σε δορυφόρους.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το κόστος ολόκληρης της ινδικής αποστολής είναι ισοδύναμο με την αμοιβή που χρεώνει η SpaceX για μία μόνο εκτόξευση Falcon 9, η οποία ανέρχεται σε 67 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας. Καθώς η Ινδία συνεχίζει να κάνει βήματα στον τομέα της εξερεύνησης του διαστήματος, η λιτή αλλά αποτελεσματική προσέγγισή της θέτει νέα σημεία αναφοράς για την καινοτομία και την οικονομική προσιτότητα στον κοσμικό τομέα.