Haik: Σαν αγρίμι ορμά (vid)

Haik: Σαν αγρίμι ορμά (vid)
Με γερές βάσεις, αυτές που δίνει το BCC, αυτός ο ράπερ αξίζει να ακουστεί και να προσεχθεί.

Να κάθεται η παρέα στο τραπέζι και να τραγουδά, να γελά, να κινείται στον ρυθμό του κυρίαρχου crew. Τρία γράμματα, ένας λόγος ασταμάτητος, επεξεργασμένος και με ασπίδα το ανεπεξέργαστο, τρεις σταθερές και στο BCC respect. Η κληρονομιά του «Λεκτικού» μεγάλη, ανεξάντλητη και όσοι συνεχίζουν πατάνε σε αυτόν. Η ομάδα δεμένη, ενωμένη, προσγειωμένη και όποτε θέλει κυριαρχεί, θριαμβεύει. Οι ρίμες να βγαίνουν αβίαστα και όταν κάποιος στραβώνει, προκαλεί και θέλει να πληγώσει, το «ρατατα» να γαζώνει. Το boom bap και οι φωνές-κραυγές να φτιάχνουν ένα ραπ που δεν ορρωδεί, δεν χαρίζεται και δεν αδικεί κανέναν. Όσοι μετέχουν σε αυτό το σχήμα έχουν σημάδι αναγνωριστικό και αυτοί που βγαίνουν μπροστά, ανέβουν στη σκηνή, μπαίνουν στο στούντιο ξέρουν ότι δεν θα χαθούν, κανείς δεν θα τους εγκαταλείψει, η παρέα, το crew θα είναι πάντα εκεί και θα στηρίζει θα δυναμώνει τη φωνή και τον ξεχωριστό ραπ ήχο. Αυτοί που βγαίνουν πίσω από τα τρία γράμματα δεν ψάχνουν τη μάχη, η μάχη έρχεται σε αυτούς και αυτοί είναι πάντα έτοιμοι, ήρεμοι και σίγουροι για το BCC. Ο ράπερ Haik είναι μια τέτοια περίπτωση. Εκπροσωπεί το ωμό, το δυνατό, το γεμάτο αιχμές και… τρομοκρατικές μπάρες. Ο Haik σαν αγρίμι ορμά στο παιχνίδι και πίσω δεν κοιτά.

Για τα καλά παιδιά


Και «σκάει» το LP, όχι σαν κομήτης στη γη, αλλά σαν δοξαριά που «σκίζει» τον ουρανό και τα βουνά. Η αφήγηση και ο τρόπος που μεταδίδεται αυτή έχει την αλήθεια της συντροφιάς και την τόλμη μιας ομάδας που κοιτά μόνο μπροστά. Κάτω από τον τίτλο «Kavkaz» χωράνε τα καθαρά, σκληρά μπιτ, το ανυποχώρητο ύφος και το battle που από τον δρόμο μεταφέρεται στο χώμα, στα βουνίσια μονοπάτια και στις ψηλές κορφές. Ο λόγος του Haik είναι γεμάτος σιγουριά και σημάδια που μένουν ανέπαφα, δίνουν δύναμη και φόρα σε αυτά που «φτύνει». Κλασικό, hard core ραπ, με τους ήχους και τις φωνές του BCC, η παρουσία του «Λεκτικού» πιο έντονη από ποτέ και ο Haik να έχει πάντα το σωστό πάτημα. Πότε έτοιμος να φερμάρει την πλήξη και την ανία, πότε να συνοδεύσει την παρέα μόνο με τη φωνή και πότε να χτυπά πρώτος το θράσος και την έπαρση. Βάλτε σε όλο αυτό και τον παραδοσιακό ήχο και θα καταλάβετε γιατί αυτή η δουλειά του Haik είναι άξια αναφοράς. Το «Kavkaz» είναι για τα καλά παιδιά, αυτά που αντέχουν, επιμένουν και τη σοφία του δρόμου τιμούν και εφαρμόζουν. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, ένα δουλεμένο μπιτ και ένα μελετημένο flow αρκούν.

Έχει να δώσει


Ο Haik δεν είναι χθεσινός, ούτε κάτι το ξαφνικό που ήρθε και θα φύγει. Πριν το «Kavkaz» ήταν τα σινγκλ. Ακούς το «Όλα είναι στο χέρι μου» και καταλαβαίνεις τον σεβασμό και την τιμή που αποδίδει στην αλήθεια του μουσικού είδους. Σε ένα μοτίβο-φόντο boom bap «πατάει» η φωνή και το flow πετά με ορμή τους ανόθευτους, προσωπικούς, στίχους. Περνάς στο «Έργο» και η μελωδία γίνεται πιο γλυκιά αλλά κρατά την… απειλή της. Εδώ το ραπ είναι βγαλμένο από τον δρόμο και τη δύναμη παρέας. Έρχεται το «Στον αγώνα» και νιώθεις ότι αυτός ο ράπερ θέλει να μοιραστεί μαζί σου τη δύναμη, τα πάθη και τη λύτρωσή του. Υπάρχει κάτι το ώμο και το αδιαπραγμάτευτο στη φωνή, στο ύφος του. Στο «Daroga», με τους Chico, Tommy Fly, υπάρχει κάτι το άνετο, το αέρινο αλλά και κάτι το ανυπόκριτο. Ο Haik έχει ακόμη πολλά να δώσει, το ανεπεξέργαστο προχωρά με το καλά δουλεμένο και δίνει δυνατά κομμάτια. Η πρώτη του ολοκληρωμένη δουλειά έχει προοπτικές. Δείχνει ότι μπορεί να ακολουθήσει πολλά και διαφορετικά ραπ μονοπάτια χωρίς να χάνει την επαφή με τη βάση, με το BCC.