Ποιος ασχολείται με τα Analytics;

Newsroom
Ποιος ασχολείται με τα Analytics;
Το Moneyball είναι ίσως το πιο απτό παράδειγμα της χρήσης των analytics.

Την τελευταία δεκαετία, ακούμε συνεχώς για τα sports analytics, την επιστήμη που αναλύει δεδομένα και κάνει τους αθλητικούς οργανισμούς να οργανώνουν τις στρατηγικές τους γύρω από αυτά.

Τι είναι όμως αυτά τα sports analytics και γιατί όλοι ασχολούνται μαζί τους;

Το Moneyball (ναι η ταινία) είναι ίσως το πιο απτό παράδειγμα της χρήσης των analytics. Το Moneyball δείχνει την ιστορία των Oakland Athletics και πως κατάφεραν τη δεκαετία των 00’s να συνθέσουν μια ομάδα με παίκτες, οι οποίοι ίσως να μην ήταν οι πιο ακριβοπληρωμένοι ή διάσημοι, αλλά είχαν τα «νούμερα» με το μέρος τους.

Η τεράστια επιτυχία των Oakland Athletics χρησιμοποιώντας τα sports analytics, ξεκίνησε την «επανάσταση» στη βιομηχανία των Sports, καθώς όλες οι ομάδες άρχισαν σταδιακά να υιοθετούν τακτικές ανάλυσης των δεδομένων που προκύπτουν από τους αγώνες και την απόδοση των παικτών.

Τα analytics όμως σήμερα βρίσκονται παντού. Όλες οι ομάδες αναζητούν αναλυτές.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί η ανάλυση δεδομένων παίρνει ακατέργαστα δεδομένα και τα μετατρέπει σε χρήσιμες πληροφορίες, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις που μπορούν να τους προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με τα κατάλληλα εργαλεία ανάλυσης και τη στρατηγική δεδομένων, οι ομάδες να μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικές πληροφορίες που αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα του παιχνιδιού. Ανάλυση απόδοσης, ανάλυση αντιπάλων, scouting, ερμηνεία και ανάλυση αποτελεσμάτων είναι μόνο κάποια παραδείγματα εφαρμογής της Ανάλυσης Δεδομένων στα sports. Κορυφαίοι σύλλογοι της Ευρώπης, όπως η Λίβερπουλ, η Ντόρτμουντ και ο Άγιαξ, χρησιμοποιούν την Ανάλυση Δεδομένων για πολλαπλούς σκοπούς.

Ρωτήσαμε λοιπόν τους ιδρυτές του Sports Analytics School, της πρώτης ελληνικής πλατφόρμας που εκπαιδεύει τους χρήστες στην ανάλυση δεδομένων στο ποδόσφαιρο, για τα sports analytics και για το ποιοι είναι τελικά αυτοί που ασχολούνται με τα analytics στην Ελλάδα. Η απάντηση που πήραμε δεν ήταν αυτή που περιμέναμε.

Η απάντηση τους, λοιπόν, είναι ότι “Όλοι ασχολούνται πλέον με τα analytics”.

Προσπαθήσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τους χρήστες της πλατφόρμας του Sports Analytics School ώστε να δούμε ποιοι τελικά ασχολούνται με τα sports analytics και για ποιο λόγο.

1. Φίλαθλοι

Σε αυτή την κατηγορία των χρηστών, ανήκουν αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα του ελληνικού πρωταθλήματος και των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων μέσω του Sports Analytics School και της συνεργασίας του με την Opta.

2. Data Analysts / IT Professionals

Σε αυτή την κατηγορία των χρηστών, ανήκουν αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν νέα skills τα οποία σχετίζονται με τον κλάδο του Data Science αλλά θέλουν να το κάνουν με το ποδόσφαιρο. Σκεφτείτε λοιπόν κάποιος να μαθαίνει python με τα data της αγαπημένης του ομάδας. Καλό;

...

...

3. Sports Data Analyst

Σε αυτή την κατηγορία των χρηστών ανήκουν αυτοί που θέλουν να γίνουν αναλυτές δεδομένων ποδοσφαίρου. Το ήξερες ότι αν γνωρίζεις ανάλυση δεδομένων μπορεί να σε προσλάβει η Λίβερπουλ, η Ρεάλ ή η Παρί; Σήμερα, όσοι διαπρέπουν στην τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων έχουν ήδη προβάδισμα στην παγκόσμια αγορά εργασίας σε πολλούς κλάδους. Πλέον, έχουν αρχίσει να εντάσσονται στο πλάι των αθλητών και των μάνατζερ στην επαγγελματική σφαίρα του αθλητισμού. Οι νέοι αυτοί επαγγελματίες στην αθλητική βιομηχανία έχουν αλλάξει τον αθλητισμό όσο ποτέ άλλοτε, εξισώνοντας τα εντυπωσιακά επιτεύγματα στο γήπεδο με νέα κατορθώματα στην ανάλυση δεδομένων.

Διαβάστε επίσης: Ένας έλληνας Sports Data Analyst στο Παρίσι

πρόσβαση στα δεδομένα του ελληνικού πρωταθλήματος και των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων μέσω του Sports Analytics School και της συνεργασίας του με την Opta.

4. Σκάουτερς & μάνατζερς

Μια άλλη πολύ σημαντική πτυχή της ανάλυσης του ποδοσφαίρου που δεν θα φύγει ποτέ από τη μόδα είναι το scouting, το οποίο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Τόσο συχνά ακούμε άγνωστους νεαρούς παίκτες να υπογράφουν σε μεγάλους συλλόγους και στη συνέχεια να γίνονται μεγάλοι σταρ. Ομάδες, όπως η Λίβερπουλ, η Ντόρτμουντ και ο Άγιαξ, είναι δημοφιλείς για τη χρήση των analytics για την απόκτηση νέων παικτών. Μέσω του scouting, οι ομάδες παρακολουθούν παίκτες από διάφορα πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο, αναλύουν ποιος παίκτης θα ταίριαζε στο στυλ τους και στη συνέχεια τους υπογράφουν. Το Scouting εξοικονομεί πολλά χρήματα καθώς οι σύλλογοι παίρνουν αυτούς τους νεαρούς, πολλά υποσχόμενους παίκτες για πολύ λιγότερα χρήματα.

5. Προπονητές

Ανάλυση αντιπάλων: Μια μεγάλη πτυχή της ανάλυσης δεδομένων ποδοσφαίρου είναι ότι όχι μόνο μπορεί κανείς να αναλύσει τη δική του ομάδα, αλλά μπορεί να αναλύσει και τους αντιπάλους. Δεδομένου ότι οι επαγγελματικοί αγώνες μεταδίδονται σε όλο τον κόσμο και τα δεδομένα τους είναι άμεσα διαθέσιμα, οι ομάδες μπορούν να αναλύσουν οποιοδήποτε επερχόμενο παιχνίδι αντιπάλου και να προετοιμαστούν ανάλογα. Αυτή είναι μια σημαντική διαδικασία καθώς με τη βοήθεια της ανάλυσης των αντιπάλων, οι ομάδες μπορούν να είναι πολύ πιο έτοιμες για ένα παιχνίδι και να έχουν ευνοϊκές στρατηγικές και τακτικές που μπορούν να λειτουργήσουν υπέρ τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Προπόνηση και ανάπτυξη παικτών: Με τη χρήση της ανάλυσης δεδομένων, οι ομάδες μπορούν να βελτιώσουν τις μεθόδους προπόνησης και το στυλ παιχνιδιού τους. Η χρήση football analytics είναι επίσης πολύ σημαντική στην ανάπτυξη των παικτών. Η αντικειμενική και μετρήσιμη ανατροφοδότηση μπορεί να βοηθήσει τόσο τους προπονητές όσο και τους παίκτες να επιταχύνουν τη διαδικασία εκμάθησης και να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική διαδικασία προπόνησης.

To Sports Analytics School του Workearly, δίνει την ευκαιρία σε όσους αγαπούν το ποδόσφαιρο να μάθουν ανάλυση δεδομένων με πραγματικά match events της αγαπημένης τους ομάδας με τα τελευταία αποτελέσματα της σεζόν!

Η εκπαίδευση γίνεται online και στους χρόνους του εκπαιδευόμενου. H learning πλατφόρμα του Workearly αποθηκεύει αυτόματα και την πρόοδο και τα σκορ των χρηστών, φυσικά με την εποπτεία και την βοήθεια των εκπαιδευτικών ομάδων.

Επιπλέον, προσφέρονται και πολλές επιλογές certification με πρόσβαση σε διεθνείς θέσεις εργασίας, για τους ενδιαφερόμενους.

Το πρώτο αναγνωρισμένο Sports Data Science Certification Program στην Ελλάδα - Κάνε αίτηση εδώ

Το gazzetta σε συνεργασία με το Workearly, σου κάνει δώρο κουπόνι αξίας 40 ευρώ για το Data Science for Sports Bootcamp 2023 είτε για να ξεκινήσεις άμεσα το ταξίδι σου στα sports analytics.

Κουπόνι: “moneyball1”

Κάνε αίτηση άμεσα για να εξασφαλίσεις το Early Bird offer και την έξτρα έκπτωση των 40 ευρώ (με το κουπόνι: “moneyball1”)

Οι θέσεις εξαντλούνται - Κλείσε με έκπτωση τώρα

Αίτηση συμμετοχής