Ψυχοκόρες: Γιατί όλοι έχουν «κολλήσει» με το νέο ελληνικό drama εποχής

Νατάσσα Σχοινά
Ψυχοκόρες: Γιατί όλοι έχουν «κολλήσει» με το νέο ελληνικό drama εποχής
Ο απαγορευμένος θεσμός της μεταπολεμικής Ελλάδας έγινε σειρά και τα επεισόδια είναι καθηλωτικά.

Ξέρεις πολύ καλά ότι το να βρεις μία σειρά που να σε κάνει να «κολλήσεις» είναι δύσκολο. Γιατί πρέπει να έχει έναν συνδυασμό πολλών πραγμάτων και να συμπληρώνει κάθε «κουτάκι», από το σενάριο μέχρι τις ερμηνείες και τη ροή του επεισοδίου. Να έχει αυτό το κάτι που θα σε τραβήξει και δε θα αντέχεις μέχρι να κυκλοφορήσει το κάθε επόμενο επεισόδιο.

Αυτό ακριβώς συνέβη την 1η Σεπτεμβρίου που κυκλοφόρησε η σειρά «Ψυχοκόρες» αποκλειστικά στο ANT1+ και όλοι τώρα μιλούν συνέχεια για αυτήν. Σε περίπτωση που δεν την έχεις αρχίσει ακόμη, εμείς είμαστε εδώ για να σου αναλύσουμε ακριβώς γιατί υπάρχει -δικαιολογημένα- αυτό το buzz.

psyxokores

Ο πραγματικός απαγορευμένος θεσμός της ελληνικής κοινωνίας (που πολλοί ούτε που γνωρίζουν σήμερα)

Η σειρά σε σενάριο Πέννυς Φυλακτάκη και Βαγγέλη Νάση φέρνει στο προσκήνιο έναν απαγορευμένο θεσμό της ελληνικής κοινωνίας, αυτόν της ψυχοκόρης. Η μεταπολεμική Ελλάδα του 1950 ήταν ένας τόπος με φτώχεια και δύσκολες συνθήκες για τη μεγαλύτερη μερίδα του κόσμου. Πολλές οικογένειες, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν, αποφάσιζαν να στείλουν τις κόρες τους ως «ψυχοκόρες» (θετές, υιοθετημένες κόρες) για να δουλέψουν στα σπίτια των πλουσίων. Τα πράγματα, όμως, περιπλέκονταν ακόμα περισσότερο, αφού τις περισσότερες φορές αυτά τα κορίτσια ζούσαν σε άθλιες συνθήκες, κακοποιημένα -με κάθε τρόπο- από τους πλούσιους του σπιτιού, κλεισμένα στη «φυλακή» τους.

psyxokores

Η συγκλονιστική υπόθεση της σειράς

Τηλεοπτικά, η Μαρίκα (Μαριάννα Κιμούλη), η Βασιλική (Μαργαρίτα Αλεξιάδη), η Φρόσω (Άννα Λουιζίδη) και Δεσποινιώ (Μένια Βουλιώτη) είναι οι αδελφές Πολύζου που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο τους με την ελπίδα μιας καλύτερης ζωής μακριά από τη φτώχεια. Έτσι, γίνονται ψυχοκόρες. Έχοντας, όμως, πέσει θύματα του ανθρώπου που υποτίθεται πως θα τις βοηθούσε, καταλήγουν να χωριστούν και να ακολουθήσουν έναν εφιαλτικό δρόμο που καμία δεν περίμενε.

Έρωτας, κίνδυνος, ίντριγκες, μυστικά γεμίζουν τα αρχοντικά της αριστοκρατίας και της αστικής ζωής παρουσιάζοντας ιστορίες που ανατριχιάζουν. Παράλληλα, φέρνουν στο προσκήνιο τι συνέβαινε πίσω από τις κλειστές πόρτες των επιφανών της εποχής. Πώς αυτοί εκμεταλλεύονταν τη θέση τους και δικαιολογούσαν κάθε αποτρόπαιη πράξη που έκαναν με παντελή αδιαφορία για τα θύματά τους και πώς το γυναικείο σώμα είχε μετατραπεί σε ένα νόμισμα επιβίωσης.

Και κάπου εδώ να πούμε ότι η σκηνοθεσία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη πετυχαίνει μαεστρικά να αποτυπώσει με τρομερή δύναμη όλα τα παραπάνω καθώς και τα συναισθήματα της κάθε σκηνής. Σε αυτό φυσικά, φυσικά, συμβάλλουν και τα εξαιρετικά σκηνικά και τα κοστούμια που συνθέτουν τον τέλειο καμβά για να μεταφερθούμε ολοκληρωτικά στο κλίμα της εποχής.

Δες το τρέιλερ εδώ:

Οι ερμηνείες κορυφαίων ηθοποιών

Και μόνο το γεγονός ότι πρόκειται για έναν πραγματικό θεσμό, τον οποίο επικαλούνταν οι πλούσιοι της εποχής για να εξυπηρετήσουν τις συχνά ντροπιαστικές τους επιθυμίες είναι αρκετό για να ξεκινήσεις να βλέπεις τη σειρά. Γιατί η αλήθεια είναι πως στο σήμερα και με τόσα χρόνια να έχουν περάσει στο ενδιάμεσο, ο κόσμος τείνει -ή προτιμά- να ξεχνά τι συνέβη στο παρελθόν. Επιπλέον, όμως, από καθαρά εκτελεστική άποψη, η σειρά περιλαμβάνει ένα κορυφαίο cast ηθοποιών, με τον κάθε ένα και την κάθε μία να προσθέτει τη δική του/της «πινελιά» στο συγκλονιστικό τελικό αποτέλεσμα.

Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, η Μαρίνα Ασλάνογλου, η Νεκταρία Γιαννουδάκη, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο Χρήστος Μαλάκης, η Δήμητρα Ματσούκα, ο Μανώλης Μαυροματάκης, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και η Γιούλικα Σκαφιδά εντυπωσιάζουν με τις ερμηνείες τους και γίνονται ένα από εκείνα τα all-star cast που παραδίδουν στο κοινό τις σειρές που συζητιούνται για χρόνια.

psyxokores

Στα πολύ καλά νέα, κάθε Παρασκευή θα κυκλοφορούν δύο νέα επεισόδια στο ANT1+, οπότε θα χορταίνεις πλοκή. Γι’ αυτό συντονίσου κι ετοιμάσου να δεις μία από τις ωραιότερες σειρές της χρονιάς (και όχι μόνο).