Ανησυχούν οι επιβάτες για τα δρομολόγια με τα λεωφορεία: «Απαράδεκτη κατάσταση, που είναι τα καινούργια που λέγανε;» (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Ανησυχούν οι επιβάτες για τα δρομολόγια με τα λεωφορεία: «Απαράδεκτη κατάσταση, που είναι τα καινούργια που λέγανε;» (vid)
Επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά λεωφορείο κάνουν λόγο για μια ατελείωτη ταλαιπωρία. Πολύωρη αναμονή, συνωστισμός και άσχημες συνθήκες μετακίνησης.

Δρομολόγια του «τρόμου» είναι αυτά που κάνουν τα περισσότερα λεωφορεία με τους επιβάτες να δυσανασχετούν και να φοβούνται ακόμα και για την σωματική τους ακεραιότητα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, η εικόνα που επικρατεί στις συγκοινωνίες είναι δραματική. Χαλασμένες πόρτες, διάπλατα ανοιχτές εν κινήσει. Φθαρμένα λάστιχα, σπασμένα τζάμια, συνεχείς βλάβες. Επικίνδυνα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και ανησυχία των επιβατών.

«Τα παράθυρα κολλάνε κάποιες πόρτες δεν ανοίγουν κάποια στοπ όταν πατάς, δεν δίνουν το σήμα μπροστά», αναφέρει επιβάτης.

«Είναι πολύ συχνό να χαλάνε κιόλας και να σταματάμε μέσα στην μέση», τονίζουν πολίτες.

 

Ακόμα και φωτιά έχει ξεσπάσει εν κινήσει. Οροφή έχει πέσει στα κεφάλια επιβατών και καμπίνες έχουν πλημμυρήσει. «H κατάσταση στα λεωφορεία είναι απαράδεκτη, τα καθίσματα είναι πολύ βρώμικα δεν έχουν συντηρηθεί», τονίζει μια γυναίκα.

«Δραματική η κατάσταση, δραματική. Ειδικά μερικές γραμμές δεν έχουν όριο», συμπληρώνει επιβάτης.

«Μόνες τους ανοίγουν οι πόρτες, όποτε θέλουν κλείνουν, σε χτυπάνε οι πόρτες, ας τα να πάνε, που είναι τα καινούργια λεωφορεία που λέγανε; Δεν βλέπω».

Λεωφορεία με προβλήματα στα φρένα, που ανοίγουν οι πόρτες με κίνδυνο κάποιος επιβάτης να βρεθεί στην άσφαλτο, είναι μια πραγματικότητα.

Πολλά λεωφορεία είναι υπό κατάρρευση. Βρώμικα πατώματα και ρωγμές που έχουν επιδιορθωθεί πρόχειρα με συρραπτικό. Σκισμένα, λερωμένα καθίσματα. Σπασμένα φώτα, στοπ που υπολειτουργούν και το κουμπί για αποβίβαση χαλασμένο.

Επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά λεωφορείο κάνουν λόγο για μια ατελείωτη ταλαιπωρία. Πολύωρη αναμονή, συνωστισμός και άσχημες συνθήκες μετακίνησης.

«Φθορές έχουν, τα καθίσματα είναι παλιά, είναι πάρα πολλά που πρέπει να φτιαχτούν».

Οι συγκοινωνίες της Αθήνας

Από το 2019 έως σήμερα στα 1.059 λεωφορεία στην Αττική προστέθηκαν περίπου 300 μεταχειρισμένα, άγνωστης μέσης ηλικίας, και άλλα περίπου 200 μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα αντικατάστασης μέσα στο 2023 θα έχουν αποσυρθεί 168 οχήματα και το 2024 άλλα 61, με δεδομένο ότι ο μέγιστος χρόνος λειτουργίας ενός τυπικού αστικού λεωφορείου είναι τα 18 έτη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Απρίλιο του 2024 θα δοθούν στην κυκλοφορία 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.