Το Ναυάγιο «λύγισε» τους τηλεθεατές: «Στείλαμε τα παιδιά μας στο θάνατο... πόσο επίκαιρο»

Κώστας Μιχαήλ
Το Ναυάγιο «λύγισε» τους τηλεθεατές: «Στείλαμε τα παιδιά μας στο θάνατο... πόσο επίκαιρο»
Το «Ναυάγιο», η δραματική σειρά του MEGA έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού από την πρώτη σκηνή, με το σημερινό επεισόδιο να καθηλώνει τους τηλεθεατές.

Για ένα ακόμα βράδυ καθήλωσαν το τηλεοπτικό κοινό οι συγκλονιστικές ερμηνείες των ηθοποιών της σειράς «Το Ναυάγιο».

Το πολυαναμενόμενο επεισόδιο της δραματικής σειράς παρακολούθησαν σήμερα οι τηλεθεατές στο Mega, με τις σκηνές του ναυαγίου του πλοίου «Φοίνιξ» κατά τη διάρκεια και μετά το βύθισμά να ανατριχιάζουν και να συγκινούν.

Η σκηνή του ναυαγίου του Φοίνικα και όσα ακολούθησαν ανατρίχιασαν τους τηλεθεατές, οι οποίοι μπήκαν στο Twitter και έκαναν το hashtag #Navagio από τα πρώτα της επικαιρότητας, με χιλιάδες tweets να αποθεώνουν την παραγωγή, τις συγκλονιστικές ερμηνίες των ηθοποιών και τη μουσική.

8 Δεκεμβρίου 1966 : Το «Ηράκλειον» βυθίζεται στη Φαλκονέρα και η Ελλάδα βυθίζεται στο πένθος

Μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα, όταν το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά - Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι.

Το «Ηράκλειον» επρόκειτο να ξεκινήσει το ταξίδι του στις 7 το βράδυ της 7ης Δεκεμβρίου 1966 από το λιμάνι της Σούδας, με προορισμό τον Πειραιά. Το δρομολόγιο καθυστέρησε περίπου 20 λεπτά εξαιτίας της καθυστερημένης άφιξης στο λιμάνι ενός φορτηγού βάρους 25 τόνων.

Ο λιμενάρχης δεν ήθελε να μπει το φορτηγού στο πλοίο, λόγω του βάρους του. Τελικά το φορτηγό μπήκε.Το μοιραίο, όπως αποδείχθηκε, φορτηγό-ψυγείο φορτώθηκε βιαστικά, χωρίς να τηρηθούν οι προβλεπόμενοι κανόνες ασφαλείας.

Καθώς το «Ηράκλειον», έπλεε στο Μυρτώο Πέλαγος, η ένταση των ανέμων αυξήθηκε στα 8 μποφόρ. Τα φορτηγά στο γκαράζ, από τους διαρκείς κλυδωνισμούς άρχισαν να χτυπάνε άλλα οχήματα. Ενώ βρισκόταν κοντά στη Φαλκονέρα και οι άνεμοι πρέπει να είχαν φτάσει τα 10 μποφόρ, το μοιραίο φορτηγό απασφαλίστηκε και χτύπησε μία από τις δύο πλευρικές μπουκαπόρτες του καραβιού. Ο οδηγός του φορτηγού Μιχάλης Καστρίτσης, σε συνέντευξη του στην τηλεοπτική εκπομπή '«Η Μηχανή του Χρόνου» είχε δηλώσει ότι το όχημα ήταν στερεωμένο μόνο με 2 τάκους (!) (ξύλινα υποστηρίγματα) και η δεξιά μπουκαπόρτα του ''Ηράκλειον'', ήταν "ασφαλισμένη'' με ένα συρματόσχοινο (!).

Τελικά, η δεξιά μπουκαπόρτα άνοιξε, το φορτηγό έπεσε στη θάλασσα και νερά άρχισαν να κατακλύζουν το γκαράζ του '«Ηράκλειον». Σε λίγο το πλοίο πήρε κλίση.

Τα νερά εισβάλλουν ορμητικά και ο ασυρματιστής μόλις που προλαβαίνει να εκπέμψει σήμα κινδύνου στις 2:06 π.μ: «SOS, από Ηράκλειον, στίγμα μας 36° 52′ B., 24° 08 A., βυθιζόμαστε».

Το πλοίο βυθίζεται μέσα σε λίγα λεπτά σε βάθος 600 – 800 μέτρων. Πολλοί παγιδεύονται στις καμπίνες, μερικές δεκάδες πέφτουν στη θάλασσα.

Το «Ηράκλειον» σε ελάχιστα λεπτά βυθίστηκε, παίρνοντας μαζί του στα βάθη της θάλασσας εκατοντάδες ανθρώπους.

Γύρω στις 9:00, η είδηση για το τραγικό ναυάγιο είχε μεταδοθεί και από το ραδιόφωνο, το οποίο άρχισε να παίζει πένθιμη κλασική μουσική.

Γύρω στις 10:00 το αεροπλάνο με τον Κωνσταντίνο έφτασε στη Φαλκονέρα και άρχισε να κάνει κύκλους σε χαμηλό ύψος για εντοπισμό τυχόν ναυαγών.

Τελικά, ευτυχώς, υπήρξαν 47 διασωθέντες από το ναυάγιο του "Ηράκλειον", τους οποίους περισυνέλεξαν τα σωστικά και αμέσως στα κοντινα νοσοκομεία.

Στις 12:00 τα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά είχαν κατακλυστεί από συγγενείς των επιβαινόντων στο «Ηράκλειον», που ζητούσαν να μάθουν για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.

Η βύθιση του σκάφους, σύμφωνα με τους ειδικούς, υπήρξε ακαριαία, λόγω παραλείψεων στους όρους ασφαλείας: κακή φόρτωση των αυτοκινήτων, ελλιπής κατασκευή του συστήματος ασφάλειας της «μπουκαπόρτας», έλλειψη συστήματος εκροής των εισερχομένων υδάτων και υψηλή ταχύτητα του πλοίου πάρα τη θαλασσοταραχή, για τη διατήρηση της φήμης του ως του ταχύτερου οχηματαγωγού της γραμμής Κρήτης.

Ένα χαρακτηριστικό μετά το ναυάγιο είναι ότι κανείς υπεύθυνος δεν παραιτήθηκε ή δεν ζήτησε συγνώμη. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, που κατηγορήθηκε μάλιστα ότι ήταν αυτός που είχε υπογράψει το ιδιόχειρο σημείωμα που επέτρεπε το ταξίδι του πλοίου, εμφανίστηκε άνετος και χαμογελαστός στη Βουλή και αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι το σημείωμα έφερε την υπογραφή του...

Οι Τυπάλδοι, των οποίων η εταιρεία όπως είναι φυσικό, καταστράφηκε μετά το ναυάγιο, δεν εξέδωσαν ούτε μία ανακοίνωση συμπαράστασης στους συγγενείς των θυμάτων!