Χάρης Βαφειάς: Αποκάλυψε ποιο είναι το πιο επικίνδυνο μέρος για τα ελληνικά πλοία (vid)
Ο επιχειρηματίας και κριτής του Dragons’ Den που θα συμμετέχει και στο δεύτερο κύκλο του show επιχειρηματικότητας Χάρης Βαφειάς, έδωσε συνέντευξη στον Βασίλη Σαρημπαλίδη και μίλησε για πολλά ζητήματα γύρω από την ελληνική ναυτιλία.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης δεν δίστασε να αναφερθεί στην πειρατεία αλλά και σε εκείνα τα σημεία του πλανήτη που τα θεωρεί εξαιρετικά επικίνδυνα για τα πλοία. «Δεν υπάρχει το πιο επικίνδυνο σημείο. Υπάρχει ένας συνδυασμός του πιο επικίνδυνου σημείου με την πιο επικίνδυνη εποχή. Από τα πιο επικίνδυνα είναι η Βόρεια Ευρώπη, δηλαδή η Βορειοδυτική Ευρώπη, μεταξύ των σκανδιναβικών χωρών και Ρωσίας, λόγω καιρού, κρύου και πάγου. Μερικές φορές, αν πας εκεί και δεν προσέξεις, ο πάγος μπορεί να σου κόψει την καρίνα και να βουλιάξεις, όπως έγινε με τον Τιτανικό».
Σε άλλο σημείο ο Χάρης Βαφειάς αναφέρθηκε και στους πειρατές της Υεμένης. «Υπάρχουν φουλ πειρατές. Για αυτό το πράγμα έχουμε ασφάλεια. Άρα από τη στιγμή που έχουμε ασφάλεια, το πρόβλημα είναι του ασφαλιστή... Στα πλοία έχουμε και security με όπλα. Άμα κάποιος σου επιτεθεί να απαντήσεις και εσύ. Αλλά αν σε νικήσει και μπει μέσα στο πλοίο, έχεις και εκεί ασφάλεια. Οπότε η ασφάλεια πρέπει να διαπραγματευθεί με τους πειρατές για να ελευθερώσει το πλοίο. Η ασφάλεια θα δώσει κάποια χρήματα, κάποια λύτρα και το πλοίο θα ελευθερωθεί. Αυτά τα λύτρα δεν τα δίνω εγώ, τα δίνει η ασφάλεια. Αν δεν έχεις ασφάλεια, είναι άλλο κομμάτι... Σήμερα, υπάρχουν δύο ρίσκα στις θάλασσες. Από τη μια έχεις την Υεμένη που έχει πειρατές και θέλουν λεφτά και από την άλλη έχεις τους Χούθι που δεν θέλουν λεφτά. Αυτοί είναι αντάρτες και θέλουν να σου κάνουν ζημιά για αυτά που γίνονται από το Ισραήλ».
Ποιος είναι ο Χάρης Βαφειάς
Ο Χάρης Βαφειάς είναι Έλληνας πλοιοκτήτης με μεγάλη περιουσία και με καταγωγή από την Χίο. Ο ισχυρός άνδρας κατάφερε να χτίσει μία ολόκληρη «αυτοκρατορία» και όπως είναι λογικό, η περιουσία του σήμερα είναι πολύ μεγάλη. Συγκεκριμένα, από το 2008 είχε υπό τον έλεγχό του τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειάς του, ο οποίος περιλαμβάνει έναν στόλο που απαρτίζεται από 91 πλοία και 4 ναυτιλιακές εταιρείες με συνολική αξία 2.2 δισεκατομμύρια δολάρια.