Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ταρακούνησε το Ηνωμένο Βασίλειο: Η ερωτική σκηνή που χρειάστηκε να κοπεί στο μοντάζ (vid)
Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Poor Things», μια προκλητική εξερεύνηση της σεξουαλικής και πολιτικής αφύπνισης, έχει υποστεί ένα μικρό μοντάζ για την κυκλοφορία της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Emma Stone's new film Poor Things has been cut for its UK release https://t.co/vs0jcslVPk
— Digital Spy (@digitalspy) January 5, 2024
Στο «Poor Things» η Emma Stone πρωταγωνιστεί στον ρόλο της Bella Baxter, ενός χαρακτήρα που ανασταίνεται μετά την αυτοκτονία της. Η αφήγηση ακολουθεί το ταξίδι της Bella καθώς εξελίσσεται σε ένα σεξουαλικά απελευθερωμένο και πολιτικά συνειδητοποιημένο άτομο. Η ταινία απεικονίζει τις ηδονιστικές αναζητήσεις της Bella, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που εργάζεται σε έναν οίκο ανοχής στο Παρίσι.
@imdb So...why has #EmmaStone's new film #PoorThings been the talk of the 2023 festival circuit? #NYFF #movietok #IMDb ♬ original sound - IMDb
Μια συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας, ωστόσο, προκάλεσε ανησυχίες στο Βρετανικό Συμβούλιο Ταξινόμησης Κινηματογράφου (BBFC). Η σκηνή αυτή περιλαμβάνει τη συνάντηση της Bella με έναν πελάτη που φέρνει τα παιδιά του για να τους διδάξει τα μυστικά του σεξ. Το BBFC, τηρώντας τον νόμο περί προστασίας των παιδιών του 1978, πρότεινε αρχικά ότι η ταινία θα έπαιρνε διαβάθμιση 18, υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνονταν αλλαγές σε αυτή την αμφιλεγόμενη σκηνή.
Κατά το επαναληπτικό μοντάζ, η σκηνή τροποποιήθηκε ώστε να πληροί τους όρους του BBFC, επιτρέποντας στην ταινία να διατηρήσει τη διαβάθμιση 18.
Η ταινία «Poor Things» έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας τον περασμένο Σεπτέμβριο και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο, ενώ προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες. Η ταινία απέσπασε τις καλύτερες κριτικές, εξασφαλίζοντας επτά υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας - μιούζικαλ ή κωμωδίας, καλύτερου σεναρίου και καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Stone, η οποία συμβάλλει και ως παραγωγός.
Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κινηματογραφιστές στην εξισορρόπηση της δημιουργικής έκφρασης με τα ρυθμιστικά πρότυπα, ιδίως όταν πρόκειται για ευαίσθητο περιεχόμενο.