Σάλος στις ΗΠΑ μετά από απόφαση επιχειρηματία να απολύσει υπάλληλο: Το τεράστιο φιλοδώρημα που πήρε από θαμώνα

Επιμέλεια: Newsroom
Σάλος στις ΗΠΑ μετά από απόφαση επιχειρηματία να απολύσει υπάλληλο: Το τεράστιο φιλοδώρημα που πήρε από θαμώνα
Ο θόρυβος γύρω από το περιστατικό ενισχύθηκε από την αρχική απόφαση του εστιατορίου να δημοσιεύσει μια φωτογραφία της απόδειξης που αναδεικνύει το γενναιόδωρο φιλοδώρημα στο Facebook, μια ανάρτηση που έκτοτε έχει αφαιρεθεί.

Σε μια αναπάντεχη τροπή των γεγονότων που τράβηξε την προσοχή τόσο της τοπικής κοινωνίας όσο και του διαδικτύου, μια σερβιτόρα από το νοτιοδυτικό Μίσιγκαν βρέθηκε χωρίς δουλειά λίγο μετά από μια αξιοσημείωτη επίδειξη γενναιοδωρίας από έναν πελάτη. Το περιστατικό εκτυλίχθηκε στο Mason Jar Cafe στο Μπέντον Χάρμπορ, όπου ένα εξαιρετικό φιλοδώρημα ύψους 10.000 δολαρίων δόθηκε μετά από έναν λογαριασμό 32 δολαρίων. Αυτή η πράξη καλοσύνης, που συνέβη τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, κοινοποιήθηκε από το εστιατόριο στο Facebook, απεικονίζοντας την ουσιαστική υποστήριξη από έναν θαμώνα του πρωινού προς την σερβιτόρα. Μετά την παραλαβή του φιλοδωρήματος, η σερβιτόρα επέλεξε να μοιραστεί αυτό το απροσδόκητο ποσό με τους συναδέλφους της, επηρεάζοντας έτσι ολόκληρο το προσωπικό με αυτή την απροσδόκητη ευεργεσία.

Ωστόσο, η αφήγηση πήρε μια απρόβλεπτη τροπή περίπου μια εβδομάδα αργότερα, όταν η σερβιτόρα που βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της ιστορίας απολύθηκε από τη θέση της. Η Jayme Cousins, συνιδιοκτήτρια του Mason Jar Cafe, επιβεβαίωσε την απόλυση στο MLive/Kalamazoo Gazette την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, προκαλώντας έναν καταιγισμό εικασιών και ανησυχιών στο διαδίκτυο. Σε αντίθεση με τους αρχικούς υπαινιγμούς ότι το γενναιόδωρο φιλοδώρημα μπορεί να ήταν παράγοντας για την απόλυση, η Cousins ξεκαθάρισε την κατάσταση, τονίζοντας ότι η απόλυση δεν σχετίζεται με την είσπραξη του φιλοδωρήματος των 10.000 δολαρίων.

Η Cousins, η οποία είναι συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης με τον σύζυγό της, εξέφρασε την πολυπλοκότητα της κατάστασης, αναφέροντας την εργατική νομοθεσία και την εμπλοκή άλλων εργαζομένων ως περιορισμούς στην παροχή πλήρους εξήγησης των συνθηκών που οδήγησαν στην απόλυση. Τόνισε ότι η απόφαση να απολυθεί η σερβιτόρα ήταν αυστηρά επιχειρηματική, καθοδηγούμενη από παράγοντες ανεξάρτητους από τη συγκινητική χειρονομία. «Δεν απολύθηκε λόγω του φιλοδωρήματος», δήλωσε η Cousins, ρίχνοντας φως στην πολύπλευρη φύση των επιχειρηματικών λειτουργιών και των διαπροσωπικών δυναμικών στο χώρο εργασίας.

 

Αποστασιοποιώντας περαιτέρω την απόλυση από το φιλοδώρημα, η Cousins ανέλυσε πώς η σερβιτόρα είχε λάβει δικαιωματικά ολόκληρο το ποσό και ότι η επιχείρηση είχε χειριστεί τις φορολογικές επιπτώσεις. Η απόφαση της σερβιτόρας να μοιραστεί το φιλοδώρημα ήταν κατ' εντολή του πελάτη και όχι απαίτηση ή προσδοκία που είχε θέσει το εστιατόριο.

Ο θόρυβος γύρω από το περιστατικό ενισχύθηκε από την αρχική απόφαση του εστιατορίου να δημοσιεύσει μια φωτογραφία της απόδειξης που αναδεικνύει το γενναιόδωρο φιλοδώρημα στο Facebook, μια ανάρτηση που έκτοτε έχει αφαιρεθεί.