Έφτασαν τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη: Δεν υπάρχει όμως σταθμός φόρτισης (vid)
Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα πρόθυρα ενός σημαντικού μετασχηματισμού των δημόσιων μεταφορών με την άφιξη 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που προορίζονται για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της πόλης. Η αναβάθμιση αυτή αντιπροσωπεύει ένα άλμα προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, ευθυγραμμιζόμενη με τις παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων μεταφορών. Ωστόσο, ένα κρίσιμο έλλειμμα υποδομής έχει ανακύψει: η απουσία των απαραίτητων σταθμών φόρτισης για την αναπλήρωση των μπαταριών αυτών των οχημάτων.
Όπως αναφέρει το parallaxi.gr, τα λεωφορεία αυτά είναι έτοιμα να παραμείνουν ακινητοποιημένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η προσδοκία ήταν τα ηλεκτρικά αυτά λεωφορεία να λειτουργήσουν μέχρι τον Μάιο, αν όλα πήγαιναν σύμφωνα με το σχέδιο. Δυστυχώς, η κατασκευή του σταθμού φόρτισης δεν έχει καν ξεκινήσει, καθυστερώντας την ανάπτυξη των λεωφορείων στους δρόμους της πόλης.
Η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αμαξοστασίου, που περιλαμβάνει και τον σταθμό φόρτισης, υπογράφηκε στις 19 Φεβρουαρίου, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τρεις μήνες. Το αμαξοστάσιο, που βρίσκεται στη Σταυρούπολη, θα διαθέτει επίσης υποσταθμό που θα λειτουργεί από τη ΔΕΗ και θα είναι εξοπλισμένο με φορτιστές για την παροχή της απαραίτητης ηλεκτρικής ενέργειας.
Ωστόσο, το νέο αμαξοστάσιο και ο σταθμός φόρτισης δεν αναμένεται να είναι έτοιμα για να υποστηρίξουν τη λειτουργία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. Αρχικά, ο σταθμός φόρτισης επρόκειτο να κατασκευαστεί στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα, αλλά δεν διέθετε την απαραίτητη υποδομή για να καλύψει τις απαιτήσεις φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε η χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στη Σταυρούπολη.
Πριν τα λεωφορεία αυτά εξυπηρετήσουν την πόλη της Θεσσαλονίκης, απαιτούνται οι απαραίτητες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Αυτή η φάση δοκιμών είναι ζωτικής σημασίας για τους οδηγούς ώστε να αποκτήσουν πλήρη εικόνα για το πόσα χιλιόμετρα μπορούν ρεαλιστικά να καλύψουν τα λεωφορεία με μία μόνο φόρτιση. Η καθυστέρηση στην κατασκευή του σταθμού φόρτισης αποτελεί σημαντική πρόκληση για το χρονοδιάγραμμα του έργου, αναδεικνύοντας τη σημασία του ολοκληρωμένου σχεδιασμού των υποδομών για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στα συστήματα δημόσιων μεταφορών.