Γιατί το ούζο είναι το εθνικό μας ποτό εδώ και 130 χρόνια
Παραδοσιακή, κοσμοπολίτικη, γευστική, μοντέρνα, γεμάτη ιστορία, αγνή, ποιοτική. Αυτές είναι μόνο λίγες από τις λέξεις που θα χρησιμοποιούσαμε για να περιγράψουμε σε κάποιον ξένο την Ελλάδα. Τις ίδιες ακριβώς λέξεις, ωστόσο, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούσαμε για να αναφερθούμε στο Ούζο Πλωμαρίου, το ποτό-σήμα κατατεθέν της χώρας μας εδώ και 130 χρόνια. Τυχαίο;
Το ούζο είναι ικανό να εκφράσει τη φιλοσοφία και τη νοοτροπία κάθε Έλληνα, όσο κανένα άλλο ποτό. Ισορροπεί εξαιρετικά ανάμεσα στο παραδοσιακό και το σύγχρονο, το λαϊκό και το κοσμοπολίτικο. Φέρνει αμέσως στο μυαλό τον ήλιο, τη θάλασσα, το ελληνικό καλοκαίρι, τους μεζέδες και την καλή παρέα.
Παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα από την απόσταξη σιτηρών, τοποθετείται σε χάλκινα καζάνια και αρωματίζεται μέσω της διαδικασίας της απόσταξης με καρπούς και βότανα, με κυρίαρχο το γλυκάνισο που του δίνει αυτή τη χαρακτηριστική γεύση.
Πώς παράγεται το Ούζο Πλωμαρίου
Η παραγωγή του ούζου ξεκίνησε στο Πλωμάρι. Εκεί ο Ισίδωρος Αρβανίτης κατάφερε να φτιάξει την τέλεια «συνταγή» για το εθνικό μας ποτό πριν από ακριβώς 130 χρόνια. Η απόσταξή του γίνεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και το 1894, σε μικρούς, χειροποίητους χάλκινους άμβυκες, που συνιστούν το μόνο τρόπο παραδοσιακής παραγωγής και οι οποίοι φτιάχνονται από τότε μέχρι και σήμερα από την ίδια οικογένεια χαλκουργών.
Το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου αποστάζεται 2 φορές και κάθε απόσταξη διαρκεί 9 ολόκληρες ώρες γιατί, όπως χαρακτηριστικά λένε: «όσο πιο αργά γίνεται, τόσο καλύτερο απόσταγμα έχουμε». Έτσι, επιτυγχάνεται υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα, ιδανική αρωματική και γευστική ισορροπία καθώς και απαλή και εκλεπτυσμένη υφή.
Το φαινόμενο του ούζου
Με τη φράση «φαινόμενο του ούζου» αναφερόμαστε στην συμπεριφορά του γλυκάνισου μέσα στο ούζο που χρησιμοποιείται για να τον αρωματίσει και είναι διαλυτός στο αλκοόλ αλλά όχι στο νερό. Πρόκειται για ένα κλασικό παράδειγμα αυθόρμητης γαλακτωματοποίησης χωρίς επιφανειοδραστικό.
Έτσι, όταν προστίθεται νερό στο ούζο ή σε άλλα ποτά με γεύση γλυκάνισου, το εκχύλισμα κατακρημνίζεται σε μικροσκοπικά σταγονίδια που διασκορπίζουν το φως με αποτέλεσμα να ποτό να αποκτά μια θολή, αδιαφανή εμφάνιση.
Το ούζο, όμως, είναι ένα ελληνικό ποτό «φαινόμενο» και για άλλους λόγους. Σήμερα εξάγεται σε πάνω από 40 χώρες παγκοσμίως, με κυριότερη αγορά αυτή της Γερμανίας, κάνοντας εκατομμύρια ανθρώπους τουρίστες σε όλο τον κόσμο να θυμούνται, πίνοντάς το, όλες εκείνες τις στιγμές που έζησαν στις διακοπές τους στην Ελλάδα ή να ονειρεύονται να έρθουν κάποια στιγμή στην πατρίδα του Ούζου.
Κάθε γουλιά από το εθνικό μας ποτό τους κάνει να νιώθουν όλο και πιο κοντά στην Ελλάδα. Νοσταλγούν μουσικές, μυρωδιές, εικόνες και γεύσεις με ελληνικό χρώμα, ενώ ταυτόχρονα σμίγουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Αναμνήσεις από Ελλάδα
Φέτος, λοιπόν, με αφορμή τη συμπλήρωση 130 χρόνων από τη δημιουργία του το Ούζο Πλωμαρίου αποφάσισε να συγκεντρώσει όλες αυτές τις εικόνες και να δημιουργήσει τον δικό του τοίχο των Πλωμαρίσιων αναμνήσεων.
Αυτός ο τοίχος στήθηκε για πρώτη φορά στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπου το Ούζο Πλωμάρι γιόρτασε με παρουσία φίλων και συνεργατών τα 130 γενέθλιά του. Εκεί οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να είναι οι πρώτοι που θα «pin-άρουν» τη φωτογραφία τους, με στόχο ο τοίχος να γεμίσει με τις ηλιόλουστες αναμνήσεις των καταναλωτών που όλα αυτά τα χρόνια μοιράζονται στις παρέες τους την απόλαυση του δροσερού Ούζου Πλωμαρίου. Κάπως έτσι λανσαρίστηκε και η φετινή ενέργεια που θα ακολουθήσει και θα καλεί τον κόσμο να γεμίσει τον τοίχο και με τις δικές του αναμνήσεις. Στη συνέχεια, θα τοποθετηθεί στο Μουσείο «Ο Κόσμος του Ούζου», στο Πλωμάρι της Μυτιλήνης.
Χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο; Φυσικά! Το Ούζο Πλωμαρίου παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα και το Πλωμάρι, ενώ αποτελεί τον πρεσβευτή της ελληνικής ποτοποιίας διεθνώς και αποτελεί συνώνυμο του ελληνικού καλοκαιριού.
Τι καλύτερο, λοιπόν, από να βάλουμε ένα ποτηράκι Ούζο Πλωμαρίου τη φετινή Σαρακοστή, να ετοιμάσουμε νόστιμους μεζέδες, να βρεθούμε με φίλους και να νιώσουμε όσο πιο κοντά στο καλοκαίρι γίνεται;
Advertorial
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
- Η Coca-Cola άλλαξε την εμβληματική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της και οι θεατές ξεσηκώθηκαν στα social media: «Απαράδεκτο» (vid)
- Γνωστός Youtuber έκανε θρύψαλα την τηλεόραση του όταν είδε τον Τζέικ Πολ να νικάει τον Μάικ Τάισον (vid)
- Ταξιδιώτης πλήρωσε εκατοντάδες δολάρια για να αναβαθμίσει την θέση του και τελικά πέρασε όλη την πτήση «αγκαλιά» με τον μπροστινό του