Ο καθηγητής Καρύδης εξηγεί γιατί η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο: Τι ισχύει με τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (vid)
Σε σοκ βρίσκονται τις τελευταίες ώρες οι ΗΠΑ μετά την πλήρη κατάρρευση της γέφυρας «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη, όταν και το πλοίο Dali έπεσε πάνω της.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο περιστατικό ξεκίνησε μια κουβέντα σχετικά με την αντοχή όλων των γεφυρών σε παρόμοια περιστατικά, αλλά και σε σεισμούς, με τον καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ειδικό στις αντισεισμικές κατασκευές Παναγιώτη Καρύδη να κάνει αναφορά σε αυτή που ενώνει το Ριο με το Αντίρριο.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Καρύδης επισήμανε ότι η γέφυρα που βρίσκεται κοντά στην Πάτρα είναι σχεδιασμένη για να αντέχει, λέγοντας πως είναι όλα υπολογισμένα ακόμα και για μεγάλους σεισμούς, κάτι που σε αυτή της Βαλτιμόρης δεν έγινε ποτέ.
Πιο αναλυτικά ο Παναγιώτης Καρύδης ανέφερε: «Το συγκεκριμένο θέμα είναι παρόμοιο με τους υπολογισμούς που κάνουμε έναντι σεισμικών καταπονήσεων. Συγκεκριμένα, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου στηρίζεται σε τέσσερα μεσόβαθρα μέσα στη θάλασσα μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου. Έχει υπολογιστεί, λοιπόν, η σχετική γέφυρα να αντέχει χωρίς να καταρρέει, να αντέχει σχετική μετακίνηση του ενός μεσοβάθρου σε σχέση με το άλλο, κάποια μέτρα. Δηλαδή αν μετακινηθεί λόγω του ρήγματος κάποια μέτρα το ένα σε σχέση με το άλλο να μην καταρρέει. Αυτό προφανώς δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί απλά δεν έχει υπολογιστεί αντισεισμικά.
Το Μέριλαντ δεν είναι σε σεισμική ζώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Έτσι η γέφυρα κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο. Αν ήταν αντισεισμικά μελετημένη και κατασκευασμένη, αυτό δεν θα συνέβαινε σχεδόν ποτέ, από οποιοδήποτε υλικό κι αν ήταν κατασκευασμένη, μπετό ή μέταλλο.
Δεν είναι μόνο τα Ρίχτερ, είναι και η ένταση του σεισμού, οι επιταχύνσεις για περιθώριο επανάληψης σεισμού 2000 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει χωρίς να καταρρέει, εκεί είναι το κλειδί όλων των αντισεισμικών κατασκευών και των κτιρίων μας, να αντέχουν όσο μεγάλος σεισμός κι αν γίνει, χωρίς να καταρρέουν.
Είναι περίπου σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα αυτή (της Βαλτιμόρης) και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση, τον κραδασμό, τον ισχυρό από την κρούση, ούτε την παραμόρφωση των στηρίξεων» ανέφερε ο καθηγητής, ο οποίος στάθηκε και στο γεγονός πως «πέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση, είχε φανεί πως το πλοίο κατευθυνόταν πάνω στον πυλώνα της γέφυρας»