Βάρκιζα: Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. Ιταλός που φέρεται να ανήκει σε διεθνές κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Βάρκιζα: Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. Ιταλός που φέρεται να ανήκει σε διεθνές κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων (vid)
Σε βάρος του εκκρεμούσε διεθνές ένταλμα σύλληψης και είχε αναζητήσει καταφύγιο στην Ελλάδα, όπου φέρεται να ζούσε πολυτελή τρόπο ζωής. Τα κέρδη από τις δόλιες δραστηριότητες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πρόσφατες αποκαλύψεις είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τη σύλληψη ενός Ιταλού επιχειρηματία από την Ελληνική Αστυνομία, ο οποίος αποτελεί το ηγετικό μέλος εγκληματικής οργάνωσης που εμπλέκεται σε ένα τεράστιο κύκλωμα απάτης που σχετίζεται με την παράνομη διακίνηση καυσίμων από τη Λατινική Αμερική.

Ο 47χρονος Ιταλός, που συνελήφθη στα νότια προάστια της Αθήνας, παρέμεινε σιωπηλός, δίνοντας ελάχιστες πληροφορίες στους αστυνομικούς. Σε βάρος του εκκρεμούσε διεθνές ένταλμα σύλληψης και είχε αναζητήσει καταφύγιο στην Ελλάδα, όπου φέρεται να ζούσε πολυτελή τρόπο ζωής.

Τα κέρδη από τις δόλιες δραστηριότητες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αστυνομία συνέλαβε το άτομο στη λεωφόρο Ποσειδώνος, ενώ οδηγούσε ένα από τα πολλά πολυτελή οχήματα που διαθέτει στη βίλα του στη Βάρη, όπου διαμένει με την οικογένειά του. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ήταν το τρίτο τη τάξει μέλος της εγκληματικής οργάνωσης, της οποίας ηγείται Ιταλός εφοπλιστής.

Σημειώνεται ότι ο 47χρονος επιχειρηματίας είχε συλληφθεί και πέρυσι για την ίδια υπόθεση, αλλά αφέθηκε ελεύθερος λόγω ανεπαρκών στοιχείων που προσκόμισαν οι αρχές της Βενεζουέλας. Μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των στοιχείων, εκδόθηκε νέο ένταλμα στις 8 Φεβρουαρίου 2024, που οδήγησε στη σύλληψή του χθες στην παραλιακή οδό.

 

Για την υπόθεση αυτή έχουν εκδοθεί 50 εντάλματα σε όλο τον κόσμο.

Πώς δρούσε η εγκληματική οργάνωση

Οι λαθρέμποροι, σύμφωνα με τις αρχές, είχαν στην ιδιοκτησία τους πετρελαιοφόρα για να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τη Λατινική Αμερική.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αγόραζαν συσκευές αναγνώρισης και δορυφορικούς αναμεταδότες από πλοία που έδεναν στα λιμάνια της Ινδίας και του Πακιστάν. Αυτές στη συνέχεια εγκαταστάθηκαν στα δικά τους πλοία, τα οποία φόρτωναν καύσιμα στα λιμάνια της Βενεζουέλας.

Αφού έβαζαν πλώρη και έφταναν στην ανοιχτή θάλασσα, άλλαζαν την ταυτότητα και απενεργοποιούσαν τον αναμεταδότη, εξαφανιζόμενοι ουσιαστικά από τα ραντάρ. Αυτό τους επέτρεπε να παίρνουν στην κατοχή τους το φορτίο χωρίς να γίνονται αντιληπτοί.

Στη συνέχεια, πωλούσαν τα καύσιμα στους συνεργούς τους εξαπατώντας τους νόμιμους ιδιοκτήτες του φορτίου καυσίμων.