Ο λόγος που ο Hugh Hefner επέλεξε τον εμβληματικό λαγό ως σύμβολο του Playboy (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Ο λόγος που ο Hugh Hefner επέλεξε τον εμβληματικό λαγό ως σύμβολο του Playboy (vid)
Παρά τις προσπάθειες της μάρκας να εξελιχθεί, η ιστορία της εμβληματικής μασκότ της, του Playboy Bunny, παραμένει μια συναρπαστική ιστορία για το branding, τη δημιουργικότητα και την κουλτούρα των μέσων του 20ου αιώνα.

Το εμπορικό σήμα Playboy, συνώνυμο του Hugh Hefner και της αυτοκρατορίας του στον τομέα της ψυχαγωγίας, αποτελεί ένα πολιτιστικό σύμβολο από την ίδρυσή του το 1953. Μετά τον θάνατο του Hefner το 2017 και εν μέσω των επακόλουθων αντιπαραθέσεων που αποκαλύφθηκαν στο ντοκιμαντέρ «Secrets of Playboy», η μάρκα προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από την κληρονομιά του ιδρυτή της. Σήμερα, το Playboy δίνει έμφαση στην εξέλιξή του, τονίζοντας ένα εργατικό δυναμικό που είναι πάνω από 80% γυναικείο και μια δέσμευση να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει πτυχές του παρελθόντος του που συγκρούονται με τις σημερινές αξίες.

Παρά τις προσπάθειες της μάρκας να εξελιχθεί, η ιστορία της εμβληματικής μασκότ της, του Playboy Bunny, παραμένει μια συναρπαστική ιστορία για το branding, τη δημιουργικότητα και την κουλτούρα των μέσων του 20ου αιώνα. Αρχικά, το περιοδικό του Hefner επρόκειτο να ονομαστεί «Stag Party», στολισμένο με την εικόνα ενός αρσενικού ελαφιού ως λογότυπο. Ωστόσο, λόγω του ότι το όνομα χρησιμοποιούνταν ήδη από ένα άλλο περιοδικό, η αλλαγή ήταν αναγκαία, οδηγώντας στη γέννηση του «Playboy» και του σύντομα διάσημου εμβλήματος του λαγού.

Η επιλογή του λαγού, με τους χιουμοριστικούς σεξουαλικούς συνειρμούς του, ήταν σκόπιμη. Ο Arthur Paul, ο καλλιτέχνης πίσω από την αναμόρφωση του λογότυπου, μαζί με τον Hefner, έδωσε στο σχέδιο μια αίσθηση εκλέπτυνσης, ενσωματώνοντας ένα σμόκιν. Αυτό το μείγμα χιούμορ και κομψότητας είχε ως στόχο τη δημιουργία μιας ταυτότητας που θα ήταν ταυτόχρονα παιχνιδιάρικη και εκλεπτυσμένη. Ο ίδιος ο Hefner έβλεπε το λαγό ως ένα σύμβολο που δεν έπαιρνε τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά, ευθυγραμμισμένο με το ήθος του περιοδικού της αυτοσαρκασμού και της ανεμελιάς. Ο όρος «playboy», άλλωστε, δεν είχε σκοπό να μεταδώσει μια αυστηρή ή σοβαρή εικόνα, αλλά μάλλον μια εικόνα αναψυχής και αστεϊσμού.

 

Το λογότυπο και η μοναδική τοποθέτηση της μάρκας στο πολιτιστικό τοπίο γοήτευσαν το κοινό, καθιστώντας το Playboy μια καθοριστική πτυχή της αμερικανικής ποπ κουλτούρας και ένα διεθνώς αναγνωρισμένο σύμβολο. Το λογότυπο με το λαγουδάκι, ειδικότερα, απέκτησε εμβληματικό χαρακτήρα, ενσαρκώνοντας την ταυτότητα και το ήθος του περιοδικού.

Ο Arthur Paul, ο οποίος απεβίωσε το 2018, πιστώνεται από τον Hefner για τη δημιουργία του λογότυπου του Playboy Bunny και, κατ' επέκταση, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του περιοδικού. Το έμβλημα αυτό δεν σηματοδοτούσε μόνο τα εξώφυλλα του περιοδικού, αλλά έφτασε να αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο τρόπο ζωής και φιλοσοφία που προωθούσε ο Hefner μέσω της αυτοκρατορίας του.