Η κρυφή ζωή της Εύα Μπράουν: O έρωτας με τον Χίτλερ και η αυτοκτονία (vid)
Η Εύα Μπράουν είναι ένα όνομα που, για δεκαετίες, παρέμεινε καλυμμένο από τη σκοτεινή κληρονομιά του διαβόητου συντρόφου της, του Αδόλφου Χίτλερ. Γνωστή στον κόσμο κυρίως ως σύντροφος και σύζυγος του Φύρερ για μια φευγαλέα στιγμή πριν από την κοινή τους αυτοκτονία, η ταυτότητα και τα επιτεύγματα της Μπράουν έχουν επισκιαστεί σε μεγάλο βαθμό από την τερατώδη φιγούρα με την οποία συνδέθηκε. Ωστόσο, η εμβάθυνση στη ζωή της Εύας Μπράουν προσφέρει μια ματιά στην πολύπλοκη αφήγηση μιας γυναίκας που βρέθηκε στον στενό κύκλο ενός από τους πιο διαβόητους δικτάτορες της ιστορίας.
Γεννημένη στις 6 Φεβρουαρίου 1912 στο Μόναχο, η Εύα Μπράουν ήταν η δεύτερη κόρη μιας ταπεινής οικογένειας, με τον πατέρα της δάσκαλο και τη μητέρα της μοδίστρα. Τα πρώτα χρόνια της Μπράουν σημαδεύτηκαν από μια κανονική ανατροφή και εκπαίδευση, η οποία περιελάμβανε ένα πέρασμα από ένα καθολικό σχολείο, όπου διακρίθηκε στον αθλητισμό. Η πορεία της πήρε σημαντική τροπή στα 17 της χρόνια, όταν ανέλαβε θέση βοηθού του Χάινριχ Χόφμαν, του επίσημου φωτογράφου του Χίτλερ. Αυτή η δουλειά θα γινόταν η πύλη για την ενδεχόμενη σχέση της με τον Χίτλερ, τον οποίο γνώρισε στο στούντιο του Χόφμαν το 1929.
Παρά το χάσμα ηλικίας των 23 ετών, αναπτύχθηκε σιγά σιγά μια σχέση μεταξύ της Μπράουν και του Χίτλερ, η οποία θα παρέμενε κρυφή από τη δημοσιότητα για χρόνια. Ο Χίτλερ, ο οποίος παρουσίαζε τον εαυτό του ως μια άγαμη φιγούρα αφιερωμένη αποκλειστικά στον ναζιστικό σκοπό, κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να κρατήσει την προσωπική του ζωή με την Μπράουν μακριά από τη δημόσια σφαίρα. Ωστόσο, πίσω από τις κλειστές πόρτες, η Μπράουν ήταν μια συνεχής παρουσία στη ζωή του Χίτλερ, παρευρισκόμενος σε ναζιστικές εκδηλώσεις και ζώντας μια ζωή σημαντικής πολυτέλειας, χάρη στη θέση του Χίτλερ.
Η ζωή της, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει πλήρως κατανοητή χωρίς να αναγνωριστεί η πολυπλοκότητα της κατάστασής της. Ως σύντροφος του Χίτλερ, απολάμβανε προνόμια που ήταν αδιανόητα για τους περισσότερους εκείνη την εποχή, όπως πολλαπλές κατοικίες, ωραία ρούχα και μια ζωή γεμάτη πολυτέλεια. Ωστόσο, αυτό είχε ως κόστος τη δημόσια αναγνώριση και, αναμφισβήτητα, την προσωπική ελευθερία. Η σχέση της Μπράουν με τον Χίτλερ την έβαλε σε ένα χρυσό κλουβί, όπου η προβολή και η ύπαρξή της υπαγορεύονταν από τα καπρίτσια ενός ανθρώπου που ήταν υπεύθυνος για μερικές από τις πιο αποτρόπαιες πράξεις του 20ού αιώνα.
Παρά τη χλιδή του τρόπου ζωής της, η Μπράουν προσπάθησε να διατηρήσει μια επίφαση κανονικότητας και προσωπικής ανεξαρτησίας. Ήταν μανιώδης φωτογράφος, ένα χόμπι που δεν χρησίμευε μόνο ως επαγγελματική ενασχόληση αλλά και ως μέσο προσωπικής έκφρασης. Μέσω του φακού της, η Μπράουν κατέγραψε τη ζωή της και τις ιδιωτικές στιγμές μέσα στη ναζιστική ελίτ, προσφέροντας μια μοναδική, αν και αμφιλεγόμενη, οπτική της εποχής.
Η τελευταία πράξη της Μπράουν, ο γάμος της με τον Χίτλερ και η επιλογή της να πεθάνει μαζί του καθώς το Τρίτο Ράιχ κατέρρεε, αποτέλεσε αντικείμενο πολλών εικασιών και αναλύσεων. Η απόφασή της αυτή εδραίωσε τη θέση της στην ιστορία, συνυφασμένη με εκείνη του Χίτλερ, σε μια αφήγηση που κυριαρχείται από την τραγωδία, την ατιμία και τις καταστροφικές συνέπειες του ναζιστικού καθεστώτος.