«Η μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη» στον κόσμο: Κινεζικό δίκτυο ξεγέλασε 800.000 καταναλωτές

«Η μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη» στον κόσμο: Κινεζικό δίκτυο ξεγέλασε 800.000 καταναλωτές
Η έρευνα αποκαλύπτει τη δημιουργία 76.000 ψεύτικων ιστοσελίδων, παρουσιάζοντας μια εξαιρετικά οργανωμένη και τεχνικά επιδέξια επιχείρηση που συνεχίζει να ευδοκιμεί.

Σε μια σοκαριστική αποκάλυψη, αποκαλύφθηκε ότι περισσότερα από 800.000 άτομα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν πέσει θύματα μιας από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες στον κόσμο που ενορχηστρώθηκε από ένα κινεζικό δίκτυο. Η απάτη περιλαμβάνει την εξαπάτηση ανυποψίαστων ατόμων που αναγκάζονται να μοιραστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων καρτών, με ένα τεράστιο δίκτυο ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων σχεδιαστών που υποτίθεται ότι λειτουργούν από την Κίνα.

Μια εκτεταμένη διεθνής έρευνα που διεξήχθη από τις εφημερίδες The Guardian, Die Zeit και Le Monde έριξε φως στις περίπλοκες λειτουργίες αυτού του περίπλοκου σχεδίου, το οποίο περιγράφεται από το βρετανικό Chartered Trading Standards Institute ως μία από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους της. Η έρευνα αποκαλύπτει τη δημιουργία 76.000 ψεύτικων ιστοσελίδων, παρουσιάζοντας μια εξαιρετικά οργανωμένη και τεχνικά επιδέξια επιχείρηση που συνεχίζει να ευδοκιμεί.

Λειτουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα, το δίκτυο των ψεύτικων διαδικτυακών καταστημάτων προσφέρει εκπτωτικά προϊόντα από διάσημες μάρκες όπως Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, μεταξύ άλλων. Αυτές οι ψεύτικες ιστοσελίδες, που δημοσιεύονται σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των αγγλικών, γερμανικών, γαλλικών, ισπανικών, σουηδικών και ιταλικών, έχουν σχεδιαστεί για να εξαπατούν τους αγοραστές ώστε να πραγματοποιούν αγορές και να αποκαλύπτουν ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες.

 

Παρά την εμφάνιση της νομιμότητας, αυτοί οι δόλιοι ιστότοποι δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν. Πολλοί καταναλωτές που μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους ανέφεραν ότι δεν έλαβαν ποτέ τα προϊόντα που αγόρασαν.

Οι απαρχές αυτής της περίτεχνης απάτης χρονολογούνται από το 2015, με πάνω από 1 εκατομμύριο «παραγγελίες» να έχουν διεκπεραιωθεί μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων. Αν και δεν διεκπεραιώθηκαν επιτυχώς όλες οι πληρωμές, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η ομάδα μπορεί να προσπάθησε να αποσπάσει έως και 50 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Είναι ανησυχητικό ότι ένα σημαντικό μέρος αυτών των ψεύτικων καταστημάτων, που συνολικά ξεπερνούν τα 22.500, εξακολουθούν να λειτουργούν.

Η έκταση των προσωπικών δεδομένων που μοιράστηκαν τα θύματα είναι συγκλονιστική, με περίπου 800.000 άτομα να παρέχουν διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και 476.000 να αποκαλύπτουν στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών. Επιπλέον, όλα τα θύματα παρείχαν τα ονόματα, τους αριθμούς τηλεφώνου, τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τις ταχυδρομικές διευθύνσεις τους, πέφτοντας θύματα των εξελιγμένων τακτικών που εφάρμοσαν οι δράστες.