Οι ειδικοί κατάφεραν να σπάσουν τον μυστηριώδη κώδικα των αρχαίων ναών της Ασσυρίας

Οι ειδικοί κατάφεραν να σπάσουν τον μυστηριώδη κώδικα των αρχαίων ναών της Ασσυρίας
Τα αινιγματικά κρυπτογραφήματα, τα οποία αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή των θαμμένων τάφων του Dūr-Šarrukīn αποτελούσαν για χρόνια ένα μυστήριο για τους αρχαιολόγους

Ένας αρχαίος κώδικας που αποτελούσε ένα μεγάλο μυστήριο για τους ειδικούς για περισσότερο από έναν αιώνα έχει πλέον «σπάσει». Η συγκεκριμένη σειρά των συμβόλων εμφανίζεται σε διάφορους ναούς σε ολόκληρη την Dūr-Šarrukīn, η οποία ήταν κάποτε η πρωτεύουσα της Ασσυρίας.

Η αυτοκρατορία της Ασσυρίας, η οποία εκτεινόταν μέχρι τα βάθη της Μέσης Ανατολής μεταξύ του 14ου και του 7ου αιώνα π.Χ., θεωρείται η μεγαλύτερη από τις αυτοκρατορίες της Μεσοποταμίας χάρη, σε μεγάλο βαθμό, στην τρομερή στρατιωτική της δύναμη και τις τεχνολογικές της εξελίξεις.

Αυτή η περιοχή του κόσμου, η οποία περιλαμβάνει το σημερινό Ιράκ και τμήματα του Ιράν, της Τουρκίας και της Συρίας, αναφέρεται συχνά ως το «λίκνο του πολιτισμού”», ανέφερε σε ανάρτηση του ο ιστορικός Martin Worthington, του Trinity College του Δουβλίνου.

Ο Worthington έχει περάσει χρόνια εργασίας πάνω στα αινιγματικά κρυπτογραφήματα, τα οποία αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή των θαμμένων ερειπίων του Dūr-Šarrukīn κατά τη διάρκεια του 19ου και του 20ού αιώνα.

Οι συγκεκριμένες τοιχογραφίες, αποτελούνται από ένα λιοντάρι, μια συκιά και ένα άροτρο. Στη μεγαλύτερη μορφή τους, εμφανίζονται πέντε σύμβολα με τη σειρά, με το λιοντάρι να ακολουθείται από ένα πουλί και έναν ταύρο, μετά το δέντρο και μετά το άροτρο.

Ενώ οι ιστορικοί ήταν από καιρό βέβαιοι ότι τα σύμβολα σχετίζονταν με τον βασιλιά Σαργών Β', ο οποίος κυβέρνησε από το 721-704 π.Χ., η ακριβής σημασία τους παρέμενε ασαφής, μέχρι τώρα.

Ο Worthington συγκέντρωσε στοιχεία για να συμπεράνει ότι οι εικόνες έχουν να κάνουν το όνομα του Σαργκόν - μια θεωρία που διατυπώθηκε για πρώτη φορά (αλλά δεν διερευνήθηκε) το 1948.

Επέκτεινε την ιδέα αυτή αποδεικνύοντας ότι οι εικόνες θα μπορούσαν επίσης να είναι μια νύξη στους ουράνιους αστερισμούς, αποτίοντας φόρο τιμής στον βασιλιά γράφοντας το όνομά του στα αστέρια, συνδέοντάς τον έτσι με τους θεούς.

Τα ευρήματά του είναι ιδιαίτερα σημαντικά διότι, αν και προηγούμενες υποθέσεις έχουν συνδέσει τα σύμβολα με τον βασιλιά ή τον νυχτερινό ουρανό -ιδιαίτερα λόγω των μπλε και κίτρινων χρωμάτων που χρησιμοποιούνται συχνά στον σχεδιασμό τους- είναι η πρώτη φορά που κάποιος συνδέει τις δύο θεωρίες.

1