Σταματήστε, συνεργαστείτε και ψηφίστε! Το Spotify ενθαρρύνει τη συμμετοχή στις ευρωπαϊκές εκλογές

Σταματήστε, συνεργαστείτε και ψηφίστε! Το Spotify ενθαρρύνει τη συμμετοχή στις ευρωπαϊκές εκλογές
Αυτή δεν είναι η πρώτη επέλαση του Spotify σε προεκλογικές εκστρατείες. Η σουηδική εταιρεία έχει ξεκινήσει στο παρελθόν παρόμοιες ειδοποιήσεις για τις εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία, τις Κάτω Χώρες και τις ΗΠΑ.

Το Spotify ξεκίνησε μια εκστρατεία για να κινητοποιήσει τη συμμετοχή των ψηφοφόρων στις επερχόμενες εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Με την ονομασία «Play Your Part, Europe», η πρωτοβουλία έχει ως στόχο να υπενθυμίσει σε όλους τους χρήστες άνω των 18 ετών, τόσο τους δωρεάν όσο και τους premium, τον επερχόμενο εκλογικό κύκλο μέσω ειδοποιήσεων εντός της εφαρμογής.

Προγραμματισμένες μεταξύ 6-9 Ιουνίου, οι πολίτες καλούνται να ψηφίσουν για τους επόμενους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε μια αναζωπύρωση της συμμετοχής των ψηφοφόρων μετά από μια 40ετή πτώση, ωστόσο η ψήφος των νέων παραμένει δυσανάλογα χαμηλή.

spotify

Για να αντιμετωπιστεί αυτό, πολλά ευρωπαϊκά έθνη έχουν θεσπίσει μέτρα για την ενθάρρυνση της συμμετοχής των νέων ψηφοφόρων. Το Βέλγιο και η Γερμανία μείωσαν την ηλικία ψήφου στα 16 έτη, ευθυγραμμιζόμενες με τη Μάλτα και την Αυστρία, ενώ η Ελλάδα μείωσε την ηλικία ψήφου στα 17 έτη πριν από τις τελευταίες εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

Σε μια προσπάθεια περαιτέρω τόνωσης της συμμετοχής των νέων, το Spotify αξιοποιεί την πλατφόρμα του για να υπενθυμίσει στους Ευρωπαίους χρήστες του να ψηφίσουν.

Αυτή δεν είναι η πρώτη επέλαση του Spotify σε προεκλογικές εκστρατείες. Η σουηδική εταιρεία έχει ξεκινήσει στο παρελθόν παρόμοιες ειδοποιήσεις για τις εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία, τις Κάτω Χώρες και τις ΗΠΑ.

Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτική της ΕΕ

Καθώς πλησιάζουν οι εκλογές, περίπου 365 εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν δικαίωμα ψήφου. Ένα βασικό ερώτημα είναι πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα επηρεάσουν τα επόμενα πέντε χρόνια της πολιτικής της ΕΕ.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το Spotify μπορεί να προωθήσει την εκστρατεία του χωρίς ανησυχίες για κομματικές προκαταλήψεις. Ωστόσο, άλλοι γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αντιμετωπίσει αυξημένο έλεγχο μετά τις τελευταίες ευρωπαϊκές εκλογές του 2019.

Το TikTok, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη, επηρέασε σημαντικά την προσέλευση των νέων ψηφοφόρων. Η προηγούμενη αύξηση των νέων ψηφοφόρων αποδόθηκε εν μέρει σε εκστρατείες σε πλατφόρμες όπως το Snapchat. Δεδομένης της τεράστιας βάσης χρηστών Gen-Z, το TikTok θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες εκλογές.

Η Roberta Metsola, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έχει χρησιμοποιήσει το TikTok για να προσελκύσει τους νέους ψηφοφόρους. Σε δήλωσή της στο Euronews, τόνισε τη σημασία της καταπολέμησης της παραπληροφόρησης: «Τέσσερις χώρες θα ψηφίσουν στην ηλικία των 16 ετών, μία χώρα θα ψηφίσει στην ηλικία των 17 ετών. Αυτό που δεν θέλω είναι αυτοί οι νέοι να λαμβάνουν τις ειδήσεις ενδεχομένως από πηγές προπαγάνδας ή παραπληροφόρησης».

@metsola.roberta Our journey continues 🇲🇹🇪🇺 #malta #gozo #useyourvote ♬ original sound - Roberta Metsola

Η εμπλοκή του Metsola είναι αξιοσημείωτη, ειδικά από τη στιγμή που το TikTok είχε απαγορευτεί από τις συσκευές εργασίας των υπαλλήλων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ένα χρόνο πριν λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Κοινοβούλιο έχουν συστήσει έντονα στους νομοθέτες να αφαιρέσουν το TikTok από τις προσωπικές τους συσκευές. Παρά τις ανησυχίες αυτές, ο Metsola και άλλοι πολιτικοί αναγνωρίζουν τις δυνατότητες της πλατφόρμας να προσεγγίσει τους νέους ψηφοφόρους και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την παραπληροφόρηση.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις εκλογές, τόσο το TikTok όσο και η Meta έχουν δημιουργήσει εκλογικά κέντρα για την παρακολούθηση και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Οι προσπάθειες αυτές υπογραμμίζουν τον κρίσιμο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαμόρφωση των εκλογικών αποτελεσμάτων και τη σημασία της διατήρησης της ακεραιότητας στο οικοσύστημα της πληροφόρησης.