Ο λόγος που τα σχολικά λεωφορεία είναι κίτρινα: Η απόφαση ελήφθη πριν από 100 χρόνια (vid)
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το κίτρινο σχολικό λεωφορείο είναι ένα σύμβολο τόσο αναγνωρίσιμο όσο και η αμερικανική σημαία. Κάθε μέρα, περίπου 26 εκατομμύρια μαθητές σε όλη τη χώρα βασίζονται σε αυτά τα λεωφορεία για να πάνε και να γυρίσουν από το σχολείο. Αλλά γιατί είναι κίτρινα; Η απάντηση βρίσκεται σε μια απόφαση που ελήφθη πριν από σχεδόν 100 χρόνια, η οποία έχει τις ρίζες της στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα.
Η ιστορία ξεκινά με τον Frank Cyr, έναν εκπαιδευτικό και ειδικό στις σχολικές μεταφορές, ο οποίος διεξήγαγε μια ολοκληρωμένη μελέτη για τις σχολικές μεταφορές τη δεκαετία του 1930. Ο Cyr ανακάλυψε ότι δεν υπήρχε τυποποιημένο χρώμα για τα σχολικά λεωφορεία, πράγμα που σήμαινε ότι οι μαθητές μεταφέρονταν με οχήματα όλων των ειδών των χρωμάτων και σχεδίων, δημιουργώντας μια συγκεχυμένη και δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για ομοιομορφία, ο Cyr διοργάνωσε τον Απρίλιο του 1939 ένα συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν εμπειρογνώμονες του κλάδου, μηχανικοί και εκπαιδευτικοί για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα σύνολο προτύπων για τα σχολικά λεωφορεία που θα βελτίωναν την ασφάλεια και θα μείωναν το κόστος, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να παράγουν μαζικά οχήματα σύμφωνα με έναν ενιαίο σχεδιασμό.
Ένα από τα σημαντικότερα αποτελέσματα αυτού του συνεδρίου ήταν η απόφαση να υιοθετηθεί ένα τυποποιημένο χρώμα για τα σχολικά λεωφορεία: το κίτρινο. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Το κίτρινο επιλέχθηκε επειδή είναι ιδιαίτερα ορατό τόσο σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού όσο και σε συνθήκες φωτεινότητας, διευκολύνοντας τους άλλους οδηγούς να εντοπίσουν ένα σχολικό λεωφορείο στο δρόμο. Η υψηλή αντίθεση των μαύρων γραμμάτων σε κίτρινο φόντο εξασφάλιζε επίσης ότι οι πινακίδες και οι προειδοποιήσεις στο λεωφορείο θα ήταν εύκολα αναγνώσιμες.
Πριν από τη διάσκεψη του 1939, ορισμένες πολιτείες είχαν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν κίτρινα σχολικά λεωφορεία, αλλά τα νέα πρότυπα οδήγησαν σε ευρεία υιοθέτηση. Με την πάροδο του χρόνου, κάθε πολιτεία των ΗΠΑ πέρασε στο κίτρινο σχολικό λεωφορείο, με τη Μινεσότα να είναι η τελευταία που πέρασε από το μοναδικό «Minnesota Golden Orange» στο κίτρινο το 1974.
Η ομοιομορφία που εισήγαγε το κίτρινο σχολικό λεωφορείο όχι μόνο βελτίωσε την ασφάλεια, αλλά και εξορθολογίζει την παραγωγή και τη συντήρηση των σχολικών οχημάτων μεταφοράς, ωφελώντας τα σχολεία σε όλη τη χώρα.