Η ανατριχιαστική ανακάλυψη που έκαναν οι επιστήμονες στον πυθμένα της Ερυθράς Θάλασσας

Επιμέλεια: Newsroom

Η Ερυθρά Θάλασσα, ένας εκπληκτικός θαλάσσιος παράδεισος που βρίσκεται ανάμεσα στην Αφρική και την Αραβική Χερσόνησο, είναι διάσημη για τα ζωντανά οικοσυστήματά της και τις πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές της. Αλλά κάτω από την ήρεμη επιφάνειά της κρύβεται ένα ανατριχιαστικό μυστικό που οι επιστήμονες ανακάλυψαν μόλις πρόσφατα: η παρουσία θανατηφόρων «λιμνών θανάτου» στον πυθμένα της θάλασσας.

Αυτές οι δυσοίωνες λίμνες, που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια μιας εξερεύνησης σε μεγάλα βάθη της θάλασσας, είναι περιοχές που στερούνται εντελώς οξυγόνου, γεγονός που τις καθιστά θανατηφόρες για τις περισσότερες μορφές θαλάσσιας ζωής. Όποιο πλάσμα έχει την ατυχία να περιπλανηθεί σε αυτά τα νερά, γρήγορα ακινητοποιείται και σκοτώνεται, ενώ τα αρπακτικά που παραμονεύουν κοντά περιμένουν με ανυπομονησία να τραφούν από τα άτυχα θύματα. Αυτή η σκληρή πραγματικότητα αποτελεί μια στοιχειωτική υπενθύμιση των κινδύνων που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια ακόμη και των πιο όμορφων νερών.

Η Ερυθρά Θάλασσα, η οποία πήρε το όνομά της από τις εποχιακές ανθίσεις κόκκινων φυκιών που μετατρέπουν τα νερά της από το τυπικό μπλε-πράσινο σε ένα εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα, αποτελεί εδώ και πολύ καιρό αντικείμενο γοητείας. Οι πρόσφατα ανακαλυφθείσες λίμνες θανάτου, ωστόσο, προσθέτουν ένα νέο επίπεδο ίντριγκας -και τρόμου- σε αυτό το ήδη μυστηριώδες υδάτινο σώμα.

Παρά τη θανατηφόρα φύση τους, αυτές οι λίμνες δεν στερούνται εντελώς ζωής. Φιλοξενούν μικρόβια, οργανισμούς που έχουν προσαρμοστεί για να επιβιώνουν σε αυτά τα σκληρά, χωρίς οξυγόνο περιβάλλοντα. Αυτά τα ανθεκτικά μικρόβια προσφέρουν στους επιστήμονες μια μοναδική ευκαιρία να μελετήσουν συνθήκες που μπορεί να μοιάζουν με εκείνες στις οποίες πρωτοεμφανίστηκε η ζωή στη Γη.

Η παρθένα φύση αυτών των λιμνών θανάτου, που δεν διαταράσσονται από τους συνήθεις κατοίκους του βυθού, όπως οι γαρίδες, τα σκουλήκια και τα μαλάκια, παρέχει ένα απαράμιλλο περιβάλλον για τους ερευνητές. Με την εξερεύνηση αυτών των απόκοσμων υποβρύχιων βασιλείων, οι επιστήμονες ελπίζουν να ξεκλειδώσουν περαιτέρω μυστικά σχετικά με την προέλευση της ζωής στη Γη και τη δυνατότητα ζωής σε άλλους πλανήτες.