Ο πραγματικός λόγος που τα σχολικά λεωφορεία εδώ και 100 χρόνια είναι κίτρινα

Επιμέλεια: Newsroom
Ο πραγματικός λόγος που τα σχολικά λεωφορεία εδώ και 100 χρόνια είναι κίτρινα
Μπορείτε να φανταστείτε σχολικό λεωφορείο που να μην είναι κίτρινο;

Τα σχολικά λεωφορεία στις περισσότερες χώρες του κόσμου είθισται να είναι κίτρινα. Ωστόσο, ο κόσμος δεν γνωρίζει γιατί συμβαίνει αυτό.

Για παράδειγμα στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι 26 εκατομμύρια μαθητές πάνε με κίτρινο λεωφορείο στο σχολείο καθημερινά. Κάτι που βλέπουμε και στις ταινίες που διαδραματίζονται στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, το κίτρινο χρώμα δεν οφείλεται στις ταινίες, αλλά σε έναν άντρα που ονομάζεται Frank Cyr. Στη δεκαετία του 1930, ο Cyr διεξήγαγε μια μελέτη για τη σχολική μεταφορά, όπου ανακάλυψε ότι οι μαθητές πήγαιναν στο σχολείο με όλα τα είδη οχημάτων, διαφορετικών χρωμάτων.

Το 1939 αποφασίστηκε ότι ένα σετ χρώματος για τα σχολικά λεωφορεία θα ήταν κατάλληλο. Έτσι ειδικοί του κλάδου και μηχανικοί ενώθηκαν μαζί σε ένα συνέδριο τον Απρίλιο του ίδιου έτους. Ο Cyr και πολλοί άλλοι πίστευαν ότι ένας καθορισμένος συνδυασμός χρωμάτων για τα σχολικά λεωφορεία θα βελτίωνε την ασφάλεια, ενώ θα μείωνε επίσης το κόστος, καθώς οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να παράγουν μαζικά λεωφορεία.

 

bus-re

Μερικές πολιτείες είχαν ήδη υιοθετήσει ένα κίτρινο λεωφορείο πριν αποφασιστεί το νέο πρότυπο, αλλά δεν άργησε να γίνει κίτρινο κάθε σχολικό λεωφορείο στις ΗΠΑ. Η Μινεσότα ήταν η τελευταία πολιτεία που ακολούθησε αυτό το πρότυπο, το 1974.

Μιλώντας για την κατάσταση των σχολικών λεωφορείων πριν από την υλοποίηση των νέων προτύπων, ο Cyr παραδέχτηκε ότι οι τοπικές συνοικίες ήταν σε μπελάδες.

«Οι τοπικές περιφέρειες μου είπαν όλες ότι είχαν πρόβλημα. Όλοι είπαν ότι οι κρατικοί αξιωματούχοι είχαν πρότυπα για την κατασκευή οχημάτων και συνέχισαν να τα αλλάζουν», είπε στη διάσκεψη, σύμφωνα με τους Los Angeles Times.

Ο Cyr πρόσθεσε: «Τα κρατικά τμήματα ήταν ακόμη πιο δυσαρεστημένα. Δεν είχαν τεχνογνωσία. Δεν ήξεραν πώς να καθιερώσουν πρότυπα. Επισκέφτηκα εταιρείες λεωφορείων και είχαν περισσότερα προβλήματα από οποιονδήποτε άλλο».

Έπρεπε να αντιμετωπίσουν τους διαφορετικούς κανόνες, απαιτήσεις και γούστα από 48 κράτη. «Για κάθε διαφορετικό χρώμα, οι εταιρείες λεωφορείων έπρεπε να έχουν διαφορετικούς θαλάμους για να τα βάφουν με σπρέι», πρόσθεσε.

Όπως τα εμβληματικά κόκκινα λεωφορεία του Λονδίνου, έτσι και τα κίτρινα σχολικά λεωφορεία των ΗΠΑ έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.