Ενθουσιασμένοι οι επιστήμονες: Βρέθηκε σπάνιος σκελετός δεινοσαύρου

Επιμέλεια: Newsroom
Ενθουσιασμένοι οι επιστήμονες: Βρέθηκε σπάνιος σκελετός δεινοσαύρου

Ένα πιθανό νέο είδος δεινοσαύρου αποκαλύφθηκε μετά τη σχολαστική ανακατασκευή των λειψάνων του από μια ομάδα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Κομητείας του Λος Άντζελες (NHMLAC). Το απολίθωμα, το οποίο θα μπορούσε να είναι το πρώτο του είδους του, ανακαλύφθηκε στη νοτιοανατολική Γιούτα και έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στους παλαιοντολόγους.

Το απολίθωμα δεινοσαύρου ηλικίας 150 εκατομμυρίων ετών, που ανακαλύφθηκε το 2007, βρέθηκε αρχικά μέσα σε ένα «μποτιλιάρισμα» από διάφορα οστά δεινοσαύρων, μεταξύ των οποίων εκείνα από τον Διπλόδοκο, τον Στεγόσαυρο, τον Αλλόσαυρο, τον Καμαρασάυρο και άλλα είδη, σύμφωνα με δημοσίευμα του National Geographic. Ο τόπος ανακάλυψης αποτελούσε ένα σύνθετο παζλ για τους επιστήμονες, καθώς τα οστά δεν ανήκαν σε έναν μόνο δεινόσαυρο. Αντίθετα, αποτελούσαν συνδυασμό τμημάτων από δύο ή περισσότερα προϊστορικά ερπετά που πιστεύεται ότι ανήκαν στο ίδιο είδος.

Αν και η ταυτότητα του είδους αυτού δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, οι ειδικοί πιστεύουν ότι μπορεί να ανήκει στο γένος Diplodocus λόγω του χαρακτηριστικού μακρύ λαιμού του και των «τεσσάρων στιβαρών ποδιών». Ωστόσο, η ανακάλυψη παραμένει σημαντική, καθώς το απολίθωμα μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα νέο είδος για την επιστήμη.

Ο δεινόσαυρος έχει λάβει το παρατσούκλι «Gnatalie» από τα μέλη της ανασκαφικής ομάδας - ένα ιδιόρρυθμο νεύμα για τα σμήνη των σκνιπών που ταλαιπώρησαν την ομάδα κατά τη διάρκεια του πρώτου καλοκαιριού τους στο σημείο της ανασκαφής. Το όνομα έχει μείνει καθώς η επιστημονική κοινότητα αναμένει περαιτέρω μελέτη και πιθανή επίσημη ταξινόμηση αυτού του συναρπαστικού ευρήματος.