Ανήσυχοι οι επιστήμονες για τον «Θεό του Χάους»: Νέα δεδομένα για τον αστεροειδή που πλησιάζει στη Γη (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην επιστημονική κοινότητα μετά από νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε σχετικά με τον αστεροειδή που είναι γνωστός ως «Θεός του Χάους».

Οι εμπειρογνώμονες εκφράζουν εκ νέου ανησυχία για τον αστεροειδή που είναι γνωστός ως «Θεός του Χάους», καθώς τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι θα μπορούσε ενδεχομένως να χτυπήσει τη Γη νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Ο αστεροειδής, που ονομάστηκε επίσημα 99942 Apophis από τον Αιγύπτιο θεό του χάους και της καταστροφής, έχει πλάτος που φτάνει τα επιβλητικά 340 μέτρα. Αν συγκρουστεί με τη Γη, η σύγκρουση θα ήταν καταστροφική - ισοδυναμεί με 1.000 μεγατόνους εκρηκτικής ύλης.

Νωρίτερα φέτος, οι επιστήμονες ανέφεραν ότι ο Apophis αναμένεται να πλησιάσει τη Γη στις 13 Απριλίου 2029, περνώντας σε απόσταση 40.000 χιλιομέτρων από τον πλανήτη μας. Τότε, ήταν βέβαιοι ότι ο αστεροειδής δεν θα αποτελούσε άμεση απειλή. Ωστόσο, μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «The Planetary Science Journal» έχει εγείρει νέες ανησυχίες σχετικά με το ενδεχόμενο σύγκρουσης υπό ορισμένες συνθήκες.

Ο Καναδός αστρονόμος Paul Wiegert και ο συν-συγγραφέας του Benjamin Hyatt διερεύνησαν την πιθανότητα ο Apophis να συγκρουστεί με ένα άλλο αντικείμενο κατά τη διέλευσή του από το διάστημα, γεγονός που θα μπορούσε να αλλάξει την τροχιά του προς τη Γη. Η έρευνά τους υπογραμμίζει ότι ακόμη και ένα σχετικά μικρό αντικείμενο, τόσο μικρό όσο 0,6 μέτρα, θα μπορούσε να είναι αρκετό για να μετατοπίσει τον Apophis.

Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι αν ο αστεροειδής μπορεί να συγκρουστεί με ένα αντικείμενο μεγέθους περίπου 3,4 μέτρων - λίγο μεγαλύτερο από ένα πιάνο - κατά την προσέγγισή του το 2029, θα μπορούσε πράγματι να οδηγήσει σε άμεση σύγκρουση με τη Γη. Ωστόσο, ο Wiegert τόνισε ότι οι πιθανότητες να συμβεί ένα τέτοιο σενάριο το 2029 είναι «εξαιρετικά χαμηλές», περίπου γύρω στο 2,7%.

Για να παράσχει περαιτέρω διαβεβαίωση, ο Wiegert ανέλυσε την πιθανότητα ένας μικρότερος, αόρατος αστεροειδής να αλλάξει την πορεία του Apophis αρκετά ώστε να προκαλέσει σύγκρουση το 2029. «Οι πιθανότητες ένας αόρατος μικρός αστεροειδής να εκτρέψει τον αστεροειδή αρκετά ώστε να τον οδηγήσει σε σύγκρουση με τη Γη το 2029 είναι περίπου 10^-8», εξήγησε ο Wiegert.

Αν και η πιθανότητα σύγκρουσης παραμένει εξαιρετικά μικρή, η πιθανότητα, όσο απομακρυσμένη και αν είναι, αποτελεί μια έντονη υπενθύμιση της απρόβλεπτης φύσης του διαστήματος.