Αυτό είναι το βασικό λάθος που κάνει ο κόσμος με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Newsroom
Αυτό είναι το βασικό λάθος που κάνει ο κόσμος με την Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο Θεόδωρος Μουλός, CEO της GrowthRocks και συνιδρυτής του GrowthHackingUniversity, μιλάει για την Τεχνητή Νοημοσύνη και το digital marketing, με αφορμή το course ΑΙ για δημοσιογράφους.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει όχι μόνο την καθημερινή δουλειά ενός δημοσιογράφου, όπως θα διαπιστώσουν όσοι παρακολουθήσουν το σχετικό course, αλλά αρκετές ακόμα δουλειές. Ο Θεόδωρος Μουλός, CEO της GrowthRocks και συνιδρυτής του GrowthHackingUniversity, μίλησε στο reader.gr για τη χρήση της A.I, καθώς και για τομείς όπως το Growth Hacking και το marketing γενικότερα.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, τις σπουδές, την καριέρα σας και πώς φτιάξατε το GrowthRocks;

Έχω ένα μάλλον ασυνήθιστο μείγμα σπουδών, μιας και ξεκινησα από ψυχολογία, κατόπιν έκανα computer science, κατόπιν οικονομικά και στο τέλος ένα MBA. Ολη μου την ζωή όμως ασχολήθηκα με το business consulting και το marketing. Ίσως να ακούγεται ότι είμαι λίγο αναποφάσιστος, αλλά αυτός ο πολυδιάστατος συνδυασμός σπουδών μου προσφέρει την ικανότητα να βλέπω τα πράγματα και σε βάθος και σε πλάτος – από στρατηγική έως και υλοποίηση.

Επίσης είμαι καλός με τους αριθμούς και τον προγραμματισμό. Όλα αυτά φαινόταν να είναι άσχετα μεταξύ τους, μέχρι που εμφανίστηκε ο όρος "growth hacking" και ξαφνικά όλα συνδέθηκαν. Λες και κάποιος αποφάσισε να δώσει ένα όνομα στις ακαδημαϊκές μου ανησυχίες, και εγώ το εκμεταλλεύτηκα.

Το AI πώς μπήκε στη ζωή σας;

Το AI ήταν η φυσική εξέλιξη για κάποιον που αγαπά τόσο την τεχνολογία όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο. Ήμουν πάντα ο άνθρωπος που ασχολείται με τις υπηρεσίες, αλλά κρυφά ήθελα να δημιουργήσω προϊόντα λογισμικού. Και επίσης, ποτέ δεν φοβόμουν να μοιραστώ τις γνώσεις μου ή να παραδεχτώ ότι χρησιμοποιώ μια σειρά από «βοηθούς» για να κάνω τη δουλειά μου πιο αποδοτική.

Έτσι, όταν το AI έκανε την εμφάνισή του, ένιωσα σαν να μου έδωσαν έναν στρατό από βοηθούς. Πιο πολλά και καλύτερα παραδοτέα για τους πελάτες, περισσότερους πελάτες, αυξημένα περιθώρια κέρδους - όλα αυτά έγιναν ξαφνικά εφικτά. Για εμάς τους growth hackers, το AI ήταν το φυσικό μας περιβάλλον, και όταν μπήκε στην καθημερινότητά μας, άλλαξε τον τρόπο που δουλεύουμε, τόσο για εμάς όσο και για τους πελάτες μας.

Yπάρχει κάποιο βασικό λάθος στον τρόπο που αντιμετωπίζει το ευρύ κοινό το AI;


Ναι υπάρχει, το βασικό λάθος είναι ο τρόπος με τον οποίο ο μέσος άνθρωπος αντιμετωπίζει κάθε νέα τεχνολογία: με φόβο, ανασφάλεια και έλλειψη γνώσης. Εχω ακούσει από πολλούς συναδέλφους να λένε «εγώ τα ξέρω αυτά», ενώ στην πράξη είτε δεν έχουν βαθιά γνώση είτε ακόμα και καμία. Νομίζουν όμως ότι με 1-2 ώρες ενασχόλησης θα γίνουν «ειδικοί».

Εγώ και η ομάδα μου, δουλευούμε περίπου 3-4 ώρες την μέρα με το ΑΙ, και ακόμα και σήμερα, 1.5 χρόνο μετά, ακόμα μαθαίνω. Ο κόσμος ακόμα εστιάζει στα ηθικά ζητήματα του AI, προσπαθεί να κρύψει τον ιστότοπό του από το AI, μην τυχόν και του «κλέψουν» πληροφορίες, και αν το χρησιμοποιεί, το κάνει μυστικά για να φαίνεται ιδιοφυΐα στους συναδέλφους του. Είναι κατανοητό. Αλλά με τον καιρό, όλοι θα βρουν χρήσεις που θα κάνουν την καθημερινότητά τους ευκολότερη και πιο αποδοτική.

Θέλετε τώρα να μας εξηγήσετε τι είναι το growth hacking;

Το growth hacking ονομάσθηκε πριν από 10 χρόνια που προέκυψε, «το μαρκετινγκ τών φτωχών« και ο λόγος για αυτό δεν ήταν γιατί ήταν φτηνό, -για την ακρίβεια ακόμα και σήμερα θεωρείται από τις πιό ακριβές υπηρεσίες του ψηφιακού μάρκετινγκ- αλλά γιατί έθετε τις βάσεις για ανάπτυξη με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Τρόπο που «κλέψαμε» από τους προγραμματισές και λέγεται agile εξ’ου και ένα όνομα που είχε στην αρχή ήταν «agile marketing».


Ως ορισμός θα λέγαμε ότι το growhhacking είναι το ψηφιακό μαρκετινγκ που όλοι ξέρουμε, αλλά με πολυ μεγαλύτερο τεχνολογικό βάθος και όλες τις υπηρεσίες μαζί οι οποίες αξιολογούνται ώς προς τις ανάγκες του πελάτη για να βρεθεί το σωστό μιξ αυτών σε κάθε χρονική περιπτωση. Αυτό σημαίνει ελεγχόμενο αποτέλεσμα και προτεραιοποίηση των αναγκών, αρά και βελτιστοποίηση των πόρων (ανθρώπινων και οικονομικών) των επιχειρήσεων.

Σκεφτείτε το σαν ένα ευέλικτο και τεχνολογικά βαθύ μάρκετινγκ, όπου όλες οι υπηρεσίες αξιολογούνται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, και δημιουργείται ένα δυναμικό μίγμα για κάθε περίπτωση. Το growth hacking δεν προσφέρει μαγικές λύσεις, αλλά έχει τη διαδικασία για να τις βρει.

Ti νέο προσφέρει στον χώρο του marketing;

Στην Αμερική (το κέντρο του marketing παγκοσμίως), κατάλαβαν νωρίς ότι το μάρκετινγκ δεν μπορεί να τρέχει σε σιλό, όπου κάθε agency κάνει το δικό του χωρίς ενορχήστρωση. Με άλλα λόγια, δεν μπορείς να συνεργάζεσαι με 3-4 agencies (web development, Social Media management, Search Engine Optimization και Paid Ads) και να περιμένεις ότι αυτά τα τέσσερα θα δουλευουν με κοινές προτεραιότητες και με ενορχηστρομένο τρόπο.

Έτσι, το growth hacking έφερε την ενιαία στρατηγική και τον συντονισμό όλων αυτών των υπηρεσιών, κάτι που επιτρέπει σε μια εταιρεία να αναπτύσσεται μεθοδικά και να κατακτά νέες αγορές.

Ποιο είναι το βασικό προσόν που πρέπει να έχει ένας growth hacker;

Πρέπει να ειναι εμμονικός με τα νούμερα. Το growth hacking απαιτεί συνεχή πειραματισμό και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας κάθε ενέργειας. Πρέπει επίσης να έχει εμπειρία από διαφορετικά επιχειρηματικά αντικείμενα (SaaS, υπηρεσίες, infoproducts κλπ) και αγορές. Οι νέοι επαγγελματίες σπάνια θεωρούνται growth hackers, καθώς δεν έχουν ακόμα το εύρος της εμπειρίας και το τεχνικό υπόβαθρο που απαιτείται για τον ρόλο.

Πρέπει να ξέρει πώς να δοκιμάζει πράγματα και πως να κρίνει την αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα των ενεργειών που έχει κάνει. Πρέπει να έχει εμπειρία από πολλά επιχειρηματικά αντικείμενα και να έχει αναφορές από πολλές αγορές, ώστε να έχει παραστάσεις του τι πρέπει και μπορεί να γίνει. Με μία λέξη: εμπειρία.

Παρατηρείτε τον τελευταίο καιρό μία απενοχοποίηση της χρήσης του AI στην επιχειρηματικότητα;

Δυστυχώς, όχι ακόμη. Όμως, όσο το κοινό ενημερώνεται, τόσο περισσότερο το AI απενοχοποιείται. Σε αυτό το πλαίσιο, θα ανακοινώσουμε μια πρωτοβουλία που θα ενθαρρύνει κάθε εταιρεία και χρήστη να μιλήσει ανοιχτά για τη χρήση AI στην εργασία του. Θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις σύντομα.

Τι έχετε να απαντήσετε σε όσους και όσες βλέπουν με μία καχυποψία την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης;

Κατανοώ την καχυποψία, είναι φυσιολογική αντίδραση. Αλλά η αλήθεια είναι ότι το AI μας επιτρέπει να ξεπεράσουμε ένα βασικό πρόβλημα που έχουν όλες οι επιχειρήσεις: να χρησιμοποιούν ικανότατους ανθρώπους για δουλειές που μια μηχανή θα μπορούσε να κάνει.

Τώρα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτούς τους ανθρώπους σε ρόλους που μεγαλώνουν τους κύκλους εργασιών και μας επιτρέπουν να είμαστε πιο παραγωγικοί. Στο μέλλον, ο ανταγωνιστής μας δεν θα είναι αυτός που δεν χρησιμοποιεί AI, αλλά αυτός που το χρησιμοποιεί καλύτερα (ή χειρότερα) από εμάς.

Kαι μία συμβουλή για όσους και όσες θέλουν να ακολουθήσουν την πορεία σας;

Μια συμβουλή μόνο: Να είναι έτοιμοι να δουλέψουν 15 ώρες την ημέρα και να είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τη γνώση και την εμπειρία τους. Να θυμούνται ότι η δύναμή τους δεν είναι αυτά που ξέρουν, αλλά αυτά που μπορούν να μάθουν και να δημιουργήσουν κάθε μέρα.

Τι θα μάθουν όσοι παρακολουθήσουν το course για το AI στη δημοσιογραφία;

Θα μάθουν πώς μπορούν να κάνουν την δουλειά τους πιο γρήγορα και στην ποιοτητα που ο αναγνώστης σας απαιτεί. Στον δημοσιογράφο, ο χρόνος είναι το βασικό του περιουσιακό στοιχείο αρά το ποσό γρήγορα μπορεί να μεταφρασει ή να χρησιμοποιήσει μία πηγή, να δημιουργήσει podcasts και videocasts από ένα άρθρο είναι το περισσότερο που θα του δώσει αυτό το μάθημα. Πράγματα που θα μάθει κάποιος/α σε αυτό το μάθημα θα μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει την επόμενη μέρα.

Και κάτι τελευταίο, η συγκεκριμένη συνεντευξη γράφτηκε με ΑΙ;

Οχι, αυτός θα ήταν ακριβός ο λάθος τρόπος της χρήσης ΑΙ καθώς δεν θα μπορούσε να ξέρει αυτά που έγω θα ήθελα να δώσω σαν απαντήσεις σε καθε σας ερώτηση -παρόλο που έχω «εκπαιδευσει» ένα μοντέλο ΑΙ να γνωρίζει ό,τι και εγώ ώστε να μπορεί να απαντήσει επί της ουσίας. Ομως, το κείμενο που αρχικά γράφτηκε, επιμελήθηκε από το ΑΙ ώστε να έχει την ποιότητα του κειμένου που έχουν μάθει να διαβάζουν οι αναγνώστες σας από εσας.