O Guardian κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την Αμοργό: Γιατί η ενθάρρυνση των κρουαζιερόπλοιων θα οδηγούσε σε μια ελληνική τραγωδία
H προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται τα δημοφιλή νησιά στην Ελλάδα, όπως είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος, φαίνεται να φέρνει στο προσκήνιο ένα νέο γύρο προβλημάτων, αναφέρει ο Guardian.
«Μια νέα απειλή διαφαίνεται πάνω από το παρθένο κυκλαδίτικο νησί της Αμοργού. Ο κίνδυνος έρχεται, παραδόξως, αφού ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι θα αντιμετωπίσει τον αχαλίνωτο υπερτουρισμό σε νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος». εξηγεί στο δημοσίευμα.
O Guardian συνεχίζει: «Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι "ανησυχεί ιδιαίτερα για την εικόνα σε κάποια από τα νησιά μας… λόγω των κρουαζιερόπλοιων'. Ωστόσο, φαίνεται ότι η ακούσια συνέπεια αυτής της στρατηγικής μπορεί να είναι να οδηγήσει αυτή την ανεπιθύμητη κίνηση τουριστών σε νησιά όπως η Αμοργός».
«Μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής πλανάται πάνω από τα Κατάπολα, το λιμάνι του νησιού» αναφέρει χαρακτηριστικά η βρετανική εφημερίδα.. Ο δήμαρχος, Ελευθέριος Καραΐσκος, σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή μια τσιμεντένια επέκταση της προκυμαίας 7.000 τ.μ. που θα περιλαμβάνει χώρο στάθμευσης για αυτοκίνητα, φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία ακριβώς ανάμεσα στις ταβέρνες. Πολλοί κάτοικοι αισθάνονται αδύναμοι να σταματήσουν αυτά τα έργα και κοιτούν το μέλλον του νησιού με προβληματισμό.
Μια καταστηματάρχης σχολίασε τα μελλοντικά έργα του Δήμου και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλω απλώς να βλέπω αυτόν τον όμορφο κόλπο. Όσο ακόμα μπορώ».
Ο δήμαρχος υποστηρίζει πως το έργο «θα εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων, του οποίου κομμάτι είναι και το λιμάνι, θα αναβαθμίσει τον οικισμό, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια σε κατοίκους και επισκέπτες των Καταπόλων και διαμορφώνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας»
Η Ράνια Θηραίου, γραμματέας της τοπικής ένωσης ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων ξενοδοχείων, λέει στον Guardian: «Η ειρωνεία είναι ότι αν κατασκευαστεί αυτός ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, δεν θα ωφελούσε την τοπική οικονομία».
Και προσθέτει: «Μόλις ολοκληρωθεί το νέο λιμάνι – μετά από χρόνια κατασκευής και τις συνακόλουθες καταστροφικές επιπτώσεις στον τουρισμό– πιθανότατα θα πωληθεί ή θα αδειοδοτηθεί σε έναν ιδιωτικό φορέα, όπως συμβαίνει σε πολλά άλλα νησιά. Ο κύριος στόχος τους θα ήταν αναπόφευκτα η μεγιστοποίηση των εσόδων που προέρχονται από τις δραστηριότητες των κρουαζιερόπλοιων. Τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής δύσκολα θα είναι προτεραιότητα για μια αλόγιστη ιδιωτική εταιρεία».