Οι πέντε κατηγορίες Influencers που σαρώνουν οι «Ράμπο» της εφορίας (vid)
Οι Influencers έχουν μπει στο στόχαστρο της εφορίας, καθώς αρκετοί από αυτούς προωθούν καταστήματα και προϊόντα χωρίς να τα δηλώνουν.
Σύμφωνα με την εκπομπή της ΕΡΤ, «Συνδέσεις», έχει ξεκινήσει μια εκτενής διαδικασία ελέγχου από την ομάδα της ΑΑΔΕ που ασχολείται με τα social media, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να ελέγχει τους λογαριασμούς. Η έρευνα αυτή έχει αναδρομική ισχύ, που σημαίνει ότι μπορεί να ανατρέξει σε αναρτήσεις που έγιναν πριν από αρκετά χρόνια. Εντοπίζει άτομα που δηλώνουν «φτωχά» στην εφορία, αλλά ταυτόχρονα ζουν με πολυτέλεια, είτε μέσω ακριβών αυτοκινήτων, είτε διαμένοντας σε πολυτελή ξενοδοχεία, είτε κάνοντας ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς.
Φυσικά, υπάρχουν και οι επαγγελματίες που τηρούν σωστά τις υποχρεώσεις τους, διατηρώντας βιβλία και καταχωρώντας τα τιμολόγια στο Mydata, ενώ άλλοι δεν τηρούν καν βιβλία, δεν εκδίδουν τιμολόγια και επομένως δεν πληρώνουν φόρους. Επαγγελματίες της αγοράς, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κατατάσσουν τους influencers με βάση τα πιθανά κέρδη που αποκομίζουν.
- NanoInfluencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι βγάζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MicroInfluencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους, με κέρδος από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
- Mid–TierInfluensers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, με κέρδος από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MacroInfluencers: Από 500.000 έως ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδοςαπό 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MegaInfluencers: Πάνω από ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.