Οργή για τις νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έρχεται άνοδος της τάξης του 15%
Νέες αυξήσεις αναμένονται στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το επόμενο διάστημα, με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγω από άνοδο της τάξης του 12-15%.
Η αύξηση των τιμών έρχεται λόγω της εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ε.Ε. για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου στη Μεσόγειο.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής ενώ στις Κυκλάδες και σε άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές στο Αιγαίο, που δεν υπόκεινται στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ, αλλά πρόκειται να ενταχθούν το 2029, οι αυξήσεις αναμένεται να είναι λίγο μικρότερες φτάνοντας το ύψος του 10% με 12%.
Ο πρόεδρος της έν. αγροτικών συνεταιρισμών, Δημήτρης Καπούνης μίλησε στο MEGA για την αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και είπε: «Ανεβαίνει το κόστος ζωής γενικά στα νησιά. Με την αύξηση των εισιτηρίων βλέπουμε μία «άλλη ζωή» στο νησί. Δεν ξέρουμε γιατί γίνεται αυτό, έτσι συμπαρασύρονται οι τιμές και των προϊόντων μαζί, από το κόστος μεταφοράς. Υπάρχει στόλος πλοίων που θα ανταπεξέλθει σε αυτό που θέλουν να περάσουν στην ναυτιλία; Ένα αυτοκίνητο για να έρθει εκεί θέλει 116 ευρώ και αλλά τόσα για να γυρίσει. Με την νέα αύξηση θα θέλει 260 ευρώ πήγαινε – έλα. Το κανονικό εισιτήριο θα πάει 60,5 ευρώ, από 56. Είμαστε 3ης κατηγορίας άνθρωποι, έτσι νομίζουν. Τεράστιο το κόστος για όλους, κατοίκους και επισκέπτες. Είναι πιο φθηνά να έρθεις από Γερμανία με αεροπλάνο παρά να έρθεις στην Νάξο με πλοίο από την Αθήνα. Απορώ η πολιτεία τι κάνει».
«Τι θα γίνει με τα νησιά της άγονης γραμμής; Τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι; Υπάρχει αδιαφορία, τα ξέρουν και δεν τους ενδιαφέρει», συμπλήρωσε.
Οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα φθάσουν το 15%, αρχής γενομένης τον Μάιο
«Από τον Μάιο του 2025 μπαίνει σε εφαρμογή ένας νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο θα πρέπει να αλλάξουν τύπο καυσίμου, να φύγουν δηλαδή από τον σημερινό τύπο και να πάνε σε έναν τύπο που έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο», δήλωσε στο EΡΤNews ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο νέος αυτός τύπος καυσίμου είναι κατά 35-40% ακριβότερος, εξηγεί ο ίδιος, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων. «Ένα μέρος αυτής της αύξησης θα περάσει στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε αυτό προέρχεται από το καύσιμο, είτε προέρχεται από την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είτε προέρχεται από την αύξηση των ανταλλακτικών και των επισκευών των πλοίων», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι ο κανονισμός αφορά τα μεγάλα φέρι που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.