Κάποτε στην Ελλάδα είχε φτιαχτεί το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου: Είχε απο εστιατόρια μέχρι και δέντρα

Κάποτε στην Ελλάδα είχε φτιαχτεί το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου: Είχε απο εστιατόρια μέχρι και δέντρα
Η Συρακούσια, μπορούμε να πούμε, πως είναι ο πρόγονος του Τιτανικού και κατασκευάστηκε στην Ελλάδα.

Η Συρακουσία υπήρξε ένα εντυπωσιακό αρχαίο ελληνικό πλοίο, σχεδιασμένο από τον Αρχιμήδη, για τον τύραννο Ιέρωνα Β', για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, και θεωρείται το μεγαλύτερο πλοίο του αρχαίου κόσμου.

Έκανε την μοναδική του πλεύση γύρω στο 240 π.Χ., ξεκινώντας από τις Συρακούσες της «Μεγάλης Ελλάδας» και κατευθυνόμενο προς την Αλεξάνδρεια. Λόγω του υπερβολικού του μεγέθους, 120 μέτρα, δεν μπορούσε να δέσει σε κανένα λιμάνι της Μεσογείου και παρέμεινε εκεί, όπου και πήρε το όνομα της πόλης.

Ο πρωτοποριακός τρόπος σχεδίασής του κι οι ανέσεις: Γυμναστήριο, λουτρά κήπος...

Κατασκευάστηκε περίπου από τον Αρχία της Κορίνθου. Ο ιστορικός Μοσχίων της Φασέλης ανέφερε, ότι η Συρακουσία είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει φορτίο που κυμαινόταν από 1.600 έως 1.800 τόνους, με χωρητικότητα 1.942 επιβατών. Φημολογείται ότι μετέφερε πάνω από 200 στρατιώτες και έναν καταπέλτη. Το πλοίο αυτό πραγματοποίησε μόνο μία αποστολή, αγκυροβολώντας στην Αλεξάνδρεια, όπου αργότερα παραδόθηκε στον Πτολεμαίο Γ' Ευεργέτη της Αιγύπτου.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο στη συζήτηση σχετικά με την κατασκευή του πλοίου είναι η λεπτομερής του σχεδίαση. Ήταν το πρώτο καταμαράν που συνδύαζε δύο πλοία σε ένα. Η ξυλεία του προερχόταν από την Αίτνα και ήταν συγκρίσιμη με αυτήν που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή εκατοντάδων τριήρεων. Διαθέτει τρία καταστρώματα, τρεις εισόδους και εντυπωσιακές στριφογυριστές κλίμακες.

Είχε οκτώ πύργους για την προστασία του. Επίσης, περιγράφεται η προστασία του κύτους από βιορρύπανση (όπως κοχύλια και φύκια), που περιλάμβανε επικάλυψη με τρίχες αλόγου, πίσσα και φύλλα μολύβδου. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο παράδειγμα προληπτικής τεχνολογίας κατά της ρύπανσης, σχεδιασμένο να αποτρέπει την προσκόλληση ρυπαντικών οργανισμών αντί να τους αφαιρεί.

Το πάνω κατάστρωμα, που ήταν πιο ευρύχωρο από τα υπόλοιπα μέρη του πλοίου, στηριζόταν σε καλαίσθητους ξύλινους άτλαντες αντί για απλές κολόνες. Επιπλέον, φιλοξενούσε οκτώ πύργους, ο καθένας από τους οποίους είχε δύο τοξότες και τέσσερις πλήρως οπλισμένους πολεμιστές. Στην πλώρη του πλοίου υπήρχε μια ανυψωμένη πλατφόρμα για μάχες, στην κορυφή της οποίας βρισκόταν ένας γιγάντιος καταπέλτης.

Από το εξωτερικό, μπορούσαν να διακρίνονται 20 σειρές κουπιών. Σύμφωνα με τον Αθηναίο, το πλοίο ήταν καλλωπισμένο με υλικά όπως ελεφαντόδοντο και μάρμαρο, ενώ όλοι οι δημόσιοι χώροι ήταν διακοσμημένοι με ψηφιδωτά που απεικόνιζαν την ιστορία της Ιλιάδας. Το πλοίο διέθετε βιβλιοθήκη, σαλόνια, πολλούς χώρους για συμπόσια με άνετα ανάκλιντρα (μορφή κλασικού καναπέ) και γυμναστήριο για τους επιβάτες, καθώς και έναν ναό αφιερωμένο στην Αφροδίτη.

Η Συρακούσια, μπορούμε να πούμε πως είναι ο πρόγονος του Τιτανικού. Ο καινοτόμος σχεδιασμός της και το εντυπωσιακό μέγεθός της επέτρεψαν τη δημιουργία ποικιλίας χώρων αναψυχής, όπως ένας κήπος, ένα ενυδρείο γεμάτο ψάρια και εσωτερικά λουτρά με ζεστό νερό. Τα κατώτερα επίπεδα του πλοίου ήταν αφιερωμένα στο πλήρωμα και τους στρατιώτες, ενώ τα ανώτερα επίπεδα προορίζονταν αποκλειστικά για τους επιβάτες.