Το χάος με τον ΕΦΚΑ συνεχίζεται: Λάθη, υπερχρεώσεις και προβλήματα (vid)
Δεκάδες ασφαλισμένοι που ταλαιπωρούνται εδώ και δύο μήνες επιβεβαιώνουν το «απόλυτο χάος» του ΕΦΚΑ παρά τις ενστάσεις της διοίκησης του φορέα που χαρακτήρισε «απάνθισμα» λεπτολογιών και παραπληροφόρηση τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα ασφαλιστικά ταμεία καθώς και της ομοσπονδίας των εργαζομένων στο ΙΚΑ.
Μόνο σήμερα, Παρασκευή, στο protothema.gr έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν:
-ασφαλισμένος (ολοζώντανος) που είδε στο ασφαλιστικό του ιστορικό ότι διέκοψε τη δραστηριότητά του λόγω θανάτου.
-ασφαλισμένος που αρνήθηκαν να του γράψουν παραπεμπτικό για χημειοθεραπεία καθώς ήταν διπλοεγγεγραμμένος.
-ασφαλισμένος του ΟΓΑ που δεν μπορεί να ανανεώσει την ασφαλιστική του ικανότητα
-ασφαλισμένος που εδώ και δύο μήνες δεν μπορεί να πάρει τα έξοδα κηδείας του πατέρα του.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας εργαζομένων στα ασφαλιστικά ταμεία κ. Αντώνη Κουρούκλη «καθημερινά δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα που δεν αποτελούν διαστρέβλωση της πραγματικότητας ούτε το απάνθισμα λεπτολογιών όπως αρέσκεται να λέει η διοίκηση που θέλει να μας τρομοκρατήσει. Χωρίς να αμφισβητούμε την προσπάθεια και το ζήλο των συναδέλφων της ΗΔΙΚΑ, είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στα χιλιάδες ζητήματα που ανακύπτουν καθημερινά σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Τα κυριότερα προβλήματα είναι:
-Δεν μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση Απογραφής Μητρώου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (απόδοσης ΑΜΑ) επειδή αυτό έχει χαθεί από το λειτουργικό περιβάλλον του χρήστη ΟΠΣ-ΙΚΑ για:
1. Πρόσληψη του ασφαλισμένου και υποβολή ΑΠΔ από τον εργοδότη του.
2. Χορήγηση Βεβαίωσης χρόνου ασφάΑλισης προκειμένου να συμμετάσχει σε τρέχοντες διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.
3. Παροχές σε είδος.
4. Μεταβίβαση Σύνταξης Θανάτου.
Εξαιτίας των προβλημάτων που ανακύπτουν η ΓΣΕΒΕΕ ζήτησε να παραταθεί η προθεσμία καταβολής των εισφορών και υποβολής των ΑΠΔ που εκπνέει στις 28 Φεβρουαρίου.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΕΦΚΑ που έχουν κηρύξει στάση εργασίας στις 2 Μαρτίου επισημαίνουν ότι αποτελεί πράγματι παγκόσμια πρωτοτυπία, η πρώτη λειτουργική εφαρμογή του συστήματος ΕΦΚΑ για το κοινό να γίνεται την ίδια μέρα που ανοίγει και για τους χρήστες. Η διαχείριση έπρεπε να είχε συμβεί ομαλά και πριν το άνοιγμα του συστήματος για το κοινό, όπως αναφέρουμε και παρακάτω. Γι’ αυτό το λόγο θεωρούσαμε ότι ο ΕΦΚΑ δεν ήταν έτοιμος να λειτουργήσει από 1/1/2017.
Σε ό,τι αφορά στην παροχή «ασφαλιστικής ικανότητας» οι συνδικαλιστές εκφράζουν την ανησυχία τους για τα προβλήματα που άρχισαν ήδη να εμφανίζονται σχετικά με την αυτόματη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας τόσο για τους ασφαλισμένους όσο και για τα προστατευόμενα μέλη τους.
Οι ομοσπονδίες τονίζουν ότι «οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα γκισέ των περιφερειακών υπηρεσιών αντιμετωπίζουν την καθημερινή αγωνία, το άγχος αλλά και τον εκνευρισμό ή την οργή των ασφαλισμένων. Μια πραγματικότητα διαφορετική από την ωραιοποιημένη και εικονική την οποία παρουσιάζουν οι διάφοροι "σύμβουλοι" στον Διοικητή του ΕΦΚΑ και στην Πολιτική Ηγεσία. Ας ρωτήσουν τουλάχιστον τα "θύματα" της "παραπληροφόρησής μας" δηλαδή τους ίδιους τους ασφαλισμένους».
Πηγή: protothema.gr