Πλησιάζουν οι «μπουλντόζες» στο Ελληνικό

Gazzetta team
Πλησιάζουν οι «μπουλντόζες» στο Ελληνικό
Στην κατάθεση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) για την επένδυση στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού προχώρησε η Lamda Development, όπως ανακοίνωσε κατά τη σημερινή γενική συνέλευση των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Αθανασίου.

Από εδώ και πέρα θα πρέπει το ΣΟΑ να εγκριθεί από το αρμόδιο κυβερνητικό όργανο και να φτιαχτεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα το οποίο θα πρέπει να λάβει την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο κ. Αθανασίου εκτίμησε πως αυτή η διαδικασία μπορεί να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, ενώ οι «μπουλντόζες» θα μπορούν να μπουν στον χώρο μετά από τρεις μήνες και αφού έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. «Εμείς πάντως, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε χθες», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Τα δύο «αγκάθια»

Ένα σημαντικό θέμα που εκκρεμεί είναι η άδεια για το καζίνο, η οποία όπως τόνισαν τα στελέχη της εισηγμένης θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα προκειμένου να γίνουν και οι σχετικοί διαγωνισμοί.

Ένα επίσης πρόβλημα που θα πρέπει να ξεπεραστεί είναι ο χαρακτηρισμός μιας έκτασης 37 στρεμμάτων εντός του προς αξιοποίηση χώρου ως δασική από το Δασαρχείο Πειραιά. Πρόκειται –όπως τονίστηκε στη γενική συνέλευση- για το σημαντικότερο τμήμα του έργου, στο οποίο έχει σχεδιαστεί ένα ξενοδοχείων, το καζίνο και συνεδριακός χώρος.

 

«Όσον αφορά τα 37 στρέμματα, που χαρακτηρίστηκαν δασική έκταση, θα ενταχθούν στα 2.300 στρέμματα δάσους υψηλής βλάστησης, που θα δημιουργηθεί, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης.

Ικανοποίηση και... δυσφορία Φλαμπουράρη

«Επιτέλους κατατέθηκε το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) στην Ελληνικό Α.Ε. και ξεκινά ο οδικός χάρτης μέχρι την έναρξη της κατασκευής. Θέλω λοιπόν να εκφράσω την ικανοποίησή μου, αλλά και τη δυσφορία μου, γιατί οι πολύμηνες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να αποφευχθούν, αν δεν οφείλονταν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις ή και παρεξηγήσεις, μεταξύ των αρμόδιων φορέων των επενδυτών και του Δημοσίου», αναφέρει σε γραπτή του δήλωση ο κ. Φλαμπουράρης.

Ο οδικός χάρτης

Σύμφωνα με το γραφείο του υπουργού ο οδικός χάρτης που περιέχεται στο Ν. 4062/12 και στη Σύμβαση του 2014, όπως κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο το 2016 μέχρι τη μεταφορά των μετοχών στους επενδυτές, για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου έχει ως εξής:

  • Υποβολή Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ)
  • Η Ελληνικό Α.Ε. υποβάλλει το ΣΟΑ στο Γραφείο Ελληνικού
  • Το Γραφείο Ελληνικού υποβάλλει το ΣΟΑ στο ΥΠΕΝ
  • Γνωμοδότηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, για την έγκριση του ΣΟΑ
  • Η επιτροπή θα πρέπει να γνωμοδοτήσει σε διάστημα δύο μηνών
  • Δημόσια διαβούλευση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ)
  • Σύνταξη και έγκριση του Σχεδίου ΠΔ και υποβολή του στο ΣτΕ
  • Απαιτούμενος χρόνος μέχρι την έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος από το ΣτΕ, έχει προβλεφθεί διάστημα έξι μηνών.

Πηγή: insider.gr