Δεν ήταν μόνο η Αττική Οδός: Μεσογείων και Κατεχάκη έγιναν λεωφόροι των... παθών (vid)

Νίκος Ρόλλας Νίκος Ρόλλας
Δεν ήταν μόνο η Αττική Οδός: Μεσογείων και Κατεχάκη έγιναν λεωφόροι των... παθών (vid)
Η προσοχή όλων έχει πέσει στην Αττική Οδό, αλλά τραγικές καταστάσεις υπήρξαν σε Μεσογείων, Κατεχάκη και Κηφισίας.

Δικαιολογημένα, το μεγαλύτερο κομμάτι της επικαιρότητας αφιερώνεται στον εγκλωβισμό των οδηγών στην Αττική Οδό, καθώς ήταν τεράστιο το διάστημα που έμειναν ακινητοποιημένοι, χωρίς καμία βοήθεια, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που μιλάμε για 5.000 ανθρώπους.

Αν –λεμε αν- δεχτούμε όμως ότι εκεί την ευθύνη την έχει η ίδια εταιρία, τότε για τις άλλες περιπτώσεις που υπήρχαν ανάλογες εικόνες, τι μπορεί να πει κανείς για την Λεωφόρο Μεσογείων, την Κατεχάκη και την Κηφισίας όπου οδηγοί έμειναν για ώρες στα οχήματά τους και εκεί χωρίς καμία βοήθεια.

Αν και μιλάμε για δημόσιους δρόμους, η απουσία σχεδίου αντιμετώπισης της κατάστασης από την περιφέρεια και την πολιτεία, ήταν εμφανέστατη…Ο Γιώργος Πατούλης βγήκε στον ΑΝΤ1 το πρωί και υπερηφανευόταν που έκλεισε τα σχολεία, την ώρα που χιλιάδες άνθρωποι έμεναν ώρες ατελείωτες στα οχήματά τους σε κεντρικότατους δρόμους της Αθήνας.

Στην Λεωφόρο Κατεχάκη υπήρξε άνθρωπος που υπέστη εγκεφαλικό και χρειάστηκε να τον παραλάβει ειδικό όχημα για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, η ρεπόρτερ του Mega ανέφερε το μεσημέρι για το πώς περπάτησε πολλά χιλιόμετρα, προκειμένου να φτάσει στην μητέρα της που ήταν εγκλωβισμένη στην Λεωφόρο Μεσογείων, ενώ εκατοντάδες πολίτες έχουν να διηγηθούν την δική τους ιστορία για το τι πέρασαν χθες το βράδυ.

 

Ποιο χθες το βράδυ; Μέχρι σήμερα το πρωί, συνεχιζόταν η περιπέτεια αρκετών.

Ακόμα και όταν άρχισε να έχει μία ροή η κίνηση των αυτοκινήτων που έβγαιναν από την Αττική Οδό, υπήρξε νέο μπάχαλο.

Οι κεντρικοί δρόμοι αν και δεν υπήρχε πυκνή χιονόπτωση, δεν είχαν ανοιχτεί από τον πάγο, με αποτέλεσμα να υπάρξει νέο κυκλοφοριακό πρόβλημα Χαλανδρίου, αλλά και σε άλλες δρόμους που έβγαζαν σε μεγάλες λεωφόρους.

Και όλα αυτά, ενώ άπαντες γνώριζαν για το μέγεθος της κακοκαιρίας, της έντασης που θα είχε, ακόμα και το πότε θα ξεκινούσε. Μπορεί όλη την προηγούμενη εβδομάδα να προγνωστικά να ανέφεραν πως ο χιονιάς θα έκανε την εμφάνισή του στην Αθήνα, το μεσημέρι προς απόγευμα της Δευτέρας, αλλά από το Σάββατο το βράδυ και ειδικά την Κυριακή, οι προβλέψεις είχαν αναθεωρηθεί. Ολες μιλούσαν για χιονόπτωση που θα ξεκινούσε το πρωί και όσο περνούσε η ώρα θα μεγάλωνε.

Ωστόσο αυτό που δεν αναθεωρήθηκε είναι το πλάνο της ενεργοποίησης του κρατικού μηχανισμού (αν υπήρχε τέτοιο), είτε μιλάμε για την Περιφέρεια Αττικής, είτε για την Πολιτική Προστασία, είτε για το Υπουργείο Εσωτερικών.

Έτσι, με το που άρχισε να δυναμώνει το χιόνι, οι εργοδότες να διώχνουν τους εργαζόμενους και οι δρόμοι να μπλοκάρουν από την κίνηση, να δημιουργηθούν προβλήματα και εν τέλει να καταρρεύσουν τα πάντα. Γιατί περί κατάρρευσης μιλάμε…

Και εκεί δεν υπάρχει ευθύνη της ιδιωτικής επιχείρησης, όπως γίνεται στην Αττική Οδό. Εκεί το… μπαλάκι πάει σε ανθρώπους που έχουν εκλεγεί, προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε κατάσταση, ανεξαρτήτως αν οι ίδιοι την χαρακτηρίζουν ως «πρωτοφανή καιρικό φαινόμενο» που είναι της μόδας τελευταία…

Νίκος Ρόλλας
Νίκος Ρόλλας