Η περιζήτητη ψήφος των πιτσιρικάδων

Χρήστος Κιούσης Χρήστος Κιούσης
Η περιζήτητη ψήφος των πιτσιρικάδων
Οι trendy μπαρμπάδες πολιτικοί αρχηγοί με τα botox και τα social media πασχίζουν τελευταία στιγμή, να αποκρυπτογραφήσουν το γρίφο των δεκάδων χιλιάδων νέων ψηφοφόρων, πριν τους αρπάξει ο απέναντι. Γράφει ο Χρήστος Κιούσης.

Είναι πλέον σαφές, αν δεν ήμασταν ήδη υποψιασμένοι, ότι στις επερχόμενες εκλογές υπάρχουν διαφορετικά είδη ψηφοφόρων. Πάντα συνέβαινε αλλά από το τέλος της δεκαετίας των ’00 μπήκαν στο παιχνίδι πολλοί αστάθμητοι παράγοντες, από αυτούς που οι επικοινωνιολόγοι των κομμάτων και οι δημοσκόποι μισούν, όπως οτιδήποτε μη μετρήσιμο.

Κατ’ αρχάς δεν νομίζω να σας λέω κάτι καινούργιο, όταν μιλάω για επικοινωνιολόγους. Διαθέτουν όλα τα κόμματα συμβούλους επικοινωνίας είτε ως κομματικά στελέχη, έμπιστους της ηγεσίας, είτε ως εξωτερικούς συνεργάτες, είτε συνηθέστερα ένα μικτό σύστημα. Από την Νέα Δημοκρατία, με τις αμερικάνικες καταβολές μέχρι το ΚΚΕ με τους χρόνιους μηχανισμούς προπαγάνδας του, η επικοινωνία και η διαφήμιση είναι εκεί. Με όλα τα κανάλια της ανοικτά, τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο, digital, outdoor, δημιουργείται ένας οικονομικός κύκλος, που πιστέψτε με για συγκεκριμένα media, μακάρι να είχαμε εκλογές πολύ συχνότερα, αν βέβαια μπορούσε να εξασφαλιστεί η ομαλή χρηματοοικονομική ροή της υπόλοιπης αγοράς.

Πέρα από τα όποια συγκινητικά περί αριστερών, δεξιών και αμφιδέξιων ιδεολογιών, η δική μου γενιά, η λίγο μικρότερη αλλά και η λίγο μεγαλύτερη, η «ενεργή παραγωγική τάξη», ας μας ονομάσουμε χάριν συντομίας, ψηφίζουμε με τα κριτήρια του ΑΦΜ μας. Λυπάμαι που γίνομαι κυνικός, η ζωή με έκανε. Προσπαθώντας χρόνια τώρα να κρατήσουμε θετικό πρόσημο σε ένα βιοτικό excel που έχουμε μπροστά μας, συνυπολογίζουμε έσοδα – έξοδα, φορολογικούς συντελεστές, κόστος ζωής, προοπτικές της αγοράς, ασφάλεια επαγγελματικών και οικογενειακών καταθέσεων και κάποια άλλα που δεν γίνονται ωραία συνθήματα σε πανό και τοίχους, το ομολογώ.

Οι παλιότερες γενιές, ας τους ονομάσουμε χάριν συντομίας «συντηρητικούς» με δεξιό ή αριστερό πρόσημο συντήρησης, βλέπουν τα πράγματα επίσης πρακτικά, διαθέτουν όμως περισσότερο από εμάς τις ιδεολογικές αναμνήσεις τους και μια περισσότερη τόλμη, τι λυπηρό για εμάς, σχετικά με την προοπτική, που θα παραδώσουν στα εγγόνια τους. Φυσικά και η 13η σύνταξη, οι αυξήσεις στο μηνιαίο τους εισόδημα, οι παροχές του συστήματος υγείας και το κόστος ζωής παίζουν σημαντικό ρόλο, οι διακυμάνσεις όμως που αναμένονται στα εκλογικά ποσοστά αυτών των ηλικιών, θεωρώ πως είναι μικρές.

 

Πάμε λοιπόν στην καυτή πατάτα, που είναι τα «εγγόνια», ένας αριθμός κοντά στις 430.000 ψηφοφόρων καθόλου ευκαταφρόνητος θαρρώ. Σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία διαθέτω τουλάχιστον την προνομιακή θέση του παρατηρητή καθώς γηράσκω πλάι σε 5 νέους ψηφοφόρους αυτών των ηλικιών, από τα 19 έως τα 24. Παρατηρητής, γιατί είπαμε παραπάνω είμαι κυνικός, ιδεολογικός ινστρούκτορας όμως δεν θα γίνω ποτέ.

Αν εγώ ψηφίζω με βάση το ετήσιο εισόδημά μου και τις προοπτικές του, οι πιτσιρικάδες άραγε τι προκρίνουν; Τις συνθήκες στα πανεπιστήμια που σπουδάζουν; Τις ανελαστικές ευκαιρίες τους για ελαστική εργασία; Τις συνθήκες που βιώνουν στα Μέσα Μεταφοράς που χρησιμοποιούν; Το αίσθημα ασφάλειας στην καθημερινότητά τους; Την κατάχρηση εξουσίας του Κράτους, που μπορεί να αντιμετώπισαν οι ίδιοι; Το γήπεδο και το πρωτάθλημα της ομάδας τους; Την τιμή του καφέ και του κοκτέιλ; Τη θεσμοθετημένη κατάμαυρη εργασία με το ενάμιση ένσημο την εβδομάδα; Το δωρεάν wi-fi που ανεπιτυχώς κάποτε έταζε ο Αντώνης Σαμαράς; Τους influencers στα social media; Τις συνεντεύξεις των υποψηφίων στα παραδοσιακά media; Τους celebrities στα ψηφοδέλτια; Κάτι άλλο που οι 40+ είμαστε ανίκανοι να «διαβάσουμε»;

Πρώτα πρώτα τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να κάνουν μια γενναία αυτοκριτική και να ομολογήσουν, ότι απέτυχαν να «συνομιλήσουν» με τους πιτσιρικάδες. Απέτυχαν γιατί το προσπάθησαν πολύ αργά στη διάρκεια της τετραετίας, γιατί οι κομματικές τους νεολαίες είναι απλά ένας ένοχος κομματικός σωλήνας, με τον οποίο δε σχετίζονται οι νέοι και το κυριότερο γιατί ανέθεσαν αυτή την κρίσιμη δουλειά σε trendy μεσήλικες. Προτίμησαν δηλαδή, από το να ανοίξουν τις πόρτες των κομμάτων με πολιτικά κίνητρα στους νέους, να ακούσουν τους μπαρμπάδες, που πίνουν ποτά με την νεολαία για την προεκλογική στρατηγική.

Άρα Κυριάκο, Αλέξη, Νίκο και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις εξ ορισμού ξεκινάτε την κούρσα με χάντικαπ έναντι της κοινωνίας των νέων ανθρώπων. Προσπαθείτε μάλιστα να καλύψετε το χάντικαπ αυτό με σπασμωδικές προβλέψιμες κινήσεις τύπου, «ας δώσουμε συνέντευξη σε εκπομπές που ως τώρα δεν μας έβλεπαν εκεί.» «Ας συνομιλήσουμε με καμιά blogger που θα μας ρωτήσει σε άλλη γλώσσα τις ίδιες ερωτήσεις». Ας εγκαταλείψουμε το γηραλέο facebook, για να πάμε στο tik tok. Ας δημιουργήσουμε εκεί κανάλι, να κάνουμε live και crossposting στο Instagram, ας κεράσει η Dora τα σσσσσοκολατάκια της.

Παρεπιπτόντως μπράβο κύριοι που διαβάσατε τα stats των social media και αντιληφθήκατε τα δημογραφικά τους στοιχεία. Απομένει να συνειδητοποιήσετε, ότι το τοξικό twitter είναι μόλις το 5ο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και να αποσύρετε τα κονδύλια, που έχετε «επενδύσει» εκεί σε bot και trolls. Κονδύλια είπα και να τι θυμήθηκα! Δημιουργήσατε μήπως κάποιο μητρώο, που να αποτυπώνεται real time πόσα ξοδεύει, και κυρίως που τα βρίσκει, κάθε υποψήφιος και κάθε κόμμα στην προεκλογική καμπάνια; Κοίτα να δεις που επί αυτού δεν είδαμε μεγάλες πολιτικές «καταγγελίες» και «κόντρες». Τα χαιρετίσματα μου στην αξιοσέβαστη ελληνική δικαιοσύνη και στην πάντα μαχητική ΕΣΗΕΑχαχαχαχα.

Αγαπητοί πολιτικοί αρχηγοί πριν κατρακυλήσετε κι άλλο πολιτικά και ηθικά στις πολυθρόνες, στις μαξιλάρες και στα πουφ ατόμων, που σας βάζουν μπροστά σε άγνωστα για σας μικρόφωνα και πριν το τερματίσετε τραγουδώντας στην πίστα του Νίκου Κοκλώνη το «’Έχω μάτι», προτείνω να κάνετε απολύσεις. Ανανεώστε σημαντικά το πολιτικό σας προσωπικό κι αν είστε έξυπνοι, κι αυτό είναι ένα μεγάλο αν, ίσως τότε ακούσετε ξώφαλτσα, τι είναι αυτό που απασχολεί τους πιτσιρικάδες, σε τι ελπίζουν, τι τους απογοητεύει και πως θα τους προσεγγίσετε.

Αλλιώς συνεχίστε ό,τι κάνετε φανερά και κρυφά. Φανερά την αυτογελοιοποίηση και κρυφά οι μεν κάθε προσπάθεια να πάνε για μπάνιο οι πιτσιρικάδες στις 21/5 και κυρίως στις 2/7, οι δε κάθε κινητοποίηση ώστε να ανακατευτεί το μείγμα με παιδιά που δεν πολυθυμούνται προ της τρέχουσας τετραετίας. Από το 2015 έχουν περάσει 8 ολόκληρα χρόνια και πολλοί ψηφοφόροι του σήμερα ήταν τότε μόλις 9 ετών! Άουτς…

Χρήστος Κιούσης
Χρήστος Κιούσης

Ο Χρήστος Κιούσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, αλλά ζει κι εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1997. Σπούδασε Κινηματογράφο και Τηλεόραση στη Σχολή Σταυράκου και digital marketing. Mιλάει Αγγλικά κάθε μέρα, Γερμανικά όποτε τα θυμηθεί και Ιταλικά στις διακοπές κυρίως αν χρειαστεί να παραγγείλει φαγητό στην Ιταλία. Εργάζεται σε τηλεοπτικές παραγωγές από το 1994. Συμπαρουσιάζει τη σατιρική εκπομπή «Ράδιο Αρβύλα» στον ΑΝΤ1 και το "Βινύλιο" στο ίδιο κανάλι.

Είναι φίλαθλος από μικρός και πατέρας τριών υπέροχων παιδιών. Έχει παίξει μπάσκετ ως νέος με επιεικώς μέτριες επιδόσεις και τένις ως μεσήλικας με ακόμα πιο φτωχά αποτελέσματα. Του αρέσουν το γράψιμο, οι συνεντεύξεις, το ραδιόφωνο, η παραγωγή τηλεοπτικού περιεχομένου και τα ταξίδια κι ελπίζει μια μέρα, να μπορέσει να τα συνδυάσει όλα επαγγελματικά.