Η Γαλλία ευθύνεται για το 1/3 των αεροπορικών καθυστερήσεων στην Ευρώπη
Οι απεργίες και ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός επηρέασαν την εναέρια κυκλοφορία στη Γαλλία με αποτέλεσμα να ευθύνεται για το ένα τρίτο των καθυστερήσεων πτήσεων στην Ευρώπη, αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Le Parisien επικαλούμενη έκθεση της Επιτροπής Οικονομικών της Γερουσίας.
Στο διάστημα 2004-2016, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία έκαναν απεργία 254 ημέρες, ενώ στην Ελλάδα που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, οι συνάδελφοί τους απήργησαν 46 ημέρες, στην Ιταλία 37 και στη Γερμανία τέσσερις, σύμφωνα με την εφημερίδα.
"Κάθε μέρα απεργίας στη Γαλλία έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη σε σχέση με τις απεργίες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες", σημειώνει ο συγγραφέας της έκθεσης γερουσιαστής Βενσάν Καπό-Κανελάς, έπειτα από έξι μήνες μελέτης περιλαμβανομένων πολυάριθμων επισκέψεων στα αεροδρόμια.
Πέρα από τις συχνές απεργιακές κινητοποιήσεις, η Γαλλία κατέχει την πρωτιά και στις καθυστερήσεις, οι οποίες συνδέονται με τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό, αναφέρεται στην έκθεση.
"Η χώρα μας ευθύνεται για το 33% των καθυστερήσεων εξαιτίας του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη", σύμφωνα με τον Καπό-Κανελάς, γεγονός που μεταφράζεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ ζημίες ετησίως για τις αεροπορικές εταιρείες.
"Στη Γαλλία, ο εξοπλισμός του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι απαρχαιωμένος" και τα κόστη συντήρησης ανέρχονται σε 136 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, πρόσθεσε ο ίδιος.
"Είμαστε πολύ πιο πίσω από τους γείτονές μας", δήλωσε ο γερουσιαστής παρότι η Γαλλία έχει δαπανήσει περισσότερα από δύο δισ ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας από το 2011.
Η έκθεση επισημαίνει επίσης ότι οι 4.000 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία είναι αντιμέτωποι με μια ραγδαία αύξηση στην εναέρια κυκλοφορία κάθε χρόνο.
Το 2017 ανέλαβαν τον έλεγχο περισσοτέρων από 3,1 εκατ. πτήσεων, αύξηση κατά 4% από το 2016 και κατά 8,6% από το 2015.