Πώς Google και Amazon χρηματοδότησαν ακούσια site που προωθούν θεωρίες για τον κορονοϊό
Εταιρίες κολοσσοί όπως η Google και η Amazon έδωσαν ακούσια περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια σε site, τα οποία προέβαλαν παραπληροφόρηση και θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με την Covid-19.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, το οποίο επικαλείται μία έρευνα από το Global Disinformation Index (GDI), αναφέρει ότι εταιρίες κολοσσοί από το χώρο της τεχνολογίας όπως η Google και η Amazon έδωσαν άθελα τους περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ σε ιστοσελίδες που προωθούσαν θεωρίες συνωμοσίας για τον κορονοϊό μέσω των διαφημίσεων.
Η Google έχει τη μερίδα του λέοντος στη συγκεκριμένη χρηματοδότηση με 19,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η Amazon παρέχει περίπου 1,7 εκατομμύρια.
Μάλιστα σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας του GDI η Google, παρέχει τα 3 από 4 δολάρια από τα έσοδα που κερδίζουν τα site που παραπληροφορούν.
Η διαφημιστική εταιρία Open X δίνει περίπου 2,6 εκατομμύρια δολάρια κάτι που αντιστοιχεί στο 10% των εσόδων των συγκεκριμένων ιστοσελίδων.
Η έρευνα δείχνει πώς διαφημίσεις από εταιρίες όπως η Merck, Loreal, Canon, ακόμα και διαφήμιση του Βρετανικού Ιατρικού Συλλόγου, εμφανίζονται σε σελίδες συνωμοσιολογικού περιεχομένου.
Το Global Disinformation Index (GDI) είναι ένα blog το οποίο παρέχει έρευνες σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο.
«Με βάση τα ευρήματα μας, διαφημίσεις μεγάλων brand, έχουν βρεθεί να χρηματοδοτούν ιστότοπους, οι οποίοι συνιστούν αστείες και επικίνδυνες θεραπείες, υπονομεύουν τα μέτρα των κυβερνήσεων για lockdown, εξισώνουν εφαρμογές εντοπισμού και ιχνηλάτησης με θεωρίες κρατικής παρακολούθησης, καθώς και θεωρίες συνωμοσίας οι οποίες κατηγορούν ότι για τον ιό ευθύνεται η κινεζική κυβέρνηση και οι παγκόσμιες ελίτ».
Το GDI, αναφέρει ακόμα ότι τα συγκεκριμένα νούμερα δεν περιλαμβάνουν τις διαφήμισης σχετικά με σελίδες που παραπληροφόορούν στα social media και σε πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο, κάτι που σημαίνει ότι τα πραγματικά νούμερα μπορεί να είναι πολύ ψηλότερα.
Η έρευνα βασίστηκε σε 48 site στην αγγλική γλώσσα μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου του 2020, το περιεχόμενο των οποίων περιείχε παραπληροφόρηση για τον νέο κορονονοϊό και τα οποία είχαν διαφημίσεις διαφόρων ετιαριών.
Μάλιστα το GDI εκτιμά ότι τα νούμερα είναι συντηρητικά και αποτελούν μόνο «την κορυφή του παγόβουνου».
Επίσης υπολογίζουν ότι μπορεί τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο να είναι διαστρεβλωμένα καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι έμεναν σπίτι και έψαχναν για νέα στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των lockdown, ενώ τα ποσά που ξοδεύτηκαν για διαφημίσεις μειώθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ακόμα το GDI, προσθέτει: «Καθώς οι διαφημιστές στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο Facebook, δεν πρέπει να χάνουν τη μεγαλύτερη εικόνα, ότι οι διαφημίσεις τους, μπορεί να εμφανίζονται σε αναρίθμητα υψηλού κινδύνου site, τα οποία προάγουν την παραπληροφόρηση. Η Google, η Amazon και άλλες εταιρίες κολοσσοί δεν πρέπει να αφήνουν να περνούν ελεύθερα οι διαφημίσεις σε μία περίοδο στην οποία χρειάζεται εξονυχιστικός έλεγχος σχετικά με το που εμφανίζονται οι διαφημίσεις και ποιον χρηματοδοτούν».
Η Google και το Facebook έχουν γίνει σημαντικοί «παίκτες» στην παγκόσμια βιομηχανία διαφημίσεων, χάρις στις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Οι διαφημιστικές διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια ότι τα προϊόντα τους τοποθετούνται σε ακατάλληλα και επικίνδυνα site εξαιτίας των αλγορίθμων που χρησιμοποιούν οι εταιρίες τεχνολογίας,
Η πανδημία και η παγκόσμια συζήτηση που άνοιξε σχετικά με τον ρατσισμό μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ καθώς και οι πιέσεις που δέχθηκαν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, ανάγκασαν την Google το Facebook και το Twitter, να υιοθετήσουν μέτρα για να καταπολεμήσουν περιεχόμενο το οποίο περιέχει παραπληροφόρηση σχετικά με την Covid-19 και να κάνουν δυσκολότερο για αυτούς τους ιστότοπους να αποκομίσουν κέρδη από τις διαφημίσεις.
Πηγή: Reader.gr