Το Ever Given «αποκολλήθηκε» από τη Διώρυγα του Σουέζ (pics & vid)
Τα ρυμουλκά και τα συνεργεία που εργάζονταν ασταμάτητα μπόρεσαν να απεγκλωβίσουν εν μέρει το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, που είχε προσαράξει και κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ την 23η Μαρτίου, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, επικαλούμενο την εταιρεία Inchcape Shipping.
Δεν είναι όμως σαφές πότε θα αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας οδού.
Το Ever Given, πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό την παναμαϊκή σημαία.
Η προσάραξή του εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν.
Ειδικά συνεργεία έσκαβαν χθες για να απομακρύνουν μέρος της όχθης της Διώρυγας, στην οποία το φορτηγό είχε προσαράξει διαγώνια, ώστε το σκάφος να μπορέσει να πλεύσει ξανά κανονικά, ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ νωρίτερα χθες.
Η προσάραξή του εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το πλοίο κινείται και πάλι, ωστόσο δεν έχει γίνει ακόμη σαφές πόσο σύντομα θα ανοίξει η κυκλοφορία της πλωτής οδού για τα υπόλοιπα πλοία ή πόσο χρόνο θα πάρει να σπάσει το «μποτιλιάρισμα» που επικρατεί με τα υπόλοιπα πλοία που έχουν κολλήσει στην περιοχή.
The rescue mission to free the Ever Given has entered a critical phase, with salvage teams making another effort to pull out the ship after removing part of the Suez Canal’s bank.
Here's the latest with the Suez Canal crisis https://t.co/3wQ6imKVPo— Bloomberg (@business) March 29, 2021
Η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Maersk εκτίμησε πως θα έπαιρνε «τρεις έως έξι ημέρες» για να περάσουν όλα τα πλοία που ήταν εγκλωβισμένα εκεί το Σάββατο.
Video shows Ever Given is now free on the Suez Canal. #SuezCrisis pic.twitter.com/IT6Dx9i5st
— X News Alerts (@XNewsAlerts) March 29, 2021
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις, κάτι που θα προκαλέσει νέο πρόβλημα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού καθώς το κανάλι είναι αγωγός για περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.