Η εφορία επέβαλε φόρο επιτηδεύματος κι έκλεισε... λαχανόκηπο δημοτικού σχολείου (pics & vid)

Gazzetta team
Η εφορία επέβαλε φόρο επιτηδεύματος κι έκλεισε... λαχανόκηπο δημοτικού σχολείου (pics & vid)
Άδοξο τέλος είχε η απόπειρα των μαθητών του Δημοτικού Σχολείο Ολύνθου στην Χαλκιδική να δημιουργήσουν τον δικό τους λαχανόκηπο αλλά και να κάνουν την πρώτη τους «γνωριμία» με τους σχολικούς συνεταιρισμούς.

Παρότι η ιδέα ξεκίνησε την προηγούμενη σχολική χρονιά με μεγάλη επιτυχία κι ανταπόκριση από μέρους μαθητών και γονέων, εν τούτοις η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία βρήκε ξανά τον τρόπο να στερήσει από τους μικρούς μαθητές την ευκαιρία να ασχοληθούν με κάτι που ξεφεύγει από τα στενά όρια της έννοιας της εκπαίδευσης, όπως αυτή έχει καλλιεργηθεί στην Ελλάδα.

Έτσι, η εφορία της περιοχής που υπάγεται το σχολείο αποφάσισε να κατατάξει τον σχολικό συνεταιρισμό με την επωνυμία «Περιβόλι» στην κατηγορία των κανονικών συνεταιρισμών, με επακόλουθο την υποχρέωση καταβολής φόρου επιτηδεύματος 800 ευρώ, καθώς τα έσοδα των μαθητών από την λειτουργία του λαχανόκηπου είχαν ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο των 100 ευρώ.

 

Η διεύθυνση του σχολείου αποφάσισε να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό για να συγκεντρώσει εκεί τα έσοδα από τον λαχανόκηπο, όμως η αδυναμία των ανήλικων μαθητών να εκδώσουν ΑΦΜ οδήγησε τον διευθυντή του σχολείο να δώσει τον δικό του, κάτι το οποίο έγινε αντιληπτό από την εφορία, με τα παραπάνω αποτελέσματα.

Ως εκ τούτου, ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του σχολικού συνεταιρισμού και κατ' επέκταση και του λαχανόκηπου πριν προλάβει να κλείσει ούτε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου για το περιστατικό:

«Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να κλείσουμε τον Σχολικό Συνεταιρισμό του Δημ. Σχολείου Ολύνθου "Το Περιβόλι" διότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά στο "τέλος επιτηδεύματος" που μας επέβαλε η Εφορία!! Δεν είμαστε έμποροι! δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση!

Είμαστε Σχολικός Συνεταιρισμός που προωθούμε την σχολική καινοτομία και επιχειρηματικότητα η οποία σε όλα τα δυτικά κράτη επιδοτείται, δυστυχώς στην χώρα μας φορολογείται. Προσφέραμε στους μαθητές μας την μάθηση της υπευθυνότητας, της δημοκρατικότητας, της αυτοβοήθειας, της αλληλεγγύης.

Η δημοκρατία στην τάξη, ο καθένας προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Μαθαίνει το παιδί να ζει ομαδικά, να αναπτύσσεται, να έχει γνώμη, να λαμβάνει αποφάσεις, να υποτάσσεται στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, να παίρνει τα πρώτα μαθήματα ενός υπεύθυνου πολίτη.

Πραγματικά, ένας μαθητής συνεταιριστής είναι ήδη ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος μικρός πολίτης του τόπου του.

Για την ιστορία

Θελήσαμε να διδάξουμε την νομιμότητα και την συνεταιριστική αγωγή στους μαθητές μας και απογοητευτήκαμε. Η καταστατική και σύννομη λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού απαιτεί Τραπεζικό Λογαριασμό που για να εκδοθεί χρειάζεται ΑΦΜ. Εδώ το νομικό πλαίσιο του ΥΠΠΕΘ έρχεται σε αντίθεση με του Υπουργείου Οικονομικών! διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς.

Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη "Συνεταιρισμός" σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 έρχεται και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος 800 € στον "ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ"!! το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017. Παρακαλέσαμε για την άμεση νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που θα επίλυε το πρόβλημα αλλά τίποτα!

Οι εντυπώσεις μας και οι αναμνήσεις μας είναι άριστες και προτείνουμε: Την οργανωτική στήριξη του θεσμού των σχολικών συνεταιρισμών και η θεσμική τους κατοχύρωση μέσα από την απλοποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, το οποίο είναι πολύ σύνθετο και απαιτεί μεγάλη, άσκοπη και ιδιαίτερα κουραστική γραφειοκρατική ενασχόληση από τα παιδιά, με τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου και αποτελεσματικού πλαισίου που θα λειτουργεί ενισχυτικά και όχι κατασταλτικά στην προσπάθεια για την εδραίωση των σχολικών συνεταιρισμών. Ευχαριστούμε από καρδιάς ΟΛΟΥΣ αυτούς που στάθηκαν δίπλα μας και μας στήριξαν στο δύσκολο έργο μας».