Το σχέδιο για την επιστροφή στα σχολεία και το ρίσκο που έχει
Ένα από τα μεγάλα και σοβαρά θέματα που απασχολούν την κυβέρνηση και τους υπεύθυνους διαχείρισης της κρίσης με τον κορονοϊό, είναι το τί θα γίνει με τα σχολεία και το πως θα γυρίσουν οι μαθητές στα θρανία.
Και για αυτό το θέμα, σημαντικό ρόλο θα παίξει το τί θα πει ο Σωτήρης Τσιόδρας και οι συνεργάτες του, όμως ήδη στο... τραπέζι των συζητήσεων έχουν «πέσει» εισηγήσεις για σταδιακή επιστροφή στις αίθουσες, όλων των βαθμίδων.
Κάτι που οι άνθρωποι που το πρότειναν, θεωρούν οτι είναι αναγκαίο για την επανεκκίνηση της οικονομίας, προκειμένου να απεμπλακούν οι γονείς και να μπορέσουν να εργαστούν.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο... Μπορεί τα παιδιά αυτής της ηλικίας να μην είναι σε υψηλό κίνδυνο, ωστόσο μπορούν να μεταδώσουν τον Covid-19 στο σπίτι ή στους εκπαιδευτικούς που θα είναι μαζί τους...
Από τη στιγμή μάλιστα που στην χώρα μας, το φαινόμενο παππούδες και γιαγιάδες να ζουν, να διαβάζουν ή να κρατάνε για κάποιες ώρες τα παιδιά, είναι αρκετά συχνό, το θέμα αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο.
Το σενάριο που έχει δει το φως της δημοσιότητας, περί πρότασης σε όσους έχουν ηλικιωμένο άτομο στο σπίτι να του ζητήσουν να μην έχει επαφή με τα παιδιά και να απομακρυνθεί, φαντάζει κάπως ουτοπικό. Πρώτον γιατί δεν έχουν όλοι κάποιο σπίτι σε χωριό για να πάνε, δεύτερον γιατί αυτό κρύβει τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού στην επαρχία και τρίτον επειδή η παρουσία του παππού ή της γιαγιάς στο σπίτι, θα επιτρέπει στον γονέα να εργαστεί.
Επίσης, υπάρχει ενδεχόμενο, μαθητές που έχουν γονέα που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μπορούν να μην επιστρέψουν στο σχολείο. Κάτι τέτοιο όμως, ενδεχομένως να τον φέρνει σε μειονεκτική θέση έναντι των άλλων που θα μπορούν να πηγαίνουν κανονικά στην αίθουσα.
- Οι παιδικοί σταθμοί
Μεγάλος πονοκέφαλος υπάρχει επίσης και για τους παιδικούς σταθμούς. Εκεί το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με το γεγονός οτι οι γονείς πηγαίνουν τα παιδιά τους για να μπορούν να δουλέψουν, αλλά και με την τήρηση των κανόνων υγιεινής... Φυσικά δεν μιλάμε για το πλύσιμο των χεριών. Αυτό είναι το εύκολο... Το δύσκολο είναι πως θα μπορέσει η δασκάλα να μάθει ένα παιδί να κρατάει τις αποστάσεις από το άλλο, αν φτερνιστεί ή βήξει να καλύψει το στόμα με τον αγκώνα του και τέτοια πράγματα.
Μην ξεχνάμε άλλωστε οτι μιλάμε για παιδιά δύο, τριών και τεσσάρων ετών που μπορεί να έχουν την ικανότητα να επικοινωνήσουν, αλλά δεν μπορούν να αντιληφθούν την κρισιμότητα της κατάστασης.
- Το πλάνο για τις Πανελλήνιες
Όσον αφορά το τρίτο, την 3η λυκείου, είναι η πρώτη τάξη που θα επιστρέψει στις αίθουσες είτε στις 11 Μαΐου, είτε μία εβδομάδα αργότερα. Ως πιθανή ημερομηνία αφετηρίας των Πανελλαδικών, προκειμένου να τελειώσουν στα μέσα Ιουλίου, φαίνεται να είναι η 22 Ιουνίου ή μία εβδομάδα αργότερα.
Κάθε αίθουσα θα φιλοξενεί το πολύ 10 μαθητές και η διδασκαλία των μαθημάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου.