Το χρονοδιάγραμμα των σχολείων: Αναλυτικά οι ημερομηνίες, ο τρόπος και το ωράριο

Gazzetta team
Το χρονοδιάγραμμα των σχολείων: Αναλυτικά οι ημερομηνίες, ο τρόπος και το ωράριο
Το τελικά σχέδιο που αναμένεται να ανακοινωθεί την Τετάρτη από το Υπουργείο Υγείας.

Στο σημερινό διάγγελμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για την πρώτη ουσιαστική χαλάρωση των μέτρων, θα γίνει αναφορά στα σχολεία, ωστόσο το όλο πλάνο θα ανακοινωθεί λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα την Τετάρτη.

Τότε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει το σχέδιό του για την σταδιακή επιστροφή των μαθητών στις αίθουσες, η οποία θα γίνει σε τρεις φάσεις και πάντα υπό την προϋπόθεση οτι δεν θα έχουμε πισωγύρισμα με έξαρση του κορονοϊού.

Μετά και την θετική εισήγηση των λοιμοξιολόγων, όπως είπε και ο Σωτήρης Τσιόδρας, η οποία πιθανή ημερομηνία άνοιγμα των σχολείων είναι η 11η Μαΐου.

Τότε λοιπόν θα γίνει η επάνοδος των παιδιών που πηγαίνουν στην γ' λυκείου και είναι να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν στις 20 Ιουνίου και να κρατήσουν ως τα μέσα Ιουλίου.

 

Στη συνέχεια και συγκεκριμένα στις 18 του μήνα, θα πάρει η α' και β' λυκείου, αλλά και οι τάξεις του γυμνασίου, ενώ δημοτικά και νηπιαγωγεία πάνε για τις 25 Μαΐου.

Αξίζει να σημειωθεί πως για τις ημερομηνίες υπάρχουν ακόμα συζητήσεις και δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να πάνε για μία εβδομάδα μετά. Δηλαδή η γ' λυκείου για τις 18 Μαΐου, οι υπόλοιπες τάξεις και το γυμνάσιο για τις 25 του μήνα και το δημοτικό με το νηπιαγωγείο για την 1 Ιουνίου.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, το σχολικό έτος θα πάρει παράταση, ενώ είναι πολύ πιθανό να υπάρχει μία άτυπη συμβουλή προς τους γονείς, αν θέλουν να μην στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα με τις απουσίες.

Φυσικά οι τάξεις θα έχουν λιγότερους μαθητές, τα θρανία θα έχουν μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ θα τηρούνται και οι κανόνες υγιεινής.

Βέβαια, το πως θα μπορέσουν να «πείσουν» παιδιά δημοτικού και νηπιαγωγείου να μην αγκαλιάζονται ή να μην βάζουν τα χέρια στο πρόσωπό τους, είναι άγνωστο το πως μπορεί να γίνει.

Για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και να επιτευχθεί η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά αίθουσα θα εφαρμοσθεί κυλιόμενο ωράριο, πράγμα που σημαίνει ότι ένας αριθμό μαθητών θα κάνει μάθημα από τις 8.30 έως τις 11.30 επί παραδείγματι και ένας άλλος μετά έως τις 2.30 ή μπορεί και να λειτουργήσουν απογευματινά τμήματα.