Ο Αμβρόσιος λέει πως ο Θεός επικύρωσε τον αφορισμό των Μητσοτάκη, Κεραμέως, Χαρδαλιά

Gazzetta team
Ο Αμβρόσιος λέει πως ο Θεός επικύρωσε τον αφορισμό των Μητσοτάκη, Κεραμέως, Χαρδαλιά
Ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος επανέρχεται στο θέμα του αφορισμού λόγω της Θείας Κοινωνίας και του Πάσχα.

Επικυρωμένος από τον Θεό είναι ο αφορισμός που επέβαλε ο Αμβρόσιος στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά.

Αυτό τουλάχιστον πιστεύει ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, σύμφωνα με το τελευταίο κείμενο που ανέβασε στο προσωπικό του blog.

Σε αυτό λοιπόν αναφέρει και τους δύο λόγους που θεωρεί οτι αυτό έχει συμβεί που είναι ένας ασκητής και ένα κείμενο που έγραψε ο Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Κυριαζόπουλος.

«Θα μας επιτρέψετε, αγαπητοί μου αναγνώστες, να αναφερθούμε για μια ακόμη φορά στο θέμα του επιβληθέντος Αφορισμού και να κλείσουμε πλέον το θέμα αυτό.

 

Ο Πανάγαθος Θεός ευδόκησε να επικυρώσει τον Αφορισμό με δύο τρόπους:
α) Ένας χαριτωμένος από τον Θεό ασκητής εδήλωσεν, ότι "ο Αφορισμός του Πρωθυπουργού και των δύο Υπουργών έγινε αποδεκτός από τον Ουρανό. 'Ηταν δίκαιος! Δίκαιος, και ο Ουρανός τον αποδέχθηκε....", καθώς σημειώνει ο κ. Διονύσιος Μακρής (βλ. Στύλος Ορθοδοξίας, αριθμ. φ. 222/ Ιούνιος 2020, σελ.3. Επομένως αυτό είναι μήνυμα εξ Ουρανού! Τα συμπεράσματα δικά σας.

β) Υπάρχει όμως και ένα ακόμη μήνυμα "εξ ανθρώπων", το οποίον και αποτελεί την χαριστική βολή πρός όλους εκείνους, οι οποίοι έσπευσαν να δηλώσουν ότι ο Αφορισμός είναι "ανίσχυρος και ανυπόστατος"!
Πρόκειται για μια επιστημονική πραγματεία, την οποία συνέγραψε και δημοσιοποίησε ο άγνωστος εις ημάς Ελλογιμώτατος κ. Κωνσταντίνος Κυριαζόπουλος, Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο ευλογημένος αυτός άνθρωπος, με δική του πρωτοβουλία, συνέγραψε και εδημοσίευσε μια επιστημονική πραγματεία με θέμα: "Είναι έγκυρος ο αφορισμός του Αμβρόσιου κατά Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδιαλιά;". Η επιστημονική αυτή πραγματεία αρχικώς δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα "pentapostagma", από την οποίαν και την δανειζόμεθα σήμερα, ακολούθως δε και στη ηλεκτρονική εφημερίδα "romfea.gr", Σας την προσφέρουμε ακέραιη παρακάτω.

Η επιστημονική αυτή πραγματεία, λοιπόν, αποτελεί, όπως προαναφέραμε, την χαριστική βολή πρoς όλους εκείνους, οι οποίοι έσπευσαν να δηλώσουν, ότι ο Αφορισμός είναι "ανίσχυρος καί ανυπόστατος" (βλ. Ανακοίνωση της Ι.Σ.), προσέτι δέ προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομον και Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέαν. Σας παραθέτουμε, λοιπόν, στην αρχή του παρόντος Σημειώματος το τελικό πόρισμα της επιστημονικής αυτής πραγματείας, ακολούθως δε και ολόκληρο το κείμενο. Πριν κλείσουμε το παρόν Σημείωμα θα θέλαμε να εκφράσουμε δημοσίως την βαθύτατη ευγνωμοσύνη μας προς τον Ελλογιμώτατο κ. Κυριαζόπουλο για την μεγάλην προς ημάς ευεργεσίαν του! Ο Πανάγαθος Θεός τον ενέπνευσε και τον χρησιμοποίησε ως Όργανον της Θείας Χάριτος καί ως Φωνήν εκ του Ουρανού για να δώσει μια αποστομωτική απάντηση προς εκείνους, οι οποίοι μας κατέκριναν για την πράξη μας. Αδελφοί μου, "ει ο Θεός μεθ' ήμών, ουδείς καθ' ημών!"

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΑΡΘΡΟΥ
Η ορθή απάντηση στο κεντρικό ερώτημα του θέματος του παρόντος άρθρου είναι η ακόλουθη:
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος επέβαλε έγκυρο – κατά την εσωτερική ή κανονική έννομη τάξη της Εκκλησίας - αφορισμό στην Υπουργό Παιδείας – Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκο Χαρδαλιά, για τους ακόλουθους λόγους:
1 - Ο αφορισμός αυτός είχε ήδη επιβληθεί και αυτοδικαίως, δηλαδή δυνάμει της Αγίας Γραφής (Θεάνθρωπος Χριστός: Ματθ. 12, 32. Απόστολος Παύλος: Γαλ. 1, 6-8), πριν την τυπική επιβολή του από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη, διότι αφορά την αμφισβήτηση της θείας φύσης του Θεανθρώπου μέσω αθεϊας.

2 – Η αντίθεση του συγκεκριμένου αφορισμού στο άρθρο 4 γραμμ. θ) σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζεται από την κρατική έννομη τάξη, αλλά η ισχύς του παραμένει αναλλοίωτη στην εσωτερική ή κανονική έννομη τάξη της Εκκλησίας, την οποία κυρίως και πρωτίστως ενδιαφέρει.

3 – Η αιτία του αφορισμού είναι δίκαιη, διότι αφορά την αμφισβήτηση της θείας φύσης του Θεάνθρωπου Χριστού, η οποία αμφισβήτηση είναι διαφορετική για την κα Κεραμέως και διαφορετική για τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Χαρδαλιά, κατά το υποκεφάλαιο 3.1. του παρόντος άρθρου.

4 – Ο αφορισμός αυτός δεν είναι καταχρηστικός, επειδή δεν είναι πολιτικός, έστω και αν αφορά πολιτικά και μάλιστα κυβερνητικά στελέχη.

5 – Επειδή ο εν λόγω αφορισμός έχει επιβληθεί για θέματα πίστης, δηλαδή αμφισβήτησης της θείας φύσης του Θεανθρώπου, εγκύρως και κανονικώς επιβλήθηκε από τον εφησυχάζοντα Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο.

6 – Πρόκειται για μεγάλο αφορισμό, δηλαδή για στέρηση της θείας κοινωνίας και της εκκλησιαστικής κοινωνίας σε δημόσιο επίπεδο (forum externum) και όχι στο χώρο της συνείδησης (forum internum).

7 – Όλοι οι Επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά και των λοιπών Αυτοκέφαλων Ορθόδοξων Εκκλησιών δεσμεύονται από την επιβολή του υπόψη αφορισμού μέχρι της λύσεώς του από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη και ως εκ τούτου υποχρεούνται, δυνάμει του 5ου κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, να μην μεταδίδουν τη θεία κοινωνία και να μην δέχονται σε δημόσια εκκλησιαστική κοινωνία τους αφορισθέντες.

8 – Οι αφορισθέντες έχουν δικαίωμα προσφυγής στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αν ισχυρίζονται ότι ο αφορισμός τους ήταν άδικος (δηλαδή χωρίς κανονική αιτία), κατά τον 5ο κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.

9 – Εξουσία λύσης του ως άνω αφορισμού έχει μόνον ο αφορίσας Μητροπολίτης, κανένας άλλος Μητροπολίτης, ούτε η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτε Οικουμενική Σύνοδος.

10 – Η λύση του ανωτέρω αφορισμού μπορεί να γίνει από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη με την ανάγνωση της συγχωρητικής ευχής, ύστερα από την αποδοχή από τον εν λόγω Μητροπολίτη της ειλικρινούς μετάνοιας των αφορισθέντων. Βεβαίως, επί αποβιωσάντων, υπάρχουν και οι συγχωρητικές ευχές «εις πάσαν Αράν, και Αφορισμόν, εις Τεθνεώτα, αναγινωσκόμεναι παρά Αρχιερέως, ή εξ ανάγκης, παρά Πνευματικού Πατρός, ει ου πάρεστιν Αρχιερεύς» (εκδ. Αστέρος, σελ. 226-228). Αλλά η λύση του αφορισμού, στην περίπτωση των αποβιωσάντων, επαφίεται αποκλειστικά στο έλεος του Αγίου Τριαδικού Θεού
».