Slogun:94 με Βεζένκοφ, 92 χωρίς Βεζένκοφ. Όντως, ανακούφιση να λείπει ο Βούλγαρος, όπως το είπε ο Λάσο

FOLLOW US

Slogun:94 με Βεζένκοφ, 92 χωρίς Βεζένκοφ. Όντως, ανακούφιση να λείπει ο Βούλγαρος, όπως το είπε ο Λάσο

Γιατί απαγορεύτηκε η πορεία του Πολυτεχνείου: Τα νομικά επιχειρήματα του Μαξίμου

Gazzetta team
Γιατί απαγορεύτηκε η πορεία του Πολυτεχνείου: Τα νομικά επιχειρήματα του Μαξίμου
Έντονες αντιπαραθέσεις έχει προκαλέσει η απαγόρευση της πορείας για την εξέγερση του Πολυτεχνείου, για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 1974, μεταξύ των κομμάτων.

Κυβερνητικές πηγές εξηγούν στο Reader.gr τη συλλογιστική και τα νομικά επιχειρήματα που στηρίζουν την απόφαση για απαγόρευση της πορείας του Πολυτεχνείου.

Ήταν απολύτως αναμενόμενο ότι η προαναγγελθείσα εδώ και μέρες από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη απαγόρευση της πορείας του Πολυτεχνείου με αιτιολογημένη απόφαση της Αστυνομίας θα προκαλούσε αντιδράσεις και οξεία πολιτική αντιπαράθεση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Άλλωστε, το ΚΚΕ και το Μέρα 25 είχαν διαμηνύσει ότι θα συμμετάσχουν σε μια ιδιότυπη πορεία για την επέτειο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αυτόματα ανέβασε τους τόνους με αναφορές για δημοκρατική εκτροπή.

Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, αναφέρουν ότι η αστυνομική απαγόρευση ήταν ο μόνος τρόπος να πάρει σάρκα και οστά η απαγόρευση της πορείας, ενώ αρμόδιες κυβερνητικές πηγές υπεραμύνονται της συνταγματικότητας της απόφασης. Πιο συγκεκριμένα, κυβερνητικές πηγές υπογραμμίζουν ότι το Σύνταγμα επιτρέπει τον περιορισμό του δικαιώματος συνάθροισης για λόγους δημόσιας ασφάλειας, «στους οποίους αυτονοήτως περιλαμβάνεται η δημόσια υγεία». Μάλιστα, από την κυβέρνηση επικαλούνται προς τούτο τη δυνατότητα που προβλέπεται τόσο στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (άρθρο 11 παρ. 2), όσο και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 52 παρ. 1).

Ως προς το σκέλος της Δημόσιας Υγείας, μάλιστα, προβλέπεται και η δυνατότητα απαγόρευσης συναθροίσεων-που επιτρέπονταν με βάση την ΚΥΑ του lockdown-για λόγους προστασίας της, κατόπιν γνωμοδότησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Εν προκειμένω, όπως διαμηνύουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, υπήρξε ομόφωνη γνώμη της επιτροπής για καθολική απαγόρευση συναθροίσεων την περίοδο του lockdown, κάτι που προφανώς θα ανταποκρινόταν και σε περίπτωση παρελάσεων ή αντίστοιχων συναθροίσεων, ανεξαρτήτως αφορμής.

 

Η κυβέρνηση, μάλιστα, υπεραμύνεται της συνταγματικότητας των περιορισμών και ως προς το σκέλος της «αναλογικότητας». Όπως διαμηνύουν από την κυβέρνηση, δεν υπάρχει απαγόρευση του δικαιώματος της συνάθροισης, αλλά θεμιτός περιορισμός, ήτοι απαγόρευση πάνω από 4 άτομα και για λιγότερο από 4 ημέρες. Οι 4 ημέρες είναι το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο η πολιτεία εκτιμά ότι υπάρχει ο κίνδυνος μαζικών συγκεντρώσεων που θα δημιουργήσουν ζήτημα για τη δημόσια υγεία.

Μάλιστα, με την κυβερνητική γραμμή ως προς το πώς απαγορεύτηκε η πορεία συντάσσονται και έγκριτοι συνταγματολόγοι, όπως ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος, αλλά και ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και καθηγητής Αντώνης Μανιτάκης. Την ίδια ώρα, κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι και στο πρόσφατο παρελθόν, όπως κατά την επίσκεψη του Μπαράκ Ομπάμα στην Αθήνα το 2016, με απόφαση της αστυνομίας είχαν τεθεί οριζόντιες απαγόρευσης συναθροίσεων. Μάλιστα, τότε δεν ετίθετο λόγος δημόσιας υγείας, αλλά επρόκειτο αμιγώς για κρίση της αστυνομικής αρχής με κριτήριο την εθνική ασφάλεια.

Πηγή: Reader.gr