Οδήγηση μοτοσικλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου: Τι ισχύει

Gazzetta team
Οδήγηση μοτοσικλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου: Τι ισχύει
Στο σχέδιο νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπεται η οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Νόμος του κράτους αναμένεται να είναι σύντομα η δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλέτας της κατηγορίας A1, με μέγιστο δηλαδή κυβισμό έως 125 κ.εκ., από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε σχέδιο νόμου στη Βουλή για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, όπου μεταξύ πολλών άλλων οι οδηγοί αυτοκινήτων, υπό προϋποθέσεις, θα μπορούν να οδηγούν και μοτοσικλέτες έως 125 κ.εκ., χωρίς την ανάγκη έκδοσης νέας άδειας ικανότητας οδήγησης.

Η ρύθμιση αυτή έρχεται ως συνέχεια της ευρωπαϊκής οδηγίας 2006/126/ΕΚ1, που θέτει το πλαίσιο για τους όρους έκδοσης άδειας οδήγησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιτρέπει στα κράτη-μέλη να θεσπίζουν την ισοτιμία μεταξύ άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) και ελαφρού δικύκλου (Α1).

Ποιες μοτοσικλέτες περιλαμβάνονται

Στην κατηγορία δικύκλων A1 ανήκουν οι μοτοσικλέτες με μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστη ισχύ 11 kW (15 ίππους) και λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg. Πρόκειται δηλαδή για ελαφρά δίκυκλα τα οποία προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για χρήση εντός του αστικού ιστού.

 

Οι περιορισμοί

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν μπορούν όλοι οι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου να οδηγούν αυτομάτως και δίκυκλα της κατηγορίας A1. Έτσι, θα πρέπει ο κάτοχος της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου:

  • Να είναι τουλάχιστον 27 ετών
  • Να κατέχει την άδεια οδήγησης τουλάχιστον έξι χρόνια και
  • Να εκπαιδευτεί για τουλάχιστον 3 ώρες σε σχολή οδηγών, ώστε να αποκτήσει τις ειδικές αυτές δεξιότητες που απαιτεί ο χειρισμός ενός δικύκλου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία,που δίνει τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ. σε κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, είχε δεχθεί στο παρελθόν έντονη κριτική από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης, την ίδια στιγμή που ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων είναι ξεκάθαρα υπέρ της.

Ωστόσο, παρά τις παλιότερες αντιρρήσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, φαίνεται ότι η υιοθέτηση της τρίωρης υποχρεωτικής εκπαίδευσης ικανοποίησε τις αιτιάσεις τους, καθώς το συλλογικό τους όργανο δεν έχει εκδώσει -τουλάχιστον έως τη στιγμή που συντάσεται το παρόν- κάποια σχετική ανακοίνωση.

Τι ισχύει στην Ευρώπη

Ήδη, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Αυστρία επιτρέπουν την οδήγηση μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, η οδηγία της Ε.Ε. δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και υπάρχουν αρκετές χώρες οι οποίες δεν την έχουν ακόμα υιοθετήσει.

Σημαντικές αποφάσεις για τα οχήματα μικροκινητικότητας

Στο σχέδιο νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα εντάσσονται και ιδιαίτερα σημαντικές διατάξεις σχετικά με την νόμιμη ηλικία οδήγησης ηλεκτρικά κινούμενων πατινιών και ποδηλάτων (12 έτη), τη μέγιστη ταχύτητά τους (25 χλμ./ώρα) αλλά και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας τους στο δρόμο. Ολόκληρο το σχέδιο νόμου έχει αναρτηθεί ήδη στην ιστοσελίδα της Βουλής.

Πηγή: Reader.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ