Η Ελληνοτουρκική υποβρύχια μάχη: Το ping που προκαλεί πανικό και τα σημεία υπεροχής της Ελλάδας (vids)
Το σκηνικό έντασης που έχει στηθεί στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο δεν περιορίζεται απλά στις κινήσεις τακτικής στον αέρα και στην επιφάνεια της θάλασσας... Επεκτείνεται και κάτω από αυτή όπου διεξάγεται ένας πόλεμος... νεύρων των υποβρυχίων Ελλάδας και Τουρκίας.
Χθες μάλιστα έγινε γνωστό οτι μέσα σε δύο ημέρες, έχουν εντοπιστεί 3 διαφορετικά από τα ελληνικά συστήματα. Κάτι που όπως και να το κάνουμε, δείχνει όχι απλά την ετοιμότητα των δυνάμεων της χώρας μας, αλλά και την υπεροχή της στον συγκεκριμένο τομέα.
Το πως γίνεται αυτό, μπορεί να το καταλάβει αυτό κανείς, παρακολουθώντας το ρεπορτάζ που προβλήθηκε το πρωί της Πέμπτης στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΙ.
Το πλεονέκτημα των 5
Συνολικά η χώρα μας διαθέτει 11 υποβρύχια, εκ των οποίων τα 5 έχουν πλεονέκτημα έναντι των Τουρκικών. Είναι χαρακτηριστικό πως τα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» και «Ωκεανός», είναι ορατά κατά περίπτωση μόνο όταν κατευθύνονται ή επιστρέφουν από την περιοχή των επιχειρήσεων. Αντιθέτως, τα Τουρκικά πρέπει να εμφανίζονται ανά 3 μέρες, προκειμένου να πάρουν οξυγόνο και να λειτουργήσουν οι κινητήρες τους.
Επίσης, το γεγονός οτι η Ελλάδα ήταν μεταξύ των πρώτων χωρών που απέκτησαν υποβρύχια, της έδωσε το πλεονέκτημα να χαρτογραφήσει όλη την θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου και να μπορέσει να εκπαιδεύσει τα πληρώματά της σε αυτή.
Τα μέσα εντοπισμού
Όσον αφορά τον εντοπισμό τώρα των τριών υποβρυχίων της Τουρκίας που έγινε πριν από λίγες μέρες, η χώρα μας χρησιμοποίησε μία σειρά μέσω που διαθέτει. Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε ανθυποβρυχιακό πόλεμο με ενεργητικά και παθητικά σόναρ.
Οι φρεγάτες επίσης φιλοξενούν οργανικά ελικόπτερα με ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.
Το... τρομακτικό ping
Όπως αναφέρθηκε, ο κυβερνήτης ενός υποβρυχίου μπορεί να καταλάβει άμεσα αν αναζητείται από άλλα πλοία ή ακόμα χειρότερα αν έχει εντοπιστεί.
Κάθε πλοίο έχει την δική του ηχητική υπογραφή, κάτι που σημαίνει οτι χειριστής του σόναρ μπορεί να καταλάβει ποιος ακριβώς είναι το πλοίο που έχει πάνω από το κεφάλι του ή στην γενικότερη θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται.
Επίσης, αν ακούσει το ειδικό ελικόπτερο που πετάει χαμηλά και ρίχνει στο νερό το σόναρ, τότε αντιλαμβάνεται οτι έχει εντοπιστεί και αναζητείται η θέση του ακριβώς. Τότε είναι που ενεργοποιείται το ηχοβολιστικό μηχάνημα που εκπέμπει έναν εξαιρετικά ισχυρό ήχο, το λεγόμενο ping – όπως το αποκαλούν τα πληρώματα - είναι πολύ ισχυρό και μπορεί να το καταλάβει όχι μόνο ο χειριστής αλλά και όλο το πλήρωμα, που αντιλαμβάνεται τον ήχο σαν να βρίσκεται μέσα σε καμπάνα.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι φρεγάτες, τα ελικόπτερα και τα υποβρύχια που ψάχνουν το ένα το άλλο, προχωρούν σε εξαγωγή στοιχείων βολής, δηλαδή με τον υψηλής συχνότητας ήχο εντοπίζουν με ακρίβεια μέτρου το αντίπαλο υποβρύχιο.
Κάτι που όπως εύκολα καταλαβαίνετε, προκαλεί πανικό σε όποιο πλήρωμα το ακούσει, καθώς δεν γνωρίζει οτι τι εντολές έχει ο αντίπαλος. Αν δηλαδή είναι προειδοποιητική κίνηση ή όντως πραγματική.