Βροχή πέφτουν οι μηνύσεις στην Apple για τα iPhone

Gazzetta team
Βροχή πέφτουν οι μηνύσεις στην Apple για τα iPhone
Δίχως τέλος μοιάζουν τα προβλήματα για την Apple μετά την παραδοχή της πώς επιβραδύνει τις παλαιότερες συσκευές iPhone, χωρίς προειδοποίηση για να αντισταθμίσει τυχόν προβλήματα που θα προέκυπταν από τις πολυκαιρισμένες μπαταρίες.

Μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί οκτώ αγωγές σε διάφορα ομοσπονδιακά δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών, συγκεκριμένα σε Καλιφόρνια, Νέα Υόρκη και Ιλλινόις, μέσα σε μια εβδομάδα περίπου από την ανακοίνωση της εταιρείας.

Σύμφωνα με τις αγωγές η επέμβαση αυτή της εταιρείας έχει οδηγήσει του χρήστες iPhone να προσπαθούν μάταια και με λανθασμένο τρόπο να επιλύσουν διάφορα ζητήματα που προκύπτουν με το έξυπνο κινητό τους τηλέφωνο. Δικηγορικό γραφείο από το Σικάγο ισχυρίζεται πως η Apple παραβιάζει αρκετούς εμπορικούς κανονισμούς με αθέμιτες πρακτικές, ενώ άλλη μήνυση σημειώνει πως η απόφαση για τη μειωμένη απόδοση προς όφελος της διάρκειας της μπαταρίας θα έπρεπε να βρίσκεται στα χέρια των χρηστών.

Όλες οι αγωγές μάλιστα ζητούν να εκπροσωπήσουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες, iPhone σε εθνικό επίπεδο. Βέβαια τα προβλήματα περιορίζονται εντός Αμερικανικών Συνόρων. Μια παρόμοια αγωγή κατατέθηκε και σε ισραηλινό δικαστήριο τη Δευτέρα, σύμφωνα με την εφημερίδα Haaretz.

Η εταιρεία παραμένει σιωπηλή χωρίς μέχρι στιγμής να έχει κάνει κάποιο σχετικό σχόλιο στα διεθνή μέσα. Παρότι η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η ενημέρωση που περιλάμβανε την επιβράδυνση της μπαταρίας ‘έγινε με στόχο να αποφευχθούν τυχόν αναπάντεχες επανεκκινήσεις των τηλεφώνων και άλλα προβλήματα λειτουργίας που σχετίζονται με την μπαταρία αυτό δεν φάνηκε να ικανοποιεί τους χρήστες.

Μια από τις αγωγές, που κατατέθηκαν την Πέμπτη στο Σαν Φρανσίσκο, ανέφερε ότι «η αδυναμία των μπαταριών να χειριστούν τις υψηλές απαιτήσεις των επεξεργαστών αποτελεί ελάττωμα. «Αντί λοιπόν να επιδιορθώσει το ελάττωμα της μπαταρίας παρέχοντας δωρεάν αντικατάσταση σε όλα τα iPhone, η Apple προσπάθησε να κρύψει το πρόβλημα χειροτερεύοντάς το», αναφέρει χαρακτηριστικά η καταγγελία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ενάγων της εν λόγω μήνυσης εκπροσωπείται από Jeffrey Fazio, δικηγόρο που χειρίστηκε και μια παλαιότερη υπόθεση εναντίων της εταιρείας η οποία κατέληξε σε συμβιβασμό ύψους 53 εκατομμυρίων δολαρίων το 2013. Όπως ισχυρίζονται οι χρήστες το πρόβλημα επιβράδυνσης του κινητού τους τους οδήγησε στο να αποκτήσουν ένα νέο τηλέφωνο, αφού θεώρησαν ότι ευθυνόταν ο επεξεργαστής, κι όχι να αλλάξουν απλά μπαταρία, γεγονός που θα είχε επιλύσει το πρόβλημα.

 

«Εάν αποδειχθεί ότι οι καταναλωτές θα είχαν αντικαταστήσει την μπαταρία τους αντί να αγοράσουν καινούργια iPhones γνωρίζοντας την πραγματική αιτία του προβλήματος μπορεί και να προκύψουν κατηγορίες για απάτη ή ψευδής δήλωση» εξήγησε ο Rory Van Loo, καθηγητής στο Boston University καθηγητής με ειδίκευση στον τομέα της τεχνολογίας και της προστασίας των καταναλωτών.

Ωστόσο ο Chris Hoofnagle, διευθυντής του τμήματος Δικαίου και Τεχνολογίας του πανεπιστημίου του Berkeley, ανέφερε ότι ακόμα δεν μπορεί να αποδειχτεί αν η Αpple έκανε λάθος κίνηση. «Δεν υπάρχουν ακόμα κανόνες και νόμοι που να προβλέπουν την προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση γήρανσης των τεχνολογικών συσκευών τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στόχος φυσικά των αγωγών είναι οι αποζημιώσεις , αδιευκρίνιστου ή συγκεκριμένου ύψους ανά περίπτωση. Επιπλέον, σε ορισμένες από τις αγωγές ζητείται δικαστική εντολή που να απαγορεύει στην Apple να περιορίζει αυτοβούλως την ταχύτητα των κινητών τηλεφώνων ή των υπολογιστών της χωρίς να στέλνει ειδοποιήσεις και να απαιτεί την συναίνεση των ιδιοκτητών.

Πηγή: insider.gr