Επίσημο: Η Apple και η Samsung κάνουν τα τηλέφωνα πιο αργά για να αγοράζουμε καινούργια (pics)
Το σενάριο οτι οι μεγάλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προσπαθούσαν με έμμεσους και φυσικά όχι θεμιτούς τρόπους να οδηγήσουν τους πελάτες τους στην αγορά νέων συσκευών, ανανεώνοντας τις παλιές τους, υπήρχε εδώ και πολύ καιρό...
Έμπαινε όμως στην κατηγορία με τις θεωρίες συνωμοσίας, καθώς πάντα υπήρχε μία δικαιολογία για το εκάστοτε πρόβλημα που έκανε την εμφάνισή του. Πλέον όμως, το σενάριο αυτό επιβεβαιώθηκε και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο, καθώς τόσο η Apple, όσο και η Samsung τιμωρήθηκαν με βαρύ πρόστιμο (για τα δικά μας δεδομένα, όχι για τα δικά τους) για τις κινήσεις του.
Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο από μία έρευνα της ιταλικής αρχής ανταγωνισμού σχετικά με τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι δύο «κολοσσοί», τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν πως «και οι δύο εταιρίες εφάρμοσαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές», όπως ανέφερε η ανακοίνωση.
Όπως εξηγεί οι ενημερώσεις λογισμικού που κατά καιρούς γίνονται, επιβραδύνουν την απόδοση των παλαιότερων συσκευών, με αποτέλεσμα «να υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες και σημαντικά μειωμένη απόδοση». Κάτι που οδηγεί πολλούς στην αγορά νέου κινητού.
Η έρευνα ουσιαστικά επιδίδει ευθύνες στις δύο εταιρίες οτι δεν ενημέρωναν τους πελάτες τους για τα προβλήματα που θα υπάρχουν με τις ενημερώσεις, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οτι αν κάνουν update το smartphone τους δεν θα δουλεύει όπως πριν.
Η Samsung, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 5 εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε απογοητευμένη από την απόφαση αυτή και σκοπεύει να καταθέσει έφεση.
Το πρόστιμο στην Apple ήταν διπλάσιο, έφτασε τα 10 εκατομμύρια, καθώς εκτός των άλλων, δεν ενημέρωνε τους πελάτες της, για τον τρόπο με τον οποίο θα διατηρήσουν την μπαταρία των τηλεφώνων σε καλή κατάσταση.
Ανάλογη έρευνα, για «εσκεμμένη απαξίωση παλαιότερων μοντέλων iPhone», έχει ξεκινήσει για την Apple και στην Γαλλία, με τα αποτελέσματά της να αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.