Οι αυξήσεις κόστισαν στο Netflix: «Έχασε» 2 εκ. νέους συνδρομητές
Αφενός η απώλεια συνδρομητών που παρατηρήθηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους κι αφετέρου ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός με αντίστοιχου τύπου πλατφόρμες που δημιουργούνται, προοικονομούν μια σκληρή μάχη η οποία θα πρέπει να δοθεί επί της οθόνης τους επόμενους μήνες για να παραμείνει ο κυρίαρχος του παιχνιδιού.
Να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε το πρώτο τρίμηνο του 2019 με 148,9 εκατ. συνδρομητές και προέβλεψε σύντομα θα αποκτήσει ακόμα 5 εκατ. συνδρομητές. Η αύξηση είναι μεγάλη αν αναλογιστεί κανείς ότι το Netflix ξεπέρασε το ορόσημο των 100 εκατ. συνδρομητών μόλις δύο χρόνια πριν κι έκτοτε ο ρυθμός ανόδου κινείται αυξητικά.
Δύο εκατομμύρια νέους συνδρομητές «έχασε» η πλατφόρμα
Ωστόσο επί αμερικανικού εδάφους η δημοφιλής πλατφόρμα έχασε περί τους 130.000 συνδρομητές, κάτι που είχε να συμβεί από το 2011 όπου η εταιρεία νοίκιαζε ακόμα DVD και ετοιμαζόταν για την μεγάλη της μετάβαση.
Καλύτερα κινήθηκε η συνδρομητική της βάση στις αγορές του εξωτερικού, όπου η πλατφόρμα κέρδισε 2,83 εκατομμύρια νέους συνδρομητές. Ωστόσο και αυτός ο αριθμός ήταν πολύ μικρότερος από τα 4,8 εκατ. νέους συνδρομητές που εκτιμούσαν οι αναλυτές για την συγκεκριμένη περίοδο.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Netflix, η φτωχή επίδοσή της πλατφόρμας στο α' τρίμηνο οφείλεται σε δύο γεγονότα: πρώτον ότι το μπουκέτο των νέων σειρών δεν ήταν τόσο ελκυστικό όσο αναμενόταν και δεύτερον στην αύξηση τιμών των πακέτων της υπηρεσίας, κάτι που εφαρμόστηκε και στην Ελλάδα πριν από ένα περίπου μήνα.
Για τα υψηλόβαθμα στελέχη του Netflix, τα μέτρια αυτά αποτελέσματα δεν θα επαναληφθούν στα επόμενα τρίμηνα, καθώς εκτιμάται ότι τόσο η νέα σεζόν του Stranger Things όσο και οι υπόλοιπες καινούριες σειρές της πλατφόρμας θα προσελκύσουν πλήθος συνδρομητών.
Στόχος όπως διευκρινίζουν είναι τα 7 εκατ. νέοι συνδρομητές στο γ' τρίμηνο, για το σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Ο ανταγωνισμός καραδοκεί
Την άποψη όμως δεν φάνηκε να ασπάζεται η χρηματιστηριακή αγορά η οποία μετά την είδηση της μείωσης των Αμερικανών συνδρομητών αντέδρασε κατακρημνίζοντας την μετοχή κατά 12% εκφράζοντας φόβους για τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Να υπενθυμίσουμε ότι τον ερχόμενο Νοέμβριο η Disney θα λανσάρει στις ΗΠΑ τη δική της streaming υπηρεσία, το Disney+, το οποίο θα έχει στη «φαρέτρα» του όλους τους σημαντικούς και εξαιρετικά δημοφιλείς τίτλους της εταιρείας. Μεγάλος θα είναι ο ανταγωνισμός και με την Warner Media, η οποία θα λανσάρει την δική της πλατφόρμα την τρέχουσα χρονιά.
ΤΟ HBO Max, όπως και θα ονομάζεται, θα είναι μια πλατφόρμα γενικού περιεχομένου όπως το Netflix με συνδρομή που μπορεί να φτάνει τα 17 δολάρια το μήνα και θα περιλαμβάνει τα καλύτερα εκ των καλυτέρων εμπορικά σήματα της WarnerMedia αλλά και σειρές, όπως τα Φιλαράκια, που μέχρι πρότινος πρόβαλε αποκλειστικά το Netflix.
Όλα τα παραπάνω αναμένεται να πλήξουν κυρίως την συνδρομητική βάση της Αμερικής ερχόμενα με καθυστέρηση στην Ευρώπη, μια ήπειρο που η Netflix επενδύει όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, είτε προσαρμόζοντας την πλατφόρμα και τους υπότιτλους στη γλώσσα κάθε χώρας είτε εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό του με ευρωπαϊκές σειρές.
Όμως και στην Ευρώπη γίνονται κινήσεις για την δημιουργία νέων πλατφορμών που θα μπορούσαν να πλήξουν το περιεχόμενο του Netfix.
Πριν από μερικές ημέρες οι δύο μεγαλύτεροι τηλεοπτικοί πάροχοι της Αγγλίας αποφάσισαν να συνασπιστούν δημιουργώντας ακόμα έναν αντίπαλο του Netflix.
Το ITV μαζί με το BBC θα λανσάρουν στο τέλος του χρόνου μια νέα συνδρομητική πλατφόρμα ονόματι BritBox η οποία θα κοστίζει περί τις 6 λίρες το μήνα για θέαση σε πολλαπλές οθόνες ταυτόχρονα, όσο περίπου και το Netflix για προβολή σε μια όμως οθόνη, και θα περιλαμβάνει τόσο παλιές αγαπημένες σειρές όσο και νέο αποκλειστικό περιεχόμενο.
Πηγή: insider.gr