Yamaha XMAX: Αστικός δυναμισμός
Δεν είναι μία, δεν είναι δύο, αλλά τέσσερις οι εκδόσεις του XMAX της Yamaha για το 2021. Το δημοφιλές scooter της ιαπωνικής μάρκας βρίσκεται ανάμεσα στα αγαπημένα του κοινού τα τελευταία χρόνια, με δυνατά του σημεία την οδική συμπεριφορά και τον αποδοτικό του κινητήρα. Σε αυτά τα δύο βασικά χαρακτηριστικά έρχεται να προστεθεί ένα δυναμικό πακέτο εξοπλισμού με έμφαση στην ασφάλεια και την άνεση του αναβάτη.
Η έκδοση με τον κινητήρα των 300 κ.εκ. είναι σαφώς η δημοφιλέστερη ανάμεσα στα XMAX και για το 2021 αποκτά δύο εκδόσεις, την απλή και την Tech. Βασικό στοιχείο είναι ο νέος κινητήρας Blue Core προδιαγραφών Euro5 των 292 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 28 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. με τη ροπή να βρίσκεται στα 29 Nm στις 5.750 σ.α.λ. Στο μηχανικό σύνολο έχουν τοποθετηθεί νέες βαλβίδες με νέο χρονισμό για μέγιστη απόδοση και φυσικά οικονομία στο καύσιμο. Οι επιδόσεις που χαρίζει είναι δυναμικές και το κατατάσσουν ανάμεσα στα ταχύτερα της κατηγορίας.
Ο σχεδιασμός του XMAX 300 είναι κοντά σε εκείνον του TMAX έχοντας LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αεροδυναμικό φέρινγκ και σπορ εμφάνιση η οποία δεν περνάει απαρατήρητη. Στην περίπτωση της έκδοσης Tech έχουμε αλλαγές στην εμφάνιση με ειδική σέλα, αλουμινένια μαρσπιέ, χρωμιωμένους δακτυλίους στα όργανα και διαφορετικά γραφικά, ενώ και ο χρωματισμός είναι ξεχωριστός.
Στον εξοπλισμό το νέο XMAX 300 έχει αναβαθμιστεί σημαντικά καθώς πλέον διαθέτει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης για μεγιστοποίηση της ασφάλειας. Διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, νέο πίνακα οργάνων με LCD οθόνη, μεγάλο χώρο αποσκευών κάτω από τη σέλα ικανό να φιλοξενήσει δύο full face κράνη, πρίζα 12V για φόρτιση smartphone και στήριξη πλάτης στη σέλα.
Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στην οδική συμπεριφορά με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις να συνεργάζονται άψογα δίνοντας δυναμισμό και ασφάλεια στον αναβάτη. Το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και τα δύο αμορτισέρ πίσω προσφέρουν άνεση, ευελιξία και εύκολο χειρισμό, ενώ ο 15 ιντσών εμπρός τροχός κάνει ανάλαφρη την αίσθηση στον αναβάτη ο οποίος μπορεί να κινηθεί σβέλτα τόσο στην κίνηση της πόλης όσο και σε ανοιχτό δρόμο. Το βάρος του XMAX 300 είναι στα 180 κιλά, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13 λίτρα. Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 267 mm εμπρός και έναν δίσκο 245 mm πίσω με σύστημα ABS.
Το μικρότερο XMAX της παρέας είναι εκείνο με τον κινητήρα των 125 κ.εκ. Το XMAX 125 είναι εφοδιασμένο με έναν Blue Core κινητήρα 124,66 κ.εκ. προδιαγραφών Euro5 ο οποίος αποδίδει 12,2 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 11 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA). Βασικό του χαρακτηριστικό είναι η ομαλή και αθόρυβη απόδοσή του η οποία συνδυάζει καλές επιδόσεις με οικονομία στο καύσιμο. Το XMAX 125 είναι εξοπλισμένο με σύστημα Start/Stop που του επιτρέπει να σβήνει όταν μένει ακίνητο και να ενεργοποιείται αυτόματα με το άνοιγμα του γκαζιού. Το σύστημα βοηθάει τόσο στην κατανάλωση καυσίμου όσο και στις εκπομπές ρύπων.
Το XMAX 125, όπως όλη η σειρά XMAX, είναι εξοπλισμένο με σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Smart Key), φωτιζόμενο χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα για δύο full face κράνη, ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε δύο θέσεις και πρίζα 12V για φόρτιση του smartphone. Το νέο XMAX 125 έρχεται και σε έκδοση Tech η οποία έχει αισθητικές αλλαγές σε σχέση με το απλό μοντέλο. Η σέλα έχει ειδική σχεδίαση για μέγιστη άνεση, το φινίρισμα είναι ακόμα πιο ποιοτικό, εμπρός και πίσω φιμέ φωτιστικά σώματα LED, ενώ ο χρωματισμός είναι μοναδικός στην έκδοση Tech.
Αδιαμφισβήτητα η νέα σειρά XMAX της Yamaha αποτελεί την αιχμή του δόρατος της φίρμας στη μεσαία κατηγορία των scooter. Με έμφαση στη δυναμική εμφάνιση, τους τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες και τον πλούσιο εξοπλισμό η σειρά XMAX έρχεται να κατακτήσει την αγορά των σπορ scooter. Η τιμή του XMAX 300 είναι στα 6.290€, ενώ στην έκδοση Tech φτάνει τα 6.690€. To ΧΜΑΧ 125 είναι στην τιμή των 4.900€, ενώ η έκδοση Tech ανεβαίνει στα 5.200€. Όλη η γκάμα των XMAX είναι ετοιμοπαράδοτη στο δίκτυο συνεργατών της Yamaha.