KTM 390 Adventure: Τα κάνει όλα και συμφέρει
Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα «μικρά» κυβικά και έχουν παρουσιαστεί αρκετές ενδιαφέρουσες μοτοσικλέτες. Η ΚΤΜ δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει από αυτόν το χορό και αφού έδωσε το στίγμα της πριν από λίγα χρόνια με το Duke 390, φέρνει με το 390 Adventure μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία. Μια κατηγορία που περιλαμβάνει πλέον αρκετά μοντέλα σε αυτό το φάσμα κυλινδρισμού.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι Αυστριακοί ξέρουν καλά να φτιάχνουν adventure μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως μεγέθους και στην περίπτωση του 390 Adventure έβαλαν αρκετή από την τέχνη τους. Ο λόγος είναι ότι η προσέγγισή τους είναι αρκετά διαφορετική από την πλειονότητα των υπολοίπων. Δεν έφτιαξαν μια απλή, «βασική» μοτοσικλέτα για τους αρχάριους αλλά μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα καθημερινής χρήσης που θα καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες – ακόμα και των έμπειρων.
Έχει δοθεί, επομένως, μεγάλη προσοχή από την ΚΤΜ στα κύρια μέρη και στα περιφερειακά του 390 Adventure, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονται από το αντίστοιχο Duke. Υπάρχει φυσικά το πολύ στιβαρό πλαίσιο-χωροδικτύωμα, με ελαφρώς διαφορετικές διαστάσεις, και ένα νέο, ενισχυμένο υποπλαίσιο για να μπορεί να μεταφέρει δύο επιβαίνοντες. Οι αναρτήσεις έρχονται από την WP και είναι πλήρως ρυθμιζόμενες εμπρός και πίσω – κάτι που δεν συναντάς σε καμία άλλη μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας και σε ελάχιστες μεγαλύτερες. Σε αυτά προσθέστε τα φρένα με το δίσκο 320 χιλ. εμπρός και την 4πίστονη ακτινική δαγκάνα, το ride by wire γκάζι, το μονόδρομο συμπλέκτη, το cornering ABS και το traction control και αντιλαμβάνεστε πόση τεχνολογία «κουβαλάει» αυτή η μοτοσικλέτα.
Tο φέρινγκ από την άλλη προέρχεται από την μεγαλύτερη 790 Adventure και διαθέτει LED φώτα και ρυθμιζόμενη ζελατίνα και μια εντυπωσιακή TFT οθόνη-πολυόργανο που προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Η επιλογή της ΚΤΜ για το 390 Adventure είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην καθημερινή χρήση και η συγγένειά του εντοπίζεται περισσότερο στο Duke παρά στα μεγαλύτερα Adventure της εταιρείας. Οι τροχοί είναι από αλουμίνιο, 19” εμπρός και 17” πίσω και οι διαδρομές των αναρτήσεων στα «λογικά» 170/177 χιλιοστά. Το 390 είναι ένα adventure πόλης, που όμως δεν θα δυσκολευτεί καθόλου και έξω από αυτήν.
H θέση οδήγησης είναι ψηλή, ο χειρισμός πανεύκολος και η ευελιξία, με το μικρό τιμόνι και το χαμηλό βάρος, κορυφαία. Ένα επίσης δυνατό σημείο του 390 Adventure είναι ο κινητήρας του. Ο μονοκύλινδρος των 373 κ.εκ. αποδίδει 44 ίππους και ταιριάζει ιδανικά στο μοντέλο. Έχει την απαραίτητη «σπιρτάδα» για να ξεπετάγεται εύκολα και γρήγορα η 158 κιλών μοτοσικλέτα και αρκετή δύναμη για να μπορεί να υποστηρίξει και μεγαλύτερες αποστάσεις.
Το 390 Adventure μπορεί να διατηρήσει εύκολα ταχύτητες ταξιδιού γύρω στα 120-130 χ.α.ω. και να ξεπεράσει λίγο τα 160. Σε όλες τις συνθήκες είναι σταθερότατο και ο συνδυασμός του εξαιρετικού πλαισίου με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα πολύ καλά φρένα και τα ηλεκτρονικά δίνει τεράστια σιγουριά στον οδηγό και την ευκαιρία να διασκεδάσει πολύ πάνω στη σέλα του. Oλα αυτά συμβαίνουν με ελάχιστη κατανάλωση, καθώς η μέση τιμή της κατανάλωσης βρίσκεται λίγο πάνω από τα 4,5 l/100 km.
Το KTM 390 Adventure ξεχωρίζει στην κατηγορία του γιατί αποτελεί μάλλον την πιο σοβαρή και προσεγμένη πρόταση. Με τα κορυφαία περιφερειακά του και το fun factor εγγυημένο από την ΚΤΜ, θα καλύψει τις ανάγκες κάθε αναβάτη που θέλει μια μοτοσικλέτα που να τα κάνει όλα καλά και ταυτόχρονα να είναι ποιοτική και οικονομική καθώς στα 6.450 ευρώ και η τιμή της είναι ανταγωνιστική. Η ΚΤΜ μάλιστα διαθέτει ακόμα πιο μικρή πρόταση, με το 250 Adventure, που διαθέτει αρκετά από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του 390 αλλά με μικρότερο κινητήρα και φυσικά χαμηλότερη τιμή στα 5.390 ευρώ.