KTM 890 Adventure: Ο ορισμός του on/off
Για πολλούς μοτοσικλετιστές η αναζήτηση μιας μοτοσικλέτας που θα μπορεί να κινηθεί το ίδιο καλά τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός αυτής μοιάζει λίγο με την αναζήτηση του Ιερού Δισκοπότηρου: φαντάζει μάταιη αλλά πάντα υπάρχει η βαθιά πίστη ότι κάποτε θα βρεθεί. Οι κατασκευαστές από τη μεριά τους κατά καιρούς παρουσιάζουν προτάσεις που άλλοτε με μικρότερη και άλλοτε με περισσότερη επιτυχία πλησιάζουν σε αυτό το ζητούμενο.
Η ΚΤΜ είναι από εκείνους τους κατασκευαστές που παραδοσιακά το κάνουν καλά. Οι Αυστριακοί εδώ και δεκαετίες έχουν στην γκάμα τους μοντέλα με τη σήμανση Adventure, που δίνουν στον αναβάτης τους την ευκαιρία να τις απολαύσει σε όλες τις συνθήκες. Το πρόσφατο ρόστερ της ΚΤΜ διαθέτει μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους, ξεκινώντας από τα μικρά 250 και 390 και φτάνοντας στο «θηρίο» 1290. Ανάμεσά τους όμως υπάρχει το δικύλινδρο 890, που μπορεί να είναι και η χρυσή τομή.
Το ΚΤΜ 890 Adventure ουσιαστικά παίρνει τη σκυτάλη από τo 790, το οποίο την είχε πάρει παλιότερα από τα 950/990 Adventure, που καθόρισαν εν πολλοίς την κατηγορία στο ξεκίνημα του αιώνα. Είναι μια μοτοσικλέτα πολύ σύγχρονη και προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των καιρών μας. Παραμένει 2κύλινδρη σε σειρά, με προφανές το κέρδος σε διαστάσεις και βάρος. Από τα 889 κ.εκ. αποδίδει αξιοπρεπέστατους 104 ίππους, με τρόπο απόλυτα γραμμικό και εκμεταλλεύσιμο. Ο κινητήρας είναι ενεργό μέρος του πλαισίου, που είναι φυσικά χωροδικτύωμα, όπως πρέπει σε μια μοτοσικλέτα της ΚΤΜ. Οι αναρτήσεις είναι -επίσης φυσικά- της WP (APEX usd 43 χιλ. εμπρός, με διαδρομή 200 χιλ. εμπρός και πίσω) χωρίς ρυθμίσεις στο πιρούνι και με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και συμπίεσης στο πίσω αμορτισέρ. Και όπως θα αναμενόταν σε ένα Adventure, οι τροχοί έχουν διάμετρο 21 ίντσες εμπρός και 18 ίντσες πίσω.
Οι τεχνικές περγαμηνές μεταφράζονται σε άριστη επικοινωνία του αναβάτη με τη μοτοσικλέτα του. Από τη στιγμή που θα ανέβει στη σέλα της θα νιώσει έτοιμος να ξεκινήσει την περιπέτεια. Το τιμόνι θα το βρει σίγουρα στην ιδανική θέση γιατί μπορεί να ρυθμιστεί σε εύρος 30 χιλιοστών. Μπροστά του θα έχει την TFT οθόνη που παρέχει όλες τις λεπτομέρειες και από το αριστερό γκριπ θα μπορεί να κάνει όλες τις ρυθμίσεις για τα προγράμματα οδήγησης και τις υπόλοιπες λειτουργίες.
Η λεπτή σιλουέτα και το άριστο ζύγισμα δεν θα τον τρομάξει καθόλου και η κίνηση των 200 περίπου κιλών (196 κιλά στεγνή) θα του φανεί παιχνιδάκι. Στην άσφαλτο η συμπεριφορά και ο έλεγχος του 890 Adventure είναι σε τόσο υψηλό επίπεδο που θα ξεχάσει ότι έχει τροχούς 21/18”. Ο κινητήρας είναι εύστροφος και πρόθυμος και δεν θα αισθανθεί έλλειψη δύναμης και τα φρένα εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση. Όσο για την κίνηση στο χώμα, το όνομα ΚΤΜ λέει πολλά από μόνο του. Ακόμα και ο αρχάριος θα αισθανθεί σιγουριά και ο πιο έμπειρος θα μπορέσει από την πρώτη στιγμή να απολαύσει το διπλό χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.
Το ΚΤΜ 890 Adventure είναι μια ξεχωριστή μοτοσικλέτα και δεν το κρύβει. Ακόμα και η ιδιαίτερη εμφάνισή της, με τα χαρακτηριστικά διπλά φώτα και τα εξογκώματα στο πλάι του μοτέρ, που φιλοξενούν το ρεζερβουάρ, κάνουν σαφές ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό, που όμως είναι ό,τι πιο κοντά σε αυτό που λέμε «πραγματικό on/off».
Κι αν το 890 Adventure είναι καθ’ όλα ισορροπημένο, η ΚΤΜ προσφέρει τις εκδόσεις R και Rally, που πάνε τα πράγματα ακόμα παραπέρα και εκπληρώνουν την «Ready to race» υπόσχεση των Αυστριακών. Το 890 Adventure R είναι κατά βάση όμοιο με το «απλό» αλλά με ορισμένες πολύ ουσιαστικές διαφορές. Το πιρούνι APEX της WP έχει διάμετρο 48 χιλ. και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομή 240 χιλ. Έχει διαφορετική γεωμετρία με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το ύψος της σέλας και η απόσταση από το έδαφος είναι επίσης μεγαλύτερα. Ακόμα πιο ακραία χωμάτινη είναι η συλλεκτική Rally (θα παραχθούν μόνο 700 κομμάτια παγκοσμίως), που έχει ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις κατά 30 χιλιοστά και αρκετές άλλες λεπτομέρειες, που την κάνουν μια πιο απόλυτη κατασκευή, που στα χέρια του έμπειρου αναβάτη δίνει ακόμα περισσότερες δυνατότητες. Η τιμή για το 890 Adventure βρίσκεται στα 14.790 ευρώ, για το R στα 16.290 ευρώ ενώ το «ειδικό» Rally φτάνει στα 23.400 ευρώ.