BMW F 900 XR: Η απόλυτη ισορροπία
Η γκάμα της BMW είναι ιδιαίτερα πλούσια αλλά η προσθήκη σε αυτήν ενός μοντέλου σαν το F 900 XR την ολοκληρώνει από πολλές απόψεις. Οι Βαυαροί έχουν έναν ιδιαίτερα δυνατό εκπρόσωπο στις μεγάλες μοτοσικλέτες σπορ-τουρισμού με το εκρηκτικό S 1000 XR, αλλά υπάρχει και η αμέσως χαμηλότερη κατηγορία με τις μεσαίες sport-touring. Εκεί όπου η ομοιογένεια και η ευχρηστία είναι τα βασικά ζητούμενα, χωρίς να θυσιάζεται ο ταξιδιωτικός χαρακτήρας, είναι που το F 900 XR βρίσκεται στο στοιχείο του.
Αυτό γίνεται σαφές και από τον εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Οι σχεδιαστικές ομοιότητες με το «μεγάλο αδελφό» 1000 XR είναι σαφείς, όπως και ότι ο προσανατολισμός είναι κυρίως ασφάλτινος. Η μάσκα με την ψηλή ζελατίνα και τα LED φώτα προδίδει τις ταξιδιωτικές δυνατότητες. Η χαμηλή σέλα προδιαθέτει τους λιγότερο έμπειρους να ανέβουν σε αυτήν και να μην ανησυχήσουν για το ύψος και τον όγκο του. Στην εμφάνιση, όπως και στο γενικότερο χαρακτήρα του, το F 900 XR είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο.
Για να «χτίσει» αυτήν τη μοτοσικλέτα η BMW είχε ήδη στα χέρια της ένα από τα πιο σημαντικά δομικά υλικά. Ο κινητήρας προέρχεται από το F 850 GS, αλλά με αλλαγές που έχουν μεγάλη σημασία. Ο κυβισμός έχει αυξηθεί λίγο, στα 895 κ.εκ., όπως και η ιπποδύναμη, που φτάνει στους 105 ίππους. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η καμπύλη ροπής έχει «γεμίσει» και μεγαλύτερο εύρος είναι διαθέσιμο στον αναβάτη/οδηγό. Επίσης, υπάρχουν και δύο αντικραδασμικοί άξονες, που εγγυούνται την ομαλή και χωρίς κραδασμούς λειτουργία.
Το πλαίσιο του F 900 XR είναι σωληνωτό, από ατσάλι και έχει τον κινητήρα ως φέρον μέρος του. Ατσάλινο είναι και το αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Το δοχείο καυσίμου βρίσκεται στο «κλασικό» σημείο, μπροστά από τον οδηγό. Οσο για τις αναρτήσεις, εμπρός συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών με διαδρομή 170 χιλ., που δεν ρυθμίζεται, ενώ πίσω ένα μονό αμορτισέρ, διαδρομής 172 χιλ., με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Προαιρετικά το F 900 XR μπορεί να εφοδιαστεί με την ημι-ενεργητική ανάρτηση Dynamic ESA. Για το φρενάρισμα φροντίζουν δύο μεγάλοι δίσκοι διαμέτρου 320 χιλιοστών εμπρός με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες ενώ πίσω υπάρχει μονός δίσκος 265 χιλιοστών. Το F 900 XR έρχεται με δικάναλο ABS στο βασικό εξοπλισμό.
Ανεβαίνοντας πάνω στη μοτοσικλέτα αμέσως παρατηρείς την πολύ καλή, όρθια θέση οδήγησης. Μπροστά στα μάτια σου έχεις την πολύ φωτεινή και ευκρινή TFT οθόνη, που παρέχει πλήθος πληροφοριών όπως ενδείξεις ταχύμετρου, στροφών κινητήρα, σχέσης κιβωτίου, βολτόμετρου, θερμοκρασίας κινητήρα και περιβάλλοντος, στάθμης καυσίμου, χιλιομετρητών, ρολογιού, trip computer, service, κ.α. Οι riding modes είναι δύο: Sport και Rain στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζονται με το ASC (δηλαδή το traction control) ενώ με το έξτρα πακέτο Riding Modes Pro παίρνεται ακόμα 2 Riding Modes και τη χρήση των Cornering ABS / TC, DBC, και MSR.
Οδηγώντας το F 900 XR αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι ο σκοπός των σχεδιαστών του ήταν να προσφέρει ισορροπημένη μετακίνηση χωρίς να υστερεί πουθενά αλλά και χωρίς υπερβολές. Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη και ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών και χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο δεν θα σου αφήσει ποτέ την αίσθηση ότι του λείπει κάτι. Οι αναρτήσεις όμως είναι η μεγάλη αποκάλυψη. Παρά την απουσία ρύθμισης το μπροστινό μένει κολλημένο στην άσφαλτο και συνολικά το F 900 XR στρίβει και αλλάζει κατεύθυνση ιδανικά. Ταυτόχρονα, είναι ακλόνητο σε όλες τις ταχύτητες και παραμένει αρκετά άνετο στα περάσματα πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Το BMW F 900 XR είναι αυτό ακριβώς που είχαν οι σχεδιαστές του όταν το δημιουργούσαν. Ένα ιδανικό all round μοντέλο, που μπορεί με την ίδια ευκολία να εξυπηρετήσει τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, να κάνει το πιο μακρινό ταξίδι και να προσφέρει άπλετη διασκέδαση σε κάθε στροφηλίκι. Η βασική έκδοση ξεκινάει από 11.950 ευρώ και η BMW διαθέτει έναν τεράστιο κατάλογο από έξτρα που μπορεί κανείς να βάλει πάνω του.